Gå til innhold

Farger - startkit fra ID

Anbefalte innlegg

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg kjøpte med en eske med startkit fra ID i dag, men da jeg kom hjem så jeg at fargene på de to foundations som fulgte med var fairy light og light. Det var hudpleieren som fant frem eske til meg så det er sikkert riktig, men når jeg ser på farger her blir jeg veldig i tvil.

Vil jo gjerne ha litt farge og da - om enn ikke skokrem - men er det noen andre som har bruker fairy light eller light og er fornøyd med det? Og hva slags hudfarge/tone har dere?

Også en ting til; leste her på forumet at børstene som fulgte med kitet var ubrukelige nesten, men samtidig har jeg lest at veldig mange er fornøyd med Kabuki brush - og det står at kitet inneholder nettopp Kabuki Brush og da lurer jeg på; er det flere typer Kabuki Brush???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,den er veldig lys.Jeg er lysblond og bruker både medium beige og medium tan,alt ettersom..Hvis du ikke har åpna den, så hadde jeg gått innom ett par hudpleiere til i morra å spør, så ser du om de sier det samme.Det gjorde jeg.Jeg liker kostene men det er sikkert bedre på markede..

Gjest Deception
Skrevet

Hudpleieren har nok en viss anelse, skulle jeg tro. Dessuten er det absolutt ikke lurt å bruke foundation for å få farge i ansiktet. Til dette bør man heller bruke solpudder oppå foundationen. Mineralfoundation blir dessuten ofte litt mørkere på huden enn den ser ut, og bilder på internett kan lyve ganske kraftig.

Hve med å gå og bli sminket der du kjøpte den, så ser du bedre?

Skrevet

Jeg bruker selv fairly light og den smelter godt inn med min hudfarge. Har bommet veldig før med de ulike fargene. For min del så skal ikke foundationen synes på huden. da supplerer jeg heller med litt solpudder :) Bruker selv BABY kabuki brush og er veldig fornøyd med denne. Har også den kosten som følgte med kit-et og i tillegg den vanlige kabukien. Men disse bruker jeg ikke.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg bruker også denne fargen.. som nevnt før så skal man ikke tilføre ekstra farge med foundation, da blir det fort kunstig, jeg bruker heller ruge i kinnene hvis jeg synes jeg ser for blek ut! :P

Skrevet

Jeg bruker denne fargen. Foundationen skal ha samme farge som huden din (for all del ikke moerkere!), saa har du paa litt solpudder til slutt om d foeler du trenger det.

Skrevet

Meg ovenfor.

Jeg bruker kostene jeg fikk i kitet og er storfornoeyd!

Gjest Løve66
Skrevet

Da har KG hjulpet meg igjen! Jeg hører på dere jeg og spretter plasten på min nyinnkjøpte eske. Og i morgen skal jeg bestille en hel haug med prøver av forskjellige andre merker som jeg har fått råd om i en annen tråd for jeg må si jeg blir svimmel av alle disse fargene så her må evalueringsmetoden tas i bruk!! Takk dere skal ha alle sammen - jeg gleder meg til å prøve mineralsminke.

Skrevet

Kva kosta dette oppstartsskrinet?

Gjest Deception
Skrevet

Ca tusenlappen hos hudpleier, men rundt 60 USD på Ebay.

Gjest Løve66
Skrevet

950,- eller 995,-. Ser de selger det til den prisen overalt.

Skrevet

Er det lurt å kjøpe eit sånt skrin? Kor lenge varar det? Kjøper ein eit slikt dersom ein er usikker på fargen ein treng?

Ellers har eg eit anna spørsmål omkring mineralsminke; finst det eit av merka som er betre enn andre? Id bare minerals?

Gjest Deception
Skrevet
Er det lurt å kjøpe eit sånt skrin? Kor lenge varar det? Kjøper ein eit slikt dersom ein er usikker på fargen ein treng?

Ellers har eg eit anna spørsmål omkring mineralsminke; finst det eit av merka som er betre enn andre? Id bare minerals?

Ang. merker finnes det mange hundre (helt seriøst), så der man du teste ut hva du liker best. ID er mest kjent fordi de kjører ekstremt tung markedsføring og er lett å få tak i, men det betyr ikke nødvendigvis at det er best. For tida liker jeg selv veldig godt Original Glo fra Everyday Minerals. Det settet er nok en bra start, for der får du alt du trenger, og jeg vil tro det varer i et par måneder, i hvertfall.

Skrevet
Ang. merker finnes det mange hundre (helt seriøst), så der man du teste ut hva du liker best. ID er mest kjent fordi de kjører ekstremt tung markedsføring og er lett å få tak i, men det betyr ikke nødvendigvis at det er best. For tida liker jeg selv veldig godt Original Glo fra Everyday Minerals. Det settet er nok en bra start, for der får du alt du trenger, og jeg vil tro det varer i et par måneder, i hvertfall.

Ja, eg vert heilt forvirra av alle dei ulike! Kvar kjøper du ditt, Deception? Brukar du veil også?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er kanskje ikke representativ, for jeg veksler mellom ulike merker; Everyday Minerals, UgloGirl, Signature Minerals, GloMinerals og ID Bare Minerals. De tre første kjøper jeg på nettet, og du får gratis/billige prøver.

www.everydayminerals.com (gratis prøvesett med tre foundationer, 1 concealer, 1 rouge/solpudder. Du betaler kun ca 5 USD for porto).

www.signatureminerals.com (samme opplegg med prøver; ganske lett dekkevne på foundation, men fine rouger, og veldig bra finishing pudder).

www.uglogirl.com (billige prøver, lett å velge farge).

Om jeg bruker finishing pudder varierer, for det tørker litt ut, men samtidig gjør det at sminken sitter bedre. Everyday Minerals er et bra sted å starte; de har veldig mange farger å velge mellom, fire ulike finisher/dekkevner, er billig og bra, og irriterer ikke huden. De har også mange nydelige rougefarger.

Skrevet

Supert, Deception! Eg har nemleg veldig lyst å prøve dette, men er utruleg forvirra omkring kva eg treng og kvar eg finn det :) Du har gjort det litt klarare, trur faktisk eg skal starte med Everyday Minerals og gratis prøvesett! Tusen takk for puffet eg trengte inn i mineralsminkeverda ;)

(greit med ein ekspert på området!)

Gjest Deception
Skrevet
Supert, Deception! Eg har nemleg veldig lyst å prøve dette, men er utruleg forvirra omkring kva eg treng og kvar eg finn det :) Du har gjort det litt klarare, trur faktisk eg skal starte med Everyday Minerals og gratis prøvesett! Tusen takk for puffet eg trengte inn i mineralsminkeverda ;)

(greit med ein ekspert på området!)

Jeg er litt småforelsket i Everyday Minerals for tida. Jeg hadde bestilt fire omganger med prøvesett uten å være helt fornøyd, men plutselig oppdaget jeg en av prøvene mange måneder senere, og den var faktisk perfekt. Jeg har en lys/medium hudtone, og bruker Medium Beige neutral, men Light Medium Beige er heller ikke så dum. Hvis du har en lysere hudtone, er kanskjeg Fairly Light Beige et bra sted å starte.

Ellers liker jeg Apple Blush og Multitasking concealer, som jeg også bruker på øyelokket til daglig. Jeg liker litt skimmer, så jeg liker Original Glo foundation, men de har også mer dekkende alternativer.

Skrevet
Jeg er litt småforelsket i Everyday Minerals for tida. Jeg hadde bestilt fire omganger med prøvesett uten å være helt fornøyd, men plutselig oppdaget jeg en av prøvene mange måneder senere, og den var faktisk perfekt. Jeg har en lys/medium hudtone, og bruker Medium Beige neutral, men Light Medium Beige er heller ikke så dum. Hvis du har en lysere hudtone, er kanskjeg Fairly Light Beige et bra sted å starte.

Ellers liker jeg Apple Blush og Multitasking concealer, som jeg også bruker på øyelokket til daglig. Jeg liker litt skimmer, så jeg liker Original Glo foundation, men de har også mer dekkende alternativer.

Ja, eg er bleik så eg må ha ein lyyyyys. Etter å ha lese litt rundt her inne så vert det anten Fairly Light eller Fair.

Kva er Original Glo foundation? Er det ein foundation med skimmer? Korleis effekt gir Multitasking concealer som du har på augelokket?

Beklagar alle spørsmåla...

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg har så tynn hud at huden på øyelokkene ser litt mørk ut, og da er det fint med en concealer som gjør huden litt lysere, rett og slett.

Original Glo er den foundationversjonen fra Everyday Minerals som er mest transparent, og som har litt skimmer i seg. Hvis man har en hudtype der man ikke trenger å dekke så mye, gir den en nesten airbrushed effekt. Jeg har også noen prøver på Intensive, men de bruker jeg som concealer på kviser, røde flekker osv. Men igjen er det smak og behag.

Glemte: Kostene fra EDM er også veldig bra. Jeg har flattopen til påføring av foundation, og den er silkemyk, og koster bare 10 USD. I tillegg har jeg en rougebørste derfra som er god og billig, og øyeskyggekosten jeg har derfra, er blant favorittene uansett pris, og den kostet 5 USD.

Endret av Deception
Skrevet

Ok, då må eg inn for å sjekke litt. Dersom det er greit så kjem eg kanskje tilbake med nokre spørsmål dersom det skulle dukke opp noko som igjen gjer meg forvirra :fnise: Takk for tips og råd, Deception :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...