Gå til innhold

Tispe som tisser av glede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tispa vår på 2 år har det med å skvette når hun blir oppspilt/glad. Dette har hun holdt på med siden hun var valp. Har vi vært ute av huset har lært oss til å overse henne til hun får roet seg ned. Bare det å koseprate med henne kan føre til at hun setter seg ned og skvetter. Setter man seg ned på huk og klapper henne kommer det garantert en skvett.

I begynnelsen skvettet hun kun når vi hadde vært ute av huset og kom tilbake igjen, men i det siste har hun gjort det av og til når vi har satt oss ned på gulvet og kost med henne.

Vi har stort sett oversett det når hun har gjort det, bare tørket opp og tenkt at hun sikkert kom til å vokse det av seg. I det siste har vi begynt å lure på om hun har tenkt å holde på med dette for bestandig, og gjort forsøk på reaksjoner idèt hun har huket seg ned for å tisse. Vi har da sagt "nei" med streng stemme (ikke skreket), og tatt henne med ut. Det ser ikke ut til å ha noen effekt, annet enn at jeg er redd det kan forverre situasjonen fordi det muligens gjør henne nervøs.

Hun har ikke urinveisinfeksjon, og ingen problemer ellers med å holde på urinen. Hun har derimot skikkelig selskapsblære, og kan holde seg i timesvis, særlig når det regner ute (hun er jålete, ja).

Hun har så vidt vi vet ingen spesiell grunn til å være nervøs. Hun er lite alene, kun en time eller to om gangen. Hun er mye med oss, og oppfører seg fint og er sosial.

Må legge til at dette er en liten hunderase som nok har en tendens til å kunne bli nervøse, men som sagt, hun er aldri blitt utsatt for noe som, såvidt vi forstår, skulle tilsi at hun er nervøs på noen måte.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har fått med meg så er nok dette noe dere må leve med. Det beste er nok å unngå situasjoner hvor det skjer, dvs aldri hilse eller snakke til hunden før den er helt rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...