Gjest -Maggie- Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har akkurat begynt på (min) første bok av Jo Nesbø, Rødstrupe. Hva synes dere andre om bøkene hans? Jeg liker denne overraskende godt så langt, ligger de andre på samme nivå?
Rotehøna_21 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er veldig glad i Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole. Har lest alle, og har alle bøkene stående i bokhylla.. Spennende bøker med en dæsj humor... Blir lissom litt glad i han Hole. Han er jo en liten kløne på en måte.. Hehe Elsker de bøkene....
angeleyes Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg liker bøkene om Harry Hole veldig godt. Hvis du liker Rødstrupe kommer du nok til og synes de andre er bra også
Gjest *Mim* Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Har akkurat lest Hodejegeren og ble positivt overrasket. Har likt Harry Hole også, men ikke så innertier for meg.
Abraxas Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 (endret) ... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Ciara Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 De andre er også bra. Rødstrupe, Marekors og Frelseren er best. Men vil anbefale at du fra nå av leser bøkene i riktig rekkefølge
Gjest marihan Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Jeg har lest alle bøkene til Jo Nesbø om Harry Hole, og likte alle veldig godt Likte også Hodejegerne.
Leo Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Av Harry Hole-bøkene er "Marekors" og "Snømannen" mine favoritter. Jeg ble for øvrig også svært positivt overrasket over "Hodejegerne".
Gjest -Maggie- Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 De andre er også bra. Rødstrupe, Marekors og Frelseren er best. Men vil anbefale at du fra nå av leser bøkene i riktig rekkefølge Ja, jeg fant ut at de hang sammen først nå, etter at jeg allerede har kjøpt Frelseren. Men etter den skal jeg begynne på den første.
saltamontes Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Viktig at du leser dem i rekkefølge, ja! Jeg synes Nesbø er en utrolig god krimforfatter, så sett i gang og les resten:) For meg er hans siste roman om Hole den beste, Snømannen... Den er skrevet veldig visuellt, det er som å se på en film! Noen som vet om noen har kjøpt filmrettighetene til bøkene hans? Alle bøkene hadde gjort seg knall på TV/Film!! Jeg foretrekker en serie ala Kurt Wallander som de har i Sverige.
cilipili Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Elsker Harry Hole-bøkene! Ble nettopp ferdig med den siste. Leste dem desverre i feil rekkefølge, noe jeg angrer. Nå kjenner jeg at jeg har et skikkelig savn etter Harry Hole Jeg likte aller best Frelseren, men Marekors og Snømannen var også fantastiske.
cilipili Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Noen som vet om noen har kjøpt filmrettighetene til bøkene hans? Alle bøkene hadde gjort seg knall på TV/Film!! Jeg foretrekker en serie ala Kurt Wallander som de har i Sverige. Har tenkt akkurat det samme. Håper virkelig bøkene blir filmatisert, men klarer ikke finne ut hvem som kan passe som Harry.. Noen forslag?
Gjest -Maggie- Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 Jeg tenker også at bøkene er glimrende filmmateriale. Og Harry Hole er Jo Nesbø selv, ihvertfall i hodet mitt.
saltamontes Skrevet 10. november 2008 #14 Skrevet 10. november 2008 Åh, det er så mange som kan passe synes jeg... Han må være litt røff i kantene, synes det er flere som matcher den rollen! Gjerne en som ikke er så fryktelig kjent? Hmm... Nei, synes egentlig de bare kan sette i gang og filme:)
Miel Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Jeg tenker også at bøkene er glimrende filmmateriale. Og Harry Hole er Jo Nesbø selv, ihvertfall i hodet mitt. Samme her! Den mannen kan tydeligvis det meste, så han duger sikkert som skuespiller også. Jeg kan bare ikke se for meg noen andre, og i bøkene er han jo beskrevet ganske lik Jo Nesbø...
eleit Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 Nesbø er FANTASTISK, men les bøkene i rekkefølge! Det er da man blir kjent med Harry Hole Her er rekkefølgen: Flaggermusmannen Kakkerlakkene Sorgenfri Marekors Frelseren Snømannen Og, til alle som ikke har fått det med seg: Hodejegerne er ikke en Hole krim, men en thriller.. Tenkte bare å slenge det inn, siden jeg har hørt om flere som har blitt skuffet fordi de forventet Krim
cilipili Skrevet 13. november 2008 #17 Skrevet 13. november 2008 Her er rekkefølgen: Flaggermusmannen Kakkerlakkene Sorgenfri Marekors Frelseren Snømannen Og Rødstrupe etter Kakkerlakkene
MissStiles Skrevet 13. november 2008 #18 Skrevet 13. november 2008 Jeg liker også bøkene hans. Bare lest en av dem hittil men skal lese resten og.
cilipili Skrevet 22. november 2008 #19 Skrevet 22. november 2008 Trond Espen Seim hadde vært perfekt som Harry Hole! Høy, lys, og passe shabby..
Coronas Skrevet 22. november 2008 #20 Skrevet 22. november 2008 Ah snømannen er den beste. Fenget meg med en gang. Ellers er kakerlakkene og flaggermusmannen favoritt nr 2 og 3. Harry Hole er en morsom karakter. Hodejegerne er også bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå