Gå til innhold

Sexuell identitetskrise

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karine_*
Skrevet

Hei,

Jeg er ei jente på 25 år som de siste månedene har gått rundt gnske forvirra, og egentlig ikke helt skjønt hvordan min verden henger sammen lenger. Jeg har verdens herligste kjæreste (gutt/mann) som elsker meg og vil tilbringe livet sitt med meg. Og inntil for noen måneder siden er det og det eneste livet jeg har sett for meg.

Det hele startet vel egentlig da jeg var rundt fjorten år. Samtidig som jeg var forelsket i gutter stadig vekk, gikk jeg og lurte på om jeg kunne være lesbisk. Jeg ble særlig usikker når jeg så filmer som Wild Thing og opplevde at jeg ble mer opphisset enn jeg noensinne hadde vært før. Tankene har surra litt i bakhodet, i perioder hvor jeg ikke har vært betatt av noen spesiell, og så forsvunnet når jeg har vært forelska. Jeg har kanskje vært beatt av ei jente en gang, men utelukkende forelsket i gutter. I sommer hadde jeg og kjæresten vært sammen i to år, og mye av spenningen begynte å forsvinne. På nytt begynte jeg å fantasere om sex med jenter, og jeg oppdaget at det gjorde meg mye mer opphisset enn noen andre fantasier, eller sex med kjæresten min for den sags skyld.

Etter det har jeg gått rundt med noe som minner mer om en tvangstanke enn noe annet. Hver gang jeg ser ei søt jente spør jeg meg selv om jeg kunne tenke meg å være sammen med henne, om jeg føler meg tiltrukket. Etter å ha stilt disse spørsmålene om sikkert 100 jenter har jeg funnet ut at jeg er ganske nysgjerrig, og desverre finner jeg ike bare ut av ting som bekrefter forholdet mitt med kjæresten min. Når det skjer gir det seg utslag i at jeg går rundt og er livredd for å møte denne jenta, når jeg møter henne opplever jeg en følelse av varme, høye hjerteslag, kvalme og en følelse av å holde på besvime. Da drar jeg som regel hjem, helt ødelagt, og livredd for at jeg har opdaget noe som betyr sutten for meg og kjæresten min, han jeg elsker over alt på denne jord. De eneste gangene ting går bra er hvis vi er hjemme helt alene, og gjerne leser en bok, eller slapper av. da kan jeg sitte i armkroken hans og føle meg trygg. Jeg har full forståelse for at det hele høres litt inkonsekvent ut, men sånn har jeg følt ting de siste månedene.

Hilsen en som egentlig bare vil være sammen med kjæresten sin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå begir du deg ut på farvann du egentlig skulle hold deg langt vekke fra.

Vet typen din noen om dine hemmelige lengsler? Er det mest seksuelle apetittvekkere eller er det i dagliglivet du drømmer om å leve med en jente?

Fordi jeg tror det er ganske normalt at jenter finner det forlokkende med hentydninger til kvinnelig samkvem, men å fungere i dagliglivet med en jente er nok noe mer unormalt, fordi det er sjeldent så kult som man skulle tro av tv-reklamer.

Gjest Gjest_Karina_*
Skrevet

Joda han vet. Mest sex, klarer ikke å finne ut av hva jeg vil i dagliglivet. Lurer på om det kanskje er en enkel måte å drømme seg vekk fra sitt eget liv til et noe mer idyllisert ett.

Nå begir du deg ut på farvann du egentlig skulle hold deg langt vekke fra.

Vet typen din noen om dine hemmelige lengsler? Er det mest seksuelle apetittvekkere eller er det i dagliglivet du drømmer om å leve med en jente?

Fordi jeg tror det er ganske normalt at jenter finner det forlokkende med hentydninger til kvinnelig samkvem, men å fungere i dagliglivet med en jente er nok noe mer unormalt, fordi det er sjeldent så kult som man skulle tro av tv-reklamer.

Skrevet

Ja uff. Det er ikke lett når dagdrømmeriene plutselig besetter en hver gang man møter ett søtt ansikt. Også har tankene en tendens til å spinne litt videre etter at man møtt dette mennesket. Og da får man de fineste bilder og vannvittige syn for seg, drar seg selv lengere og lengere inn i gøyale tankeflukter.

Og bare på grunn andre menneskers blikk, det er det som er så ergelig.

Gjest Gjest_anita_*
Skrevet

Kanksje ud rett å slett er bifl? ;) Ingen skam i å være det :)

Skrevet

hahah akkuratt når jeg satt å leste innlegget ditt så kom lene alexandra's "hot boy hot girl" på spilleren min :fnise: litt morsomt og ironisk =P

men jeg ville bare si at jeg håper at du finner ut av problemet ditt. jeg selv har aldri vært i tvil om hvilken fil jeg kjører i, men tar meg selv i å bli "betatt" av pene jenter. mest tror jeg det er fordi de er så pene at jeg blir litt fasinert =P

men som det du nevner med wild thing filmen, så tror jeg det er ganske normalt egentlig :) har kjent det samme selv.. men kvinner uttrykker mye mer seksualitet, kanskje det er det som gjør det? jeg har egentlig en litt logisk forklaring men klarer ikke å skrive den her uten at det kommer til å høres helt rart ut =P

Men kanskje det er frykten for å være lespisk/bifil som gjør at du tror du er det? når du går å tenker på det hele veien liksom.. da blir du jo mer observang på hva du legger merke til med jenter. kanskje det bare er en seksuell fantasi du har. du må spørre deg selv om du kunne tenkt deg å ha sex med en jente, og tilbragt hverdagen din med henne. ligge i armkroken å føle deg trygg o.l som du gjør med din nåværende kjærester.

jeg vil i alle fall ønske deg lykke til, og håper at du finner ut av ting :)

Skrevet

Bare fordi du fantaserer om å være med jenter betyr ikke at det hadde funka i virkeligheten.

Tror ikke du skal tenke så mye på dette, jeg. Som du selv sier har det nesten utviklet seg til å bli en tvangstanke hver gang du ser en jente, og det er jo ikke så bra for deg, spesielt ikke siden det virker som det plager deg MYE.

Jeg kan ikke gi så mange tips om hva du burde gjøre, bortsett fra å si at du kan jo kanskje bare fortsette å kose deg med fantasiene, og ellers ikke tenke så mye på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...