Gå til innhold

Min store kjærlighet..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet

Jeg og ekskjæresten min hadde et helt fantastisk forhold på alle måter. Vi forgudet hverandre, og holdt sammen i over 4 år.

Helt til jeg klarte det mesterstykket å være utro mot han. Senere ble det slutt.

Dette er nå 7 år siden, og jeg har enda ikke kommet over ham. Jeg har direkte kjærlighetssorg, og hjertet mitt er et stort vondt sår.

Jeg elsker han fortsatt over alt.

Jeg hater meg selv for det jeg gjorde. Det var så fantastisk dårlig gjort - han hadde ikke gjort meg en eneste vond ting, han elsket meg over alt, og viste det i både ord og gjerning. Jeg har enda ikke en eneste god forklaring på hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde.

Har forsøkt alt, og jeg har ventet på han i alle disse år, noe han vet. Han vil tydeligvis ikke ha meg.

Hva nå? Hvordan leve videre etter dette? Jeg ødela det fineste jeg noengang har fått oppleve, og klarer ikke å tilgi meg selv. Og bare tanken på at det aldri mer skal være oss, tar knekken på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i den saken her. Min store kjærlighet slo opp med meg for 6 år siden. Det tok meg lang tid å komme over han. Innerst inne så kom jeg nok ikke over han før i fjor, fordi da møtte jeg en ny gutt som jeg fort forelsket meg i og fikk de samme følelsene for som jeg hadde for eksen min. Jeg ringte eksen min og fortalte dette til han. Det var tøft! Etter hvert fikk han seg også kjæreste. Da innså jeg at jeg ikke hadde noe valg, jeg måtte komme over han. Alt dette fortalte jeg til han jeg var sammen med. Synes det var like greit å være ærlig mot han. Heldigvis så var han tålmodig og veldig snill mot meg. Jeg kan trygt si at jeg er over eksen min. Det føles mye bedre nå. Men det tok sin tid. Idag er vi venner og snakkes inni mellom. Jeg er glad han fortsatt er i livet mitt fordi han betyr fortsatt veldig mye for meg.

Lykke til!

Skrevet
Jeg kjenner meg litt igjen i den saken her. Min store kjærlighet slo opp med meg for 6 år siden. Det tok meg lang tid å komme over han. Innerst inne så kom jeg nok ikke over han før i fjor, fordi da møtte jeg en ny gutt som jeg fort forelsket meg i og fikk de samme følelsene for som jeg hadde for eksen min. Jeg ringte eksen min og fortalte dette til han. Det var tøft! Etter hvert fikk han seg også kjæreste. Da innså jeg at jeg ikke hadde noe valg, jeg måtte komme over han. Alt dette fortalte jeg til han jeg var sammen med. Synes det var like greit å være ærlig mot han. Heldigvis så var han tålmodig og veldig snill mot meg. Jeg kan trygt si at jeg er over eksen min. Det føles mye bedre nå. Men det tok sin tid. Idag er vi venner og snakkes inni mellom. Jeg er glad han fortsatt er i livet mitt fordi han betyr fortsatt veldig mye for meg.

Lykke til!

Takk for svar! Det er kjempefint å høre at det går an å komme over noen..selv om det tar lang tid. Så herlig at du ble forelsket i en annen.

I mitt tilfelle så er det helt forferdelig det at jeg selv gjorde dette mot han/oss. Det er min egen skyld. Hadde han gjort det slutt, eller vært utro mot meg, eller gått bort, hadde det kanskje vært lettere - fordi da var det ting utenfor min kontroll som var avgjørende, og jeg hadde kunnet være sint på han f.eks.

Men, i mitt tilfelle, så er det jeg som er idioten. Jeg tviler på at det går an for meg å elske noen på den måten igjen.

Skrevet
Takk for svar! Det er kjempefint å høre at det går an å komme over noen..selv om det tar lang tid. Så herlig at du ble forelsket i en annen.

I mitt tilfelle så er det helt forferdelig det at jeg selv gjorde dette mot han/oss. Det er min egen skyld. Hadde han gjort det slutt, eller vært utro mot meg, eller gått bort, hadde det kanskje vært lettere - fordi da var det ting utenfor min kontroll som var avgjørende, og jeg hadde kunnet være sint på han f.eks.

Men, i mitt tilfelle, så er det jeg som er idioten. Jeg tviler på at det går an for meg å elske noen på den måten igjen.

Er han singel nå da? I så fall kan det vel være et håp likevel? Har han gått videre med en annen, og derfor ikke vil ha deg tilbake, har han vel kommet over deg. Det er tross alt 7 år siden

Skrevet
Er han singel nå da? I så fall kan det vel være et håp likevel? Har han gått videre med en annen, og derfor ikke vil ha deg tilbake, har han vel kommet over deg. Det er tross alt 7 år siden

Nei han er ikke singel, men han har bedratt dama si med meg i 4 år. Han sier likevel at han elsker meg. Men det er i ord tydeligvis, noe annet er gjerning, og han har jo ikke "kommet tilbake".

Jeg har ventet, og ventet og ventet. Huff..skulle ønske det bare gikk an å

"skru av".

Skrevet

Ja da er han jo rette mannen å samle på!! Jeg mener du var utro mot han, og han tilga deg ikke. Så har han ny dame, som han bedrar med den personen som var utro mot ham??? Dere passer godt sammen mener da jeg, han var sikkert utro mot deg og.

Skrevet
Nei han er ikke singel, men han har bedratt dama si med meg i 4 år. Han sier likevel at han elsker meg. Men det er i ord tydeligvis, noe annet er gjerning, og han har jo ikke "kommet tilbake".

Jeg har ventet, og ventet og ventet. Huff..skulle ønske det bare gikk an å

"skru av".

Eh? åja det er 7år siden du hva utro oh. og så har han og du pult i 4år etter du hva utro? jaja det er noen som får det til! hvorfor ringer du ikke til den dama han er sammen med og forteller at han er utro? for dere er jo skapt for kvar andre, da kan du hva utro den ene uken og han i den andre he he

Skrevet

Hu dama han er sammen med nå, var han sammen med henne da dere var sammen i 4 år? Var han utro mot henne med deg?

Skrevet
Hu dama han er sammen med nå, var han sammen med henne da dere var sammen i 4 år? Var han utro mot henne med deg?

Nei, han traff henne etter at det ble slutt mellom oss. Så vidt jeg vet var han ikke utro mot meg.

Han har vært i flere forhold etter at det ble slutt mellom oss, og bedratt dem alle med meg. Ikks spesielt sympatisk av noen av oss, men jeg synes med god grunn det er minst sympatisk av han.

Skrevet

Du kan tenke sånn at du kan være glad det ikke er deg han er sammen med, for da ville han bedratt deg med en annen.

Vær glad du slipper, og fokuser på den tanken, så er det vel håp om at du kommer videre.

Skrevet

en ting er sikkert, man er ikke utro mot noen man elsker, så du har en større kjærlighet som venter. ikke slø energi på noen som ikke man trenger.

Skrevet

Han forteller vel sine nye kjærester at du er en "god venninne" da. Hvordan er det mulig å være så råtne, både du og han? Fy faen! Jeg har overhodet ingen medlidenhet med deg. Må du ha kjærlighetssorg resten av ditt liv. Og heller aldri treffe noen ny. Det mener jeg virkelig.

Skrevet
Må du ha kjærlighetssorg resten av ditt liv. Og heller aldri treffe noen ny. Det mener jeg virkelig.

Så så! Jeg tror at i desperate øyeblikk så gjør man desperate ting. Jeg unnskylder på ingen måte at du er med på og bedrar alle hans kjærster, det er vel din desperate handling etter å "få en del av han".

For å si det sånn, hvis han bruker deg som sitt lille sidesprang, og kun det, så sier det seg selv at han ikke er interessert i noe forhold til deg, og ikke har han respekt for deg (eller damene sine) som holder på sånn.

Gjør deg selv en tjeneste og kom deg videre i livet. Legg forholdet og alt som har skjedd bak deg, og ikke kast bort mer energi på det her. Jeg vet du tenker "lett for deg å si", men jeg har levd og lært :)

Skrevet
Så så! Jeg tror at i desperate øyeblikk så gjør man desperate ting. Jeg unnskylder på ingen måte at du er med på og bedrar alle hans kjærster, det er vel din desperate handling etter å "få en del av han".

For å si det sånn, hvis han bruker deg som sitt lille sidesprang, og kun det, så sier det seg selv at han ikke er interessert i noe forhold til deg, og ikke har han respekt for deg (eller damene sine) som holder på sånn.

Gjør deg selv en tjeneste og kom deg videre i livet. Legg forholdet og alt som har skjedd bak deg, og ikke kast bort mer energi på det her. Jeg vet du tenker "lett for deg å si", men jeg har levd og lært :)

På meg virker det som han straffer sine nye damer pga noe denne eksen har gjort. Hva har DE gjort han. Og at han er i tillegg utro med henne. Nei, jeg begriper ikke at det er mulig å være så ond, hverken hun eller han!

Kunne jeg gande skulle jeg ha kastet forbannelse over de!

Skrevet
Kunne jeg gande skulle jeg ha kastet forbannelse over de!

Hvorfor det, dette går jo ikke utover deg på noe som helst måte. Syns ikke noen av dem oppfører seg bra, men å ønske hevn og forbannelse over folk man ikke en gang vet hvem er? Javel!

Skrevet
Hvorfor det, dette går jo ikke utover deg på noe som helst måte. Syns ikke noen av dem oppfører seg bra, men å ønske hevn og forbannelse over folk man ikke en gang vet hvem er? Javel!

men har du ikke tenk over ar døds straff for utroskap hadde vert til verdens beste?

Skrevet

Synes rettt og slett ikke slike mennesker fortjener noe mer glede i livet....

Merkelig; her blir JEG kritisert, mens to onde mennesker som vet hva de driver med og som begge vet at det går ut over den uskyldige part går fri...

Det er forskjell på å ønkse og å faktisk bedrive faenskap da.

Og så "elsker" man denne personen..nei, fy faen.....må de begge råtne i helvete.

Skrevet

Merkelig; her blir JEG kritisert, mens to onde mennesker som vet hva de driver med og som begge vet at det går ut over den uskyldige part går fri...

Det er forskjell på å ønkse og å faktisk bedrive faenskap da.

Og så "elsker" man denne personen..nei, fy faen.....må de begge råtne i helvete.

Jeg kan godta utroskap også jeg, men ikke under slike vilkår!

Skrevet

Jeg rettferdiggjør ikke på noen måte det noen av de har gjort. Trådstarter la inn et ærlig innlegg, og folk har lov til å reagere som de vil. Men å nærmest ønske folk til forbannelse og forråtnelse fordi de har gjort menneskelige feil (og i tillegg står for feilene) er vel litt drøyt. Bruk heller energien din på viktigere ting enn på to mennesker du ikke en gang kjenner, DET var poenget mitt :)

Gjest TittTitt
Skrevet

Hvis han var din "store kjærlighet", hvordan kunne du da være utro mot han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...