Gå til innhold

Bruker en lasermus batterier?

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynner
Skrevet

Jeg har en lasermus som uten forvarsel sluttet å virke. En venninne sa at jeg måtte bruke noe skarpt og åpne batteridekslet på baksiden med det resultatet at jeg kuttet meg i fingeren. Men en venn kom og lånte meg en annen mus men den er ikke laserstyrt og det virker som den må ha nye batterier snart (det har jeg men har ikke lyst å kutte flere fingre)

Men bruker laserstyrte muser batterier eller får de strøm gjennom usbkabelen og pcen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har musen kabel bruker den ikke batterier.

Skrevet

Nå fikk jeg låne en mus av en venn som går på batterier men har hatt slke muser før og de har jo en kule som bør renses. Jeg har ikke sprit i huset. Hva kan jeg rense den med da? Klorin høres ikke bra ut men kanskje jeg finner noen dråper sprit i en av flaskene som jeg aldri har fått somlet meg til å levere ...

Gjest Amorina
Skrevet
Nå fikk jeg låne en mus av en venn som går på batterier

:fnise: (sorry)

Skrevet

Som nevnt over, det er bare muser som er trådløse som trenger batteri.

Om den har gått i gulvet, ledninge sitter ikke ordentlig inni o.s.v så kan det hende den sluttet å funke.

Om flere av musene begynner å fuske o.s.v så kan det hende at det er noe galt med inngang til maskinen.

Skrevet
Nå fikk jeg låne en mus av en venn som går på batterier men har hatt slke muser før og de har jo en kule som bør renses. Jeg har ikke sprit i huset. Hva kan jeg rense den med da? Klorin høres ikke bra ut men kanskje jeg finner noen dråper sprit i en av flaskene som jeg aldri har fått somlet meg til å levere ...

Slik jeg pleier og gjøre det, er rett og slett og bare åpne dekselet under, ta ut kulen og skrape bort møkka med neglen eller lignende... mye enklere enn og stresse med sprit og lignende, og det fungerer helt fint :)

Gjest Heloise
Skrevet

Det er en laser-mus, så den har ikke kule. Men hva er dette snakket om sprit til rensing? Bruker man det? I all min tid som "nerd" har jegkun brukt en litt fuktig microfiber-klut til å rense utstyr... Sprit høres litt drøyt ut? :)

Er den trådløs eller med tråd? Uansett, sjekk om den er koblet til, at PC'en finner den, at kontakten er i... I værste fall har du en ødelagt mus :)

Hvis den er trådløs og hører med et trådløst tartatur, prøv å "reconnect" med knappen under tastaturet.

Skrevet

Lasermusen er ikke trådløs men koblet til med usb. Men nå virker jo denne andre musa selv om jeg fant en tom flaske sprit med bare noen dråper i og måtte åpne og rense den. Og nå fungerer den ok men jeg har jo selvsagt ikke fått dekslet til å sitte slik det var men det er heldigvis ikke hull i taket her så den blir nok ikke vannskadet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...