Gå til innhold

Bryllupsgave til amerikansk venninne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ei amerikansk venninne som gifter seg i november, og lurer litt paa hva jeg skal gi henne.

Tenkte kanskje aa gi henne noe typisk norsk, men hva? Kan ikke vaere noe veldig stort eller veldig skjoert.

Noen som har noen forslag? Jeg ville vaert evig takknemmelig :blomst:

Videoannonse
Annonse
Gjest virvelvind
Skrevet

Hehe, du kan gi henne sånn genser som Se&Hør alltid deler ut til kjendiser :P

Skrevet

"You want me to wear this? You been smokin or what?" er vel hva hun hadde sagt :ler: Men takk for forslag ;)

Skrevet

Hva med noe fra Handland Glassverk?

Skrevet (endret)

Gjenstander fra Hadeland Tinnstøperi, som f.eks serviettringer, sauseøse, kakefat,salt og peppersett e.l Spørs hvor mye du skal bruke.

http://www.hadelandtinn.no/index.php?optio...y&Itemid=31

Eller noe fra Hadeland Glassverk, men disse gjenstandene er jo da ofte forholdsvis skjøre.

Hva med julekuler fra Porsgrunn porselen? De tåler mer enn mange andre sånn kuler, og de er veldig fine! :)

http://www.hadeland-glassverk.no/index.php...t&Itemid=26

Disse nissene tåler også ganske mye! :) Finnes i rødt og hvitt.

Endret av kaprifolen
Skrevet

Ostehøvel og et sett med ostekniver?

Eller kakespade med 'rosemaling'-mønster?

Skrevet
Ostehøvel og et sett med ostekniver?

Eller kakespade med 'rosemaling'-mønster?

Problemet med å kjøpe ostehøvler til amerikanere er at de ofte a)ikke aner hva de skal gjøre med den, og b) de spiser ofte andre typer ost enn oss, som ikke egner seg til å skjæres med høvel.

Skrevet
Et pledd fra husfliden, kanskje?

Ingen dum ide, røros- eller bergerpledd er skikkelig gode gaver :)

Skrevet

Jeg ville gått for noe fra Hadeland Glassverk eller Hadeland Tinnstøperi, god norsk design :)

Ellers ga jeg ei amerikansk venninne en dundyne i gave, de har dårlig med gode dundyner der borte, og hun bor i en kald stat. Kommer selvfølgelig an på hvor hun bor da :)

Skrevet
Problemet med å kjøpe ostehøvler til amerikanere er at de ofte a)ikke aner hva de skal gjøre med den, og b) de spiser ofte andre typer ost enn oss, som ikke egner seg til å skjæres med høvel.

Ja, det kan nok stemme. Så var derfor jeg skrev ostekniver i tillegg, så blir det hovedgaven og ostehøvelen det typiske norske av gaven. Og man må jo sende med en forklaring til hva og hvordan den brukes da. Jeg ga ostehøvel til noen venner i Sentral-Amerika, og etter at de hadde skjønt hvordan den brukes, har den faktisk vært i flittig bruk. De spiste også mest andre typer oster, men jeg tok en liten innføring i ost også, så nå har de begynt å kjøpe flere hardere typer ost. Menmen. Kommer vel helt an på hvordan mottaker er.

Skrevet

Enig med deg der Satsuma. Vi har også gitt utlendinger ostehøvel etter at vi så hvordan de skar ost (med en enorm kniv - store biter). De ble glade for den, og har brukt den i ettertid. Kommer nok an på hvor stort vanedyr mottakeren er, ja ;)

Skrevet

Tusen takk for svar dere, fikk masse gode ideer! :jepp: Maa kikke litt rundt :)

Men Bolledeig, hva skjedde med innlegget til den amerikanske dama? Hun sa vel ikke noe galt?

Skrevet

Hva med et par selbuvotter hver til brud og brudgom? Gode pledd synes jeg også er gode forslag.

Skrevet
Hva med et par selbuvotter hver til brud og brudgom? Gode pledd synes jeg også er gode forslag.

Selbuvottene kan for sikkerhets skyld være kjærestevotter, det er søtt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...