Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har handlet noen varer på Asos, og fikk brev fra Posten idag, med melding om ankommet ufortollet sending. Dette har jeg ikke vært borti før, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre.. I brevet står det at jeg må sende inn fortollingsfullmakt, og legge ved kvittering som viser sendingens innhold og verdi. Så jeg må printe ut kjøpsbekreftelsen som jeg fikk fra Asos på mail, og sende inn sammen med dette brevet fra Posten? Og hvordan fungerer det med betaling for fortollingen? Betaler jeg det når pakken kommer til mitt lokale postkontor? Og hvor lang tid tar dette? For et styr, nesten så jeg angrer på at jeg handlet der..

Blir veldig glad hvis noen her vet hvordan jeg skal fikse dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, stemmer, bare print ut kvitteringen fra mail hvor beløpet står og fyll ut det skjemaet på arket. Det er jo to alternativer, men det enkleste er (dessverre, for gebyret er jo veldig høyt) å la Posten gjøre det for deg.

Det tar nok en fem-seks dager fra du har postet brevet til pakken ankommer ditt postkontor. Da henter du den, men må betale regningen som er festet til pakken når du henter den. Hvor mye det er, står på hentelappen du får i posten når pakken er kommet.

Skrevet (endret)

Ble feil det her...

Endret av MaiL
Skrevet

Takk for svar :)

For et styr, skal ikke handle for over 200,- igjen, ble mye arbeid dette her..

Skrevet

Så nå når jeg sender inn det brevet, så slipper jeg å gjøre det flere ganger dersom jeg bestiller mer?

Skrevet
Så nå når jeg sender inn det brevet, så slipper jeg å gjøre det flere ganger dersom jeg bestiller mer?

Jepp, da skjer det automatisk neste gang.

Skrevet

Hvis du har alt på mail, trenger du ikke skrive det ut og sende i posten. Sist jeg fikk melding om ufortollet sending, sendte jeg kvitteringa (fra butikken), og innbetalingsbekreftelsen (fra PayPal) som vedlegg i mail til posten sin fortollings-e-postadresse. Jeg linket også til hjemmesiden der varen pluss pris var beskrevet.

For å bevise at varen var under 200-kronersgrensa, i dette tilfellet.

Men jeg har også gjort det samme når jeg har noe å fortolle. Ringte og snakket med en dame på posten, hun anbefalte dette, fordi det går så mye raskere for alle parter.

Skrevet
Hvis du har alt på mail, trenger du ikke skrive det ut og sende i posten. Sist jeg fikk melding om ufortollet sending, sendte jeg kvitteringa (fra butikken), og innbetalingsbekreftelsen (fra PayPal) som vedlegg i mail til posten sin fortollings-e-postadresse.

Det var jo mye enklere ja! Får se hva jeg ender opp med å gjøre. Takk for svar alle, går fint å være nybegynner på dette her når det er folk her inne som har svar på "alt" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...