Gjest Gjest_Ektemann_* Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei Leser rundt omkring om sexuelle frustrasjoner og får et inntrykk av, og det forsterker vel og mitt eget inntrykk, at kvinner generelt men spesielt kvinner i langvarige forhold bruker sex som et press- og maktmiddel i forholdet. Noen som innrømmer det? Riktig/galt? Vet selvfølgelig at det er unntak.
Gjest Gjest_c_* Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hei Leser rundt omkring om sexuelle frustrasjoner og får et inntrykk av, og det forsterker vel og mitt eget inntrykk, at kvinner generelt men spesielt kvinner i langvarige forhold bruker sex som et press- og maktmiddel i forholdet. Noen som innrømmer det? Riktig/galt? Vet selvfølgelig at det er unntak. jeg er jente å , får min del gjør jeg ikke det. heller omvendt ... jeg er kåtere enn kjæresten min , når vi sleit i en periode, det ble slutt og var mye styr..men vi hadde sex, det måtte vi, eller jeg da... her er det jeg som ikke får nok.. *men kan du ikke forklare hvilken sitvasjon dette er "normalt" i ?
Titti72 Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg pleier å true med sex. Hvis han ikke gjør som jeg sier der og da, så får han luske seg inn på soverommet og få tankene mine over på noe annet. Vi havner alltid på soverommet..... Jeg hadde ikke skulle straffet med selv, hvis jeg i utgangspunktet var ute etter å straffe han. Men at jeg i perioder ikke er så kåt, det skjer. Men da er det lysten som mangler, ikke en straffeperiode.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Nei, jeg er unntaket. Jeg har mye større sexlyst enn min mann og kunne gjerne hatt sex flere ganger om dagen. Han kan gå uker uten sex og derfor føler jeg at han er den som sitter med makten i forholdet,selv om det ikke er bevisst fra hans side. Han prioriterer søvn over sex,mens jeg gjerne vil ha sex selv om det betyr 4 timers søvn den natten. Vi har 4 barn og jeg er i full jobb,men det har ingenting å si for sexlysten min. Jeg føler meg heldig når jeg "får noe".
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vil ikke si at jeg bruker sex, som ett pressmiddel. Men har han gjort noe dumt, sett i mine øyne, så tenner ikke det meg akkurat.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, det er det mange menn ikke klarer å fatte. At når en mann har oppført seg som en idiot, så TENNER vi rett og slett ikke på han rett etterpå. Trengs det så veldig høy IQ for å forstå det?
waco Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Så vi kan konkludere med at kvinner som oppfatter mannen sin som idiot bedriver sexnekt. Det er jo en ussel og meget vanlig form for psykisk pine bedrevet av kvinner i århundrer. Det som er mest urettferdig er at gutter som regel blir kåt på jenta si når hun oppfører seg litt dumt.
Gjest StoreSky Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Bruker aldri sex som middel nei. Har større sexlyst en han uansett. Og jeg kan tenne selv når han er idiot...hehe! sexlysten og irritasjon/sinne senter ligger tydeligvis ikke sammen hos meg. (men fortsatt like irritert på han for dumme ting etterpå)
Gjest men Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Aldri gjort. Men det burde ikke forundre noen at en såret, oversett, utnyttet, tatt for gitt, overarbeidet eller overkjørt kvinne gjerne ikke er en kåt kvinne.
Kyllingwok Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Å bruke sex som et maktmiddel gjør jeg ikke nei. Men hører ofte om jenter som innfører "sexnekt" hvis typen ikke gjør som de vil.
waco Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Tigress, nå er vi på internett, her er det ikke så viktig å fremstille seg i dydigere lys enn virkeligheten. Alle kvinner med respekt for seg selv har brukt "kvinneligheten" sin til å avslå og oppnå.
Gjest Gitte Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Bruker aldri sex som middel nei. Har større sexlyst en han uansett. Og jeg kan tenne selv når han er idiot...hehe! sexlysten og irritasjon/sinne senter ligger tydeligvis ikke sammen hos meg. (men fortsatt like irritert på han for dumme ting etterpå) Sånn er det her også... Med min x hadde jeg sex med han når han sa vi skulle så han ikke skulle bli sur, vi slapp å krangle mer den kvelden, og husfreden ble bevart. Det føltes feil og ekkelt.
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg har heller aldri nektet å ha sex med typen for å straffe ham.. DET hadde vert straff for meg samtidig.. Jeg har vel litt for mye lyst til at det hadde vert gunstig jah! Men silent treatment funker bra, ellers så liker jeg å ha en god dialog, og snakke ut om tingene.. Da er makeup sex som oftest på timeplanen! Endret 30. oktober 2008 av Sandbekken
Gjest Miley Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg truer ofte til meg sex. Det hjelper bestandig.
Gjest Wind Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Det blir ikke brukt som maktmiddel her i huset, nei. Jeg tenner ikke noe voldsomt hvis jeg er lei meg eller i dårlig humør, men det er vel egentlig en helt annen sak, og går ikke ut på å straffe mannen. :S
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #17 Skrevet 30. oktober 2008 hjelper ikke å bruke sex som makt middel her. Er nok kåtere enn min mann:) Men ville ikke tenke på å gjøre det heller. det er veldig lumpet gjort...som om vi gir noe gratis, men forventer noe for det..høres ikke bra ut.
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2008 #18 Skrevet 30. oktober 2008 haha til nå høres det jo ut som om alle damene her er mer kåte enn sine menn! kansje myten om menns kåthet er busta??!
Gjest Gjest_ektemann_* Skrevet 31. oktober 2008 #19 Skrevet 31. oktober 2008 Det virker som om de kvinner som svarer her er de som har orden på sexlysten sin ja og snarere sliter med at mannen ikke har like mye lyst. Kanskje ikke så rart at de som eventuelt bruker sexnekt som middel ikke svarer, regner med de ville fått pepper så det holder. Vi menn og kvinner fungerer jo så forskjellig. Jeg kan ha en dag med stress og mas, ungene syter og kona og jeg krangler litt. Men da jeg går inn soveromsdøren så stenger jeg alt annet ute, da er det kona og meg som gjelder. Jeg har snakket med kompiser om dette og de forteller om "hvis ikke ditt og datt så kan du glemme sex".. Jeg synes det blir så feil å bruke sex på den måten.
Gjest Sandbekken Skrevet 31. oktober 2008 #20 Skrevet 31. oktober 2008 Det virker som om de kvinner som svarer her er de som har orden på sexlysten sin ja og snarere sliter med at mannen ikke har like mye lyst. Kanskje ikke så rart at de som eventuelt bruker sexnekt som middel ikke svarer, regner med de ville fått pepper så det holder. Vi menn og kvinner fungerer jo så forskjellig. Jeg kan ha en dag med stress og mas, ungene syter og kona og jeg krangler litt. Men da jeg går inn soveromsdøren så stenger jeg alt annet ute, da er det kona og meg som gjelder. Jeg har snakket med kompiser om dette og de forteller om "hvis ikke ditt og datt så kan du glemme sex".. Jeg synes det blir så feil å bruke sex på den måten. Er helt enig med deg der! haha ja de kvinnene som faktisk bruker sex som pressmiddel skammer seg vel litt kan jeg tenke meg.. ihvertfall etter alt det som er skrevet før i denne tråden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå