Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei, jeg er ei jente på 21 år som for tiden studerer i oslo, jeg "mistet" mange av vennene mine da jeg flyttet for å studere, og nå savner jeg noen gode venninner:( Jeg savner noen å være fortrolig med, noen å shoppe med, feste med og rett og slett ha det gøy sammen med:) Jeg er glad i å le, liker å reise og de andre aktivitetene jeg har nevnt. Jeg har en kjæreste som jeg bor sammen med og vi har det kjempefint sammen, men jeg savner likevel noen venninner. Jeg har aldri vært interessert i å ha flest mulig, som opplegget på facebook har, men heller noen få gode venner som jeg kan ha det gøy sammen med:) Håper det er noen der ute som er i samme situasjon:)
Glynis Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Har du fått mange studievenner, da? Det tar ofte litt tid å bli gode venninner, men hvis du har god kontakt med noen på skolen så kan det jo være at dere blir gode venner etter hvert som dere er mer sammen. De vennene jeg har fra universitetet var de første fire månedene kun studievenner/vorspielvenner, men en dag vi var i godt humør og fjaset endte vi plutselig opp med å bestille Milan-tur sammen. Og en dag jeg hadde et slitsomt ærend tilbød hun ene seg å bli med, og 'vips' så ble vi litt mer enn studievenninner. Eventuelt ville jeg funnet meg en deltidsjobb der det jobbet mange på avdelingen på samme alder, samt drevet med noen aktiviteter.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vil også ha flere venner, men det er ikke så enkelt. De vokser ikke på trær. Da jeg flyttet fra bygd til by fikk jeg mindre kontakt med mine vennniner. Har fortsatt mye kontakt med de og vi treffes hver gang jeg er hjemme og innimellom kommer de på besøk til meg. Men savner og ha noen her jeg bor som jeg kan være sammen med. Søsteren min bor her i byen, men av diverse årsaker har ikke vi så god kontakt (selv om vi treffes flere ganger i måneden). Jeg bor sammen med kjæresten min og vi er endel sammen med hans kompiser, men jeg savner en venninne. Jeg har ikke så lett for å bli kjent med folk, men når jeg først blir kjent med de er jeg veldig åpen og sosial. Det er endel jenter på de festenen vi er på og noen har jeg blitt godt kjent med, men får meg liksom ikke til å spørre om de vil finne på noe utenom fest. Kan ikke egentlig annet enn å si at jeg skjønner deg godt siden vi er i samme situasjon. Vi er jo begge ung (jeg er 22år) og vi har begge flyttet til en større by.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg bor på landet, og alle mine barndomsvenner/skolevenner har flyttet på folkehøyskoler, studerer i byer, eller er på internatskoler. Bestevenninen min bor i Kenya for tiden! Har en god kjæreste, og vi har mye gøy sammen, men savner også å ha en god vennine. En du kan snakke om allt med, shoppe med, drikke varm sjokolade med og finne på ting med. skulle ønske jeg hadde noen i nærheten. Men hvordan er oppskriften på å skaffe seg en ny venn? De fleste er fornøyde med de vennene de har, og ønsker bare beskjennte, ikkje bestevenner. vet ikke helt hvor jeg skal finne en vennine. og hvordan jeg skal bli vennine med den personen.
Glynis Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Jeg tror ikke det er sant at folk ikke er åpne for nye gode venninner. Det virker sånn i begynnelsen, bare. Da jeg møtte min beste venninne fra studiene var det nesten litt irriterende, fordi det virket som hun kjente halve verden og hadde 'alt og alle'. Hun hadde altså både samboer, studievenner, barndomsvenner og jobbkolleger i samme by som vi studerte i. Nå er hun totalt avhengig av meg.
Gjest hest Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Det er ikke bare lett nei. De vennene jeg har, (og jeg har forsåvidt en del), begynner også å bli ganske spredd, og det virker som de fleste har 100 andre, bedre ting å ta seg til. Jeg er også Oslojente på 21 år, og er nok i litt den samme situasjonen :-)
coth Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 jeg er også i den samme situasjonen.. flyttet til oslo pga studier og jeg kjenner da ikke så mange her inne, og jeg bor med kjæresten min. og vi er jo for d meste bare med hans vennegjeng. det var ikke som før da vi var små... akkurat som de fleste på vår alder liksom har de vennene de trenger. men jeg kan ikke akkurat påstå at jeg er sånn kjempe utadvendt, men jeg prøver ijaffal. sånn som feks venninnene til kjæresten min. vi ses liksom aldri untatt når vi er en gjeng samlet, skal ut osv. hmmm..
Anscombe Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Det er nok mange som har det slik. Jeg er i hvert fall en av dem. Bor sammen med kjæresten min, og det blir mye oss to. Har en gjeng fra videregående som treffes en gang i måneden, samt noen få andre venner. Det er ikke lett å få venner ved Universitetet om man ikke er utadvendt. Jeg er ganske sjenert i begynnelsen, og blir lett stille når det er mange til stede, derfor føler jeg meg fort utafor på fester og lignende. Nå er jeg 24, og skal begynne på master. Nesten så jeg vurderer å gjøre noe helt annet, noe mer sosialt. For selv om jeg har kontakt med gamle venner innimellom, så er det ensom å ikke tilhøre et fellesskap der man studerer. Alene på lesesalen, alene i kantina. Håper du finner ut av det ts, og dere andre også. Det hadde jo gått an å arrangere et lite treff for studenter her inne da- særlig om man studerer på samme sted?
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Ja, men kjære vene. Her i denne tråden er det jo allerede mange i oslo som ønsker seg ei venninne. Kan ikke dere arrangere et møte på en kafe, og så blir dere kjent, og vips er kanskje dette problemet ute av verden. Gjør noe med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå