Gå til innhold

Noen som er gode på grenseverdi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

L'Hospitals regel var ihvertfall pensum da jeg gikk på videregående (reform 94-barn), og jeg mener at Taylor-rekker var det, også.

Gjest Gjest_Ari_*
Skrevet
Haha, idiot. x->0- (1-cos x)/ (x^3) = 1 / 0 = uendelig (2x hotital). lim x-> uendelig x sin x = udef, pluss minus uendelig. Sikt deg inn på samfunnsviteskapelige fag, det passer fint for folk som ikke har IQ :)

Godt for deg å vite at de sjefene som styrer selskapet du jobber i har samfunnsvitenskapelige fag. Ikke sjelden sitter det en statsviter i lederstolen - med litt økonomi i graden sin. Og ennå bedre: han eller hun vet at man ikke omtaler andre slik du gjør.

Dette var en digresjon, men det måtte bare sies.

Skrevet
Godt for deg å vite at de sjefene som styrer selskapet du jobber i har samfunnsvitenskapelige fag. Ikke sjelden sitter det en statsviter i lederstolen - med litt økonomi i graden sin. Og ennå bedre: han eller hun vet at man ikke omtaler andre slik du gjør.

Dette var en digresjon, men det måtte bare sies.

Merkelig... har aldri hørt om en sjef med samfunnsvitenskapelig bakgrunn... Når jeg hører personer snakker om sjefen sin er det som regel alltid en økonom/siv. ing/advokat. Samme gjelder forsåvidt meg også, toppsjefen i selskapet mitt er sivil økonom fra NHH.

Hvilke selskaper blir ledet av personer med samfunnsvitenskapelig bakgrunn? Hadde vært interessant å vite.

Når det er sagt, så er jeg IKKE enig med personen du siterer :)

Skrevet
Merkelig... har aldri hørt om en sjef med samfunnsvitenskapelig bakgrunn... Når jeg hører personer snakker om sjefen sin er det som regel alltid en økonom/siv. ing/advokat. Samme gjelder forsåvidt meg også, toppsjefen i selskapet mitt er sivil økonom fra NHH.

Hvilke selskaper blir ledet av personer med samfunnsvitenskapelig bakgrunn? Hadde vært interessant å vite.

Det er da mange statsvitere som leder ulike avdelinger i større internasjonale selskap. I Boston Consulting Group, PWC, McKinsey & Company, Conoco Philips, StatoilHydro, Telenor...alle har statsvitere i lederposisjoner. Vel og merke statsvitere som har valgt noen eller flere vekttall økonomi i sin grad...

Men de fleste konsernsjefer (som øverste leder for et stort internasjonalt selskap) er som regel siviløkonom eller sivilingeniør. Imidlertid har de ofte et grunnfag i statsvitenskap/Internastional relations i graden sin.

Det er også noen få som er både siviløkonom og statsviter.

Når det er sagt vil jeg ikke anbefale samfunnsfagene, da man må kjempe mye mer for jobbene og vise hva man kan bidra med. Mye blir derfor helt avhengig av personlighet!

Det er i så måte enklere å være økonom eller ingeniør: da vet alle hva de får og alt er forutsigbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...