Gå til innhold

Kynikere

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går fridde kjæresten min, så nå skal vi gifte oss.

:P:P

Vi har snakket om det en stund, så overraskelsen lå ikke i at han fridde, men når og hvordan. Nok om det.

Jeg var jo naturlig nok ganske glad og fornøyd pga dette i dag.

Da jeg gikk for å handle lunsj her på jobb i dag glemte jeg å legge ned KG, og noen oppdaget det, så da var katta litt ute av sekken.

:oops:

Lunsjdiskusjonen gikk jo da på hvorfor man gifter seg.

Som helt fersk forlovet ble jeg litt deppa av å høre om at "det er jo ingen vits", "stå å lyve foran presten", "være trofast så lenge man orker", "pengesløseri" osv. Ganske kyniske kommentarer fra enkelte. :cry:

Er det bare jeg som har tro på at vil man, så får man det til, dette med å leve sammen hele livet osv?

Lever jeg i min egen lille drømmeverden?

Er resten av verden like kyniske som enkelte av mine kolleger?

Er det ikke "lov" å være lykkelig gift?

Ikke det at jeg tror alt er gull og grønne skoger, men jeg tror da at det å gifte oss blir noe fint, ikke bare noe som gjør at vi får regler å forholde oss til ved en skilsmisse.

Ble bare litt frustert og mindre glad enn det jeg burde være på en dag som denne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med forlovelsen :P

Selv håper og tror jeg at over 95% av de som gifter seg tror det samme som deg. Og ikke at de gjør dette kun fordi et evt brudd vil bli lettere juridisk, og at de som gifte kan sitte i uskiftet bo, mens man ikke kan dette som samboer.

De senere års statistikk viser jo at stadig flere blir skilt, dessverre. Dermed blir det også lettere å komme med slike kyniske uttalelser. :( Selv om skilsmissetallene er høye har man hatt høyere. Husker fra barnety serien "det var en gang," der de fortalte at på kontinentet på 17-1800 tallet (?) var skyhøye skilsmisse tall. Da var det nemlig mote å skille seg, gifte seg og skille seg igjen ! Så så lenge vi ikke higer etter det igjen, lever jeg i troen på at man kan leve i et godt ekteskap livet ut.

Skrevet

For det første - GRATTIS MED FORLOVELSEN!!!!

Det er nok mange som dine kolleger og jeg synes du skal lukke ørene!!

Etter å ha vært samboere i 11 år, giftet jeg meg for 2 uker siden og gikk til alters med overbevisning om at dette kommer til å vare evig og det regner jeg med at det skal gjøre også! Følte absolutt ikke at noen av oss stod foran presten og ljugde. Det innebærer ett ansvar når man er gift og man svarer jo på gode og onde dager tross alt og etter 11 år, kan jeg love deg at vi har hatt mye av begge deler!

Selvsagt er ikke hverdagen bare rosenrød, det finnes da både lette og tunge grå skyer, men som du sier, hvis man har tro på at man vil, så får man det til!!!

Jeg kjenner flere som har bryti ut av ekteskapet litt for lett og jeg blir oppgitt over at man ikke en gang vil prøve å stå imot litt motgang, spes når det er barn med i bildet. Jeg mener ikke at man skal holde sammen pga ungene, men man kan ihvertfall prøve og ikke gi opp og ta den "enkleste" utveien.....

(Ikke at en skilsmisse er så enkelt, men du skjønner kanskje hva jeg mener....?)

Fortsett å være glad og lykkelig for at du skal gifte deg!!

Det kan være litt misunnelse fra dine kolleger som gjør at de legger ut sine kyniske kommentarer, neste gang kan du jo evnt be de holde sine negative kommentarer for seg selv.....

Lykke til med planleggingen fremover!!! Bruk KG flittig - her er det mye hjelp og tips å ta med seg på veien!

:hoppe:

Skrevet

Det handler om å tørre....bare tenkt at de kyniske er litt feige....man må jo satse....!

Gratulerer iallefall!!

:D

Skrevet

Takk takk

Bedre nå :D

Skrevet

Ifølge statistikken, så er det hele 50 % sjanse for at dere lykkes... det er jo ikke dårlig... (finnes det noen smiley for kynikere her...?)

:sjarmor:

Lykke til! :)

Gjest Helenius
Skrevet

For en hårreisende mottakelse av glade nyheter, da!

Da jeg fortalte de på jobben at kjæresten hadde fridd, fikk jeg kake og blomst (husfred - for husfredens skyld!) ... skjønner at ikke alle er like heldige :o

Nei, gled deg og trøst deg med at din/deres innstilling har alt å si. Det høres ut som om dere har gjort det rette. Ikke bry deg om hva andre sier. Det som er rett for dem er ikke nødvendigvis rett for deg - heldigvis!

Og gratulerer så masse!!!

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!

Jeg fikk også en del negative kommentarer på jobb - at den eneste grunnen til at noen giftet seg i dag var å få gaver og kunne ha på seg brudekjole, at spørsmålene på skjemaene du må fylle ut er grunn nok til å ikke gifte seg i kirka, at det er blitt altfor kommersielt og dyrt, at alle som gifter seg i kirka lyver fordi ingen faktisk blir gitt bort/er jomfru når de gifter seg osv.

For det første synes jeg det er utrolig uhøflig og hensynsløst å komme med slike kommentarer når noen som er forlovet og skal gifte seg sitter og hører på. Snakk om egoisme...

Jeg valgte å ikke høre på dette - og skrev det av som bitter prat fra skilte middelaldrende damer :roll:

Selvsagt mener man at det skal vare livet ut når man står der - ellers håper jeg da at man ikke gifter seg.

Gled deg over forlovelsen du - og ikke la noen bitre tunger ødelegge det! Det er da nok av oss her inne til å bevise at mange fortsatt tror på ekteskapet!

Skrevet

Gratulerer så inderlig med forlovelsen og velkommen i klubben for heldige vordende bruder!!

Blås lang marsj i misunnelige damer og nyt månedene frem til bryllupsdagen!

Jeg gifter meg hovedsakelig av en grunn-

et ønske oom å gi hundre prosent for et livsvarig ekteskap

med :hjerte: mannen :hjerte: jeg elsker.

Kan du si det samme med hånda på hjertet

har du verdens beste utgangspunkt :wink: !!!

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!

Ikke hør på dem. Jada, det er mange ekteskap som ryker, men det er også mange som holder!

Tross alt!

Men, i noen faser i livet dreier det seg mer om viljes-sak enn følelser. I løpet av et langt liv sammen kommer man ut for stormer, slik er det bare.

Men det er tryggere å ha en kjent ved sin side i uværet enn å være helt alene, selv om fellesskapet røyner på en gang iblant.

Go for it!

(Har vært gift 30 år til høsten)

Det du gir ut, kommer tilbake til deg.

Skrevet

For det første: gratulerer så mye med forlovelsen! Har selv hørt mange utrykke sin skepsis over ekteskap og forlovelse, men det får da være måte på hvor frekke folk skal være; istedenfor å gratulere så gjør de deg nedstemt og trist. Tror da at flertallet av oss som skal gifte oss vet, og har tenkt på skilsmissestatistikken og vet hva vi går i møte, vi er da voksne mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...