sistesjanse68 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Hei Nå er jeg i uke 5. Den 13 nov skal jeg på ultralyd. Satt inn to egg den 9 okt og er så spent på om jeg får tvillinger!! Tenkte det var flere i samme situasjon som vil være med i denne tråden? Vet nesten ikke hva jeg vil mest! Har lest om tvillingsvangerskap og fødsel, det er litt skremmende!!! Har sterke graviditetstegn, som ømme bryst rett osv. Hvis vi er mange kan vi lage en liste om det også? Håper noen kaster seg på denne tråden
flickan Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Vel, siden jeg selv er født tvilling og har tvillinger på både mors-og farssiden (toeggede), er det større sjanse enn normalt at jeg får tvillinger, men fortsatt ikke spesiell høy (mellom 5 og 10 %) mot 1% i øvrig befolkning. Jeg håper imidlertid vi ikke får det, da det ikke vil være spesielt gunstig i vår livssituasjon akkurat nå. Jeg er ikke ferdig student og vi bor i en leilighet på kun 38 kvm. Men om det skulle skje er det selvsagt velkomment, vi får bare finne en løsning på det. Synes tvillingsvangerskap virker skummelt, og drømmer ikke akkurat om det. Det blir jo sett på som et risikosvangerskap. Samtidig fødes det mange hundre tvillingpar i året, så det går jo som regel bra. Jeg må innrømme at jeg er litt spent med tanke på tvillingsvangerskap, men jeg har nok ikke like stor sjanse som deg for å få det, så jeg tenker ikke så mye på det. Men det er jo litt spesielt å få det da. Folk synes jo det er så stas med tvillinger. Synes det selv også, så to tvillingjenteri svømmehallen i går, og de var helt nydelige :rødme: Ikke lenge til du skal på UL da, du får jo svaret snart. Får litt på deg jeg da, uansett hva du ønsker deg. Vurderer selv tidlig UL privat, ikke på grunn av redd for tvillingsvangerskap, men fordi jeg rett og slett ikke vet om jeg klarer å vente så lenge som til uke 17-19, klarer liksom ikke å tro at det er liv inni der. Men først er det legetime 1.desember.
sistesjanse68 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Er ordentlig ambivalent nå. Har 3 barn fra før, som jeg fikk da jeg var i begynnelsen av 20 årene. Har vært sammen med kjæresten min på 35 år i 2 år nå. Han gleder seg veldig!! Men vet jo hvordan et svangerskap er så etter å ha lest at magen er like stor i uke 30 som ved et normalt svangerskap i uke 40 så. Da klare man jo nesten ikke bøye seg osv i 10 uker. Også har jeg alltid ønsket meg tvillinger, og nå er jeg redd for at jeg blir lei meg hvis det bare er en, for jeg har så mye forventninger. Også er jeg redd for at det er 2 også. ikke vet jeg, er bare så..... Vet ikke hva jeg vil snart
Kylling Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Unnskyld om jeg er krass. Men hvordan kan man bli lei seg hvis det "bare er én" etter å ha vært gjennom IVF for å få et etterlengtet barn? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Unnskyld om jeg er krass. Men hvordan kan man bli lei seg hvis det "bare er én" etter å ha vært gjennom IVF for å få et etterlengtet barn? :klø: Lurte jeg på også?? Hva er det som er så spennende med tvillinger? At man selv får mye oppmerksomhet da eller? Du vet at et svangerskap med tvillinger er et risikosvangerskap, og at barna ofte kan være syeke og svake? Var selv gravid med to, begge to mistet jeg.
sistesjanse68 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har jo et forhold til begge de befruktede eggene, og det er klart jeg er utrolig spent på hva det blir. Man "sørger" jo når man aborterer så derfor lurte jeg egentlig på hva jeg kommer til å føle om det bare er ett som klarer seg. Blir litt lei meg nå Tenkte jeg kunne lufte tankene fritt her. men det er jo bare å vente å se, så får jeg svar på alt jeg lurer på. God helg
Nadir Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Hei Nå er jeg i uke 5. Den 13 nov skal jeg på ultralyd. Satt inn to egg den 9 okt og er så spent på om jeg får tvillinger!! Tenkte det var flere i samme situasjon som vil være med i denne tråden? Vet nesten ikke hva jeg vil mest! Har lest om tvillingsvangerskap og fødsel, det er litt skremmende!!! Har sterke graviditetstegn, som ømme bryst rett osv. Hvis vi er mange kan vi lage en liste om det også? Håper noen kaster seg på denne tråden Så fint! :D Jeg håper at vi får tvillinger også.
Vibi Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Jeg er gravid i 5+5, og skal til innvendig ultralyd om to uker. Da får jeg vite om det kan være flere. Får ikke kneppet en eneste knapp i buksene, så jeg er veldig spent.. Hadde vært spennende med tvillinger.. Selv om jeg igrunn er meget fornøyd med en også!!
SkumGummi Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Jeg er gravid i 5+5, og skal til innvendig ultralyd om to uker. Da får jeg vite om det kan være flere. Får ikke kneppet en eneste knapp i buksene, så jeg er veldig spent.. Hadde vært spennende med tvillinger.. Selv om jeg igrunn er meget fornøyd med en også!! Da kan det jo hende du har tvillinger, fordi det er vel ikke så mange som ikke får på seg buksene etter 5-6 uker med bare en? Jeg går i i 7ende uke nå og får fortsatt på meg klærne og har ikke fått mage. Er veldig spent på når jeg får mage. Gleder meg veldig til det
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Da kan det jo hende du har tvillinger, fordi det er vel ikke så mange som ikke får på seg buksene etter 5-6 uker med bare en? Jeg går i i 7ende uke nå og får fortsatt på meg klærne og har ikke fått mage. Er veldig spent på når jeg får mage. Gleder meg veldig til det Jeg var gravid med to stk i niende uke, og hadde ikke problemer med å få på meg buksen. Flat mage hadde jeg også. Nå mistet jeg begge, følte ikke noe større sorg ved å miste to, enn de gangene jeg har mistet en. Vi prøver igjen å bli gravide, men ser ut som vi får ta tiden til hjelp. Håper virkelig ikke det blir to stk da.
Kylling Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg har jo et forhold til begge de befruktede eggene, og det er klart jeg er utrolig spent på hva det blir. Man "sørger" jo når man aborterer så derfor lurte jeg egentlig på hva jeg kommer til å føle om det bare er ett som klarer seg. Blir litt lei meg nå Tenkte jeg kunne lufte tankene fritt her. men det er jo bare å vente å se, så får jeg svar på alt jeg lurer på. God helg Men i vanlige sykluser (for de som kan bli gravide på naturlig vis) så skjer det jo ofte at befruktede egg går til grunne etter eggløsning, og mensen kommer. Derfor bruker man som oftest noen mnd på å bli gravid. Dette er naturens gang, og jeg synes det høres litt rart ut å få et forhold til disse eggene. Jeg har satt inn to egg ved to av forsøkene mine, og på det siste ble jeg gravid. Med ett barn. Det falt meg aldri inn å bli lei meg for det, for en absurd tanke! Det er nemlig det største mirakelet som noensinne har hendt meg. Men dette er mine tanker. Skal ikke halshugge deg, selv om jeg ikke klarer å forstå tankegangen din. Endret 5. november 2008 av Kylling
sistesjanse68 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2008 Nå er det 1 uke igjen til UL. Gleder meg veldig, men bestemt meg for å ta ting som det kommer uansett. Men kan ikke akkurat gå rundt å håpe at en ikke er overlevd da, blir jo helt dumt det da. Tror det er viktig å være psykisk forberedt på at det kan være 2 når man tar valget å sette inn 2 egg. Hvis man absolutt ikke vil ha 2 må man la være å legge inn mer ett egg! Det er en vanvittig tøff jobb de første måndene å ha 2 stk. Men de vil jo ha stor glede av hverandre etterhvert. Jeg har 3 barn fra før så jeg vet faktisk hva jeg snakker om, de er store nå! Ved en eventuelt SA vil jeg ikke bli mer lei meg uansett om det er påvist 1 eller 2 fostre. Tanken min med denne tråden var vel bare å lufte litt løse tanker rundt det å vente på et svar om det er tvillinger eller ikke. Dette er jo ikke akkurat et tema med omgangskretsen synes jeg. Ingen som vet jeg har benyttet ivf i denne runden, så dette er jo ikke noe tema sånn sett. Håper dere får det til alle dere som prøver og alle dere som har fått det til så langt.
sistesjanse68 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2008 En frisk baby i magen og jeg er kjempeglad og lettet for at det bare var en. Så da er jeg ferdig med denne tråden:-)
flickan Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Har forresten vært på tidlig UL pga blødninger og der så de ett embryo og jeg er selvsagt lykkelig for det. Veldig glad for at det ikke lå to der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå