Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinterlue med eller uten skjerf, capser, smekker.. alt med navnet på; er det like harry som barnevognskilt?

Inspirert av den andre debatten her.

Skrevet
Vinterlue med eller uten skjerf, capser, smekker.. alt med navnet på; er det like harry som barnevognskilt?

Om navnet er synlig, så , ja...

Om det er på et sted der det ikke synes godt, så er det praktisk fordi man faktisk kan se hvem det er sitt. (I barnehagen)

Skrevet

Ser ikke hva som er så harry med navn på ting til en liten unge, jeg da...

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nei det synes jeg ikke :)

Skrevet

Så vis ungen ønsker seg lue med navn er ungen harry? :ler:

Nei, det synes jeg da virkelig ikke.

Gjest missLady
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke det harry med navn på barnevogn osv.. Har sett en ny vri nå da, der noen har brodert inn i vognen navnet, i stedet for skiltet. Utrolig fint!

Lue med navn er da bare søtt :)

Skrevet

Klarer ikke for mitt bare liv å koble "navn" til "harry" på noen måte, enten det er på en vogn eller på en lue.. ;)

Skrevet
Jeg synes absolutt ikke det harry med navn på barnevogn osv.. Har sett en ny vri nå da, der noen har brodert inn i vognen navnet, i stedet for skiltet. Utrolig fint!

Lue med navn er da bare søtt :)

Lurt det der med navn på vogna, men hva om barnet ikke forblir enebarn da - kan man ta bort/skifte ut broderingen?

Skrevet

Er ikke navn på lua frarådet pga pedofile?

Kanskje ikke så aktuelt når det gjelder spedbarn, men husker det florerte en del skrekkhistorier sist det var trendy som fikk alle mødre til å kaste navnelua til seksåringene sine rett i søpla.

Skrevet

Jeg ville vel ikke kalle det "harry" akkurat, men jeg synes det er litt teit. Og så lurer jeg på hvorfor man har behov for å annonsere barnas navn på den måten.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være harry? Mine unger har hatt fotballdrakter med navnet på ryggen - har aldri tenkt tanken at det skal være harry .. ei heller at det skal være fare for å bli utsatt for pedofile ..

Skrevet
Jeg ville vel ikke kalle det "harry" akkurat, men jeg synes det er litt teit. Og så lurer jeg på hvorfor man har behov for å annonsere barnas navn på den måten.

Det er jeg helt enig i. Og dessuten kan det i sjeldne tilfeller være farlig at fremmede mennesker vet barns navn. Derfor er det best å unngå slike plagg.

Skrevet

Jeg synes ikke det er harry, men jeg synes ikke det er spesielt fint heller.

Skrevet
Nei, hvorfor skulle det være harry? Mine unger har hatt fotballdrakter med navnet på ryggen - har aldri tenkt tanken at det skal være harry .. ei heller at det skal være fare for å bli utsatt for pedofile ..

Faren er at det er lettere for en evt overgriper/kidnapper/you name it å skape tillit hos barnet hvis han vet hva det heter. Ungen kobler ikke på at det står på lua og tror på mannen som sier han kjenner mamma og pappa eller whatever.

Pedofili-frykten er nok ganske overdrevet, men bekymrede foreldre tar jo sine forhåndsregler. Men som sagt er jo denne problemstillingen uaktuell når det gjelder spedbarn, det er vel helst litt større unger som løper litt rundt alene man godt kan unngå å merke med navn.

Skrevet

Skjønner at dette visst er mote nå, og synes selv disse bilskiltene er grusomme. Men disse er jo bare unødvendig pynt, og harry sådan, klær blir litt annerledes. Både jeg og min søster hadde navneluer på 80-tallet, det var helt vanlig da også....

Skrevet

navn på vogn er jo praktisk i barnehagen der det står så mange vogner ute når det er lalletid og lignende. lett å finne riktig vogn ;)

Skrevet

Jeg syns heller ikke det er harry, hva er harry egentlig, forresten? Men, når det er sagt, så syns jeg det ser litt teit ut. Kunne heller aldri hatt navneskilt på barnevogna, det ser bare rart ut, syns jeg.

Skrevet

Nei, det synes jeg absolutt ikke er harry eller teit for den saks skyld. :)

Skrevet

Synes det er harry på barn som ikke er store nok til å ha et forhold til navnet sitt i bokstaver, ja.

Alle du og barnet skal ha et forhold til, lærer seg barnets navn uten å ha jukselapp på barnet. Å måtte annonsere barnets navn og evt fødselsdato til uvedkommende, blir bare teit, i mine øyne.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...