Gjest Donna Skrevet 13. juni 2003 #1 Skrevet 13. juni 2003 Hvordan ville dere tenke eller føle dersom dere hadde hatt kontakt med en person over en periode - og så denne ble mer og mer fraværende og til slutt ikke tok kontakt? Jeg tenker nå på kontakt via internett - PM, mail ........ Skal man da forsøke å ta kontakt selv - eller skal man bare drite i det og tenke som så at "nei vel - bare vær sånn du" ......? Det hadde jo vært kjekt å vite om det er tilfeldig at det er blitt slik - eller om det er noen grunn til det ....og om grunnen går på en selv - eller den andre .......eller helt andre ting :-? Synes det er trist jeg ........uansett grunn ....for det er ingen god følelse å føle seg glemt i denne store verden ....
Miew Skrevet 13. juni 2003 #2 Skrevet 13. juni 2003 Uhh... Vel, går jo an å sende en liten vennlig mail... Er ikke alle som er like flinke til å holde kontakten, det gjelder for veldig mange personer, desverre Er spesielt ille om man plutselig står der helt uten noe nettkontakt i det hele tatt ( at man ikke får logget seg på nettet ). Det har skjedd med meg...not good or fun, nei!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #3 Skrevet 13. juni 2003 Kan du ikke sende en liten koselig mail..og vente på svar? Det går jo også an å bare spørre direkte om nettopp hvorfor du ikke hører noe fra personen lengre? Svarer de ikke, syns jeg ikke du skal bruke så veldig mye mer tid og energi på de. jeg syns ihvertfall ikke noe om å bare gi og gi og aldri få noe tilbake. Jeg har og vært i samme situasjon som deg, men jeg ble tilslutt bare skuffa og irritert, og kuttet henne ut selv, for det er ikke noen god følelse å føle seg utestengt eller hva man skal kalle det..selv om det "bare" er pr mail..
OppNed Skrevet 13. juni 2003 #4 Skrevet 13. juni 2003 Uffda, Virgo. Det hørtes rett og slett ordentlig ubehagelig ut. Men er sikkert en av farene med å slippe løs seg selv nok til å bli personlig engasjert i en nettkontakt. Dette er jo en løs måte å bli kjent med andre mennesker på, og jeg tror det er viktig å i lengsten forsøke å holde igjen nok av seg selv til at det ikke oppleves for tungt hvis den andre bare slipper taket og etterlater deg i det store, svarte cyberspace. Personlig, så ville jeg nok ha valgt den første utveien; latt være å ta kontakt igjen. Bare sluppet taket, og svelget unna kamelene. Det er ikke min stil, ihvertfall, å knegå fremmede, hvis du skjønner hva jeg mener med det. Vet ikke om det finnes noen uskrevne regler om dette, men sånn generelt så vil det vel være naturlig at den som skrev siste PM eller mail etc kan forvente et svar. Uten å måtte minne den andre på at du faktisk skrev et svar eller noe i den retningen. Det sier vel mest om den personen som har sluppet ta i kontakten med deg, gjør det ikke? En feig og temmelig ufin og respektløs måte å gjøre ting på. Minner mest om fjortis-måten å *slå opp* på :blunke: Glem vedkommede, du, og hvis du havner i tilsvarende situasjon, så kan det vel være greit å avtale noen kjøreregler dere imellom. Så du slipper denne småparanoide tvil-følelsen. *Klemmer litt på Virgo. Opp med hodet, gøyale Virgojenta* Maiken
Gjest Donna Skrevet 13. juni 2003 #5 Skrevet 13. juni 2003 . *Klemmer litt på Virgo. Opp med hodet, gøyale Virgojenta* Maiken *ler*...Hvor utrolig godt det er å lese/høre noe slik av og til !! :D :oops: Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre ....det enkelste er vel å bli litt irritert og bare glemme vedkommende .......men det er likoso ikke helt meg ..... :-? :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #6 Skrevet 13. juni 2003 Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre ....det enkelste er vel å bli litt irritert og bare glemme vedkommende .......men det er likoso ikke helt meg ..... :-? :oops: Jeg skjønner det. Det er ikke helt meg heller, men jeg tror det beste egentlig er å sette foten ned selv, istedet for å fortsette å prøve, og likevel ende opp med å føle seg "dumpa"..Sånn følte ihvertfall jeg det. Men det er ikke så lett. Det kan jo også tenkes at det finnes naturlige årsaker til at du ikke hører fra personen lengre? Kan jo ha skjedd noe spesielt, eller kanskje personen bare ikke har tilgang på nettet lengre? :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #7 Skrevet 23. juli 2003 Gammel tråd, men men:) Det jeg pleier å gjøre er å skrive noe slikt: Hei! Lenge siden jeg har hørt fra deg, er det jeg eller du som har problemer med internett/e-mail/PM?
Gjest Donna Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Vel Vedkommende er i live.....sist jeg hørte iallefalll ........men sansnynligvis utolig opptatt .................leste denne tråden nemlig og følte seg litt truffet - og det var jo likegreit så slapp jeg å mase ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå