Gjest Gjest_sol_* Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg startet litt sent på folkehøgskole i år, fordi jeg startet egentlig på allmennfaglig påbygg. Så da hadde jeg alt søkt stipend til den første skolen og fått godkjent søknaden. Nå når jeg startet på folkehøgskole søkte jeg på ny, med bortebo. Siden jeg skiftet studiested så tar det 8 uker ca med behandlingsprossen. Det har til nå gått rett over 5 uker. Jeg merker dette veldig godt, at jeg ikke har noen penger. Min far betaler alle skoleregningene og jeg får lommepenger av han, frem til jeg får lån/stipend. Alle de andre elevene har fått innvilget søknadene sine, men det er vel ikke en mulighet for at jeg får avslag fordi jeg skiftet studiested? Får jeg ikke penger har jeg et stort problem. Min far kan ikke betale alt, alene. Han må jo få en del penger tilbake..Dessuten er det greit med penger når jeg går på reiseliv, som er ei nokså dyr linje..
Gjest NiChia Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg gikk folkehøyskole i fjor, og der var det en som starta seinere enn oss andre. Han også begynte på videregående, men hoppet av og begynte sammen men oss. Han fikk invilget søknaden iallefall. Han begynte på yrkesfag, men jeg tror ikke det har så mye å si.
Gjest TS Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg gikk folkehøyskole i fjor, og der var det en som starta seinere enn oss andre. Han også begynte på videregående, men hoppet av og begynte sammen men oss. Han fikk invilget søknaden iallefall. Han begynte på yrkesfag, men jeg tror ikke det har så mye å si. Takk for svar! Det var betryggendes å høre. Hadde lånekassen bare vært litt lettere å få tak og litt hyggeligere når man fikk tak i dem altså...
Noli Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Nei, de kan ikke gi deg avslag pga det. Lånekassen er dessuten ikke så vanskelige å få tak i om du sender epost, det kan du gjøre fra dine sider på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå