Gå til innhold

Tips til gode julefilmer

Mariblom

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har tips til gode julefilmer vi kan bestille på DVD?

Jeg tenker ikke først og fremst tegnefilmer (barna ikke store nok til å se TV enda, faktisk er ikke barna født enda... :) ), men heller sånne type filmer som det er koselig for voksne å se i jula.

Vet det finnes en amerikansk film/komedie med en kar a la John Cleese som skulle dekorere hele huset med lyspærer, så gikk strømmen etc. etc.

Er sånne type filmer jeg tenker på - men gode!

Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! Jeg blandet visst John Cleese og Chevy Chase ;) Det er den filmen du linket til som jeg tenkte på, ja.

Jeg synes også Alene Hjemme filmene er gode, så vi blir nok å bestille dem også. Askepott gidder vi ikke, den går jo på TV.

Noen andre gode forslag?

Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har noen faste julefilmer (sambo og jeg), det er Bad Santa, Alene Hjemme, The Grinch og Polarekspressen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nå er det jul, igjen!" - med Tim Allen, der han blir julenisse, fordi han skremmer nissen slik at han faller ned fra taket! Det er julens må-ha-julefilm!

Dessuten "The Holiday", "Nightmare Before Christman", "Se hvem som snakker nå", "How the grinch stole christmas", "A christman-story", og "A christmas carol". Ikke minst Polarekspressen, alene-hjemmefilmene, og Mikkes-jul i Andeby(kjøpes for 69kr på Rimi). Meg og samboeren kjøpte sistnevnte i fjor, er en kort film med mange småhistorier fra Andeby. Er helt utrolig nusselig og en fantastisk åpning av julen!

Jeg holder på å sprekke av julestemning nå! Sitter og hører på Sarah McLachlan sin juleCD og har allerede lyst å begynne å pynte! Jeg er takknemlig for at julen for meg, er en lykkelig tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holiday og Love Actually er supre jule filmer, og disney har mange koselige ala ovennevnte Mikkes jul i Andeby!!! Når gresshoppa Timmy synger Wish upun a star...da er det jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Golden Girl

Polar-ekspressen er moro! :) Og så Chocolate er en fantastisk film syns jeg.. Ikke typisk julete kanskje, men sjokolade passer alltid!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...