Atea Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg og en venninne som driver med alt fra søm til maling har snakket om å ha noen kvelder der vi kun maler og maler utfra enten ett tema eller fra det vi føler akkurat der og da. F.eks. kan vi skrive på en papirbit hver hva vi føler/tenker på og male utfra det. Men mens hun er i full jobb, jobber jeg bare som vikar. Likevel bør dette jo la seg gjennomføre siden hun virket entusiastisk da jeg foreslo det og syntes mine bilder var gjennomført bra. Det er flere år siden jeg malte og tegnet, men jeg føler at det gjorde at jeg fikk ut innestengte følelser selv om det kanskje ikke kan ses på bildene. Men hvordan skal vi gjøre det? Avtale fast dag i uka, men det er vanskelig siden hun jobber skift og det gjør jeg også. Det blir så svevende når vi bare har tenkt å gjøre det uten å ha en dag en dag eller to dager i mnd. Hvordan skal vi kunne forholde oss til det, vi tenker oss også en utstilling i den lokale kunstforeningen men da må jo jo male og tegne først... Dvs hvordan lage avtaler som passer oss begge? Jobb, hennes barn osv, min kjæreste og mine depresjoner, også skal alt passe inn men jeg skal ut av min passive rolle samme hva andre tror.
Balooa Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Hei, hva om dere heller setter en dato for når dere vil ha utstilling? Da har dere noe å jobbe frem til, og kanskje lettere å ta ting på sparket når det passer for begge? Sånn i stedet for å ha en fast dag mener jeg, siden det virker vanskelig. Forresten, maling er gøy! Jeg gjør det når jeg kan og vil, jeg tror ikke det hadde funka for meg å male en time hver torsdag liksom.
Atea Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 Hei, hva om dere heller setter en dato for når dere vil ha utstilling? Da har dere noe å jobbe frem til, og kanskje lettere å ta ting på sparket når det passer for begge? Sånn i stedet for å ha en fast dag mener jeg, siden det virker vanskelig. Forresten, maling er gøy! Jeg gjør det når jeg kan og vil, jeg tror ikke det hadde funka for meg å male en time hver torsdag liksom. Det var et godt forslag som jeg skal viderebringe til henne. Tusen takk. Hun maler aktivt og lager egne lerret men jeg har bare liggende noen billige ferdigproduserte som kan bli bulkete og som jeg ikke kan gjøre så mye med. Det er noen år siden jeg malte aktivt så jeg kan kanskje begynne med de men jeg har lyst å ha et skikkelig lerret å jobbe på. Det er akrylmaling vi har tenkt å begynne med. Jeg har pensler og maling men bare dårlige ferdigproduserte lerret og det plager meg. Men når det er så lenge siden jeg har malt, er det kanskje verd å begynne med de for å trene opp følelsen mellom hånd og hode og følelser igjen? Jeg kan begynne hjemme men stillasjet er gått i stykker under transport, så jeg vet ikke om jeg bare skal begynne med tegning i første omgang. Hun kan alle teknikker og jeg gleder meg til vi skal begynne. Hun har eget malerverksted i huset og har tilbydd å lære meg. Men så er det dette med tiden da men vi tenker ikke utstilling som nummer en, bare friheten i å male og uttrykke seg gjennom farger og motiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå