Gå til innhold

Jeg har begynt å behandle norske jenter dårlig

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Norske jenter i stor grad har seg med badboys har jeg skjønt, og har sett menn behandle norske jenter som dritt, og de liker det.

Nå har jeg også begynt å behandle dere på samme måte, det vil si den måten dere egentlig vil bli behandlet på, fordi jeg har sett gutter som er slik med 10 jenter rundt seg. Jeg vil ikke være sammen med dere norske jenter, da jeg alt har en kjæreste fra sverige, men hvis det er slik dere vil bli behandlet, så er det kjækomment.

Ikke hilser jeg, ikke åpner jeg opp døren. Jeg behandler dere rett og slett på en verre måte enn guttaboys jeg henger med.

Hva syntes dere om det, at dere får som dere vil?

Trenger ikke å si jeg ikke får fitte, for det får jeg, og ikke vil jeg ha din, men så generelt sett. Dere får som dere vil, kan ikke bli sure da?

Så sier dere sikkert, men det gjelder ikke alle. Problemet i norge er at det faktisk gjelder alle utenom ca 1%. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok

Jeg startet tråden da jeg leste om "hvor lenge har du vært singel" tråden.

Problemet for dere er at dere kommer til å forbli singel til dere er 40, og er dere ute av markedet for gode menn.

Jeg tror antall sexpartnere og skyhøye krav som ikke har rot i virkeligheten feller dere. Derfor er dere single og fortjener det, og leter etter gutter på by`n. Like fulle og kåte som dere selv

ts

desperate anyone _:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet tråden da jeg leste om "hvor lenge har du vært singel" tråden.

Problemet for dere er at dere kommer til å forbli singel til dere er 40, og er dere ute av markedet for gode menn.

Jeg tror antall sexpartnere og skyhøye krav som ikke har rot i virkeligheten feller dere. Derfor er dere single og fortjener det, og leter etter gutter på by`n. Like fulle og kåte som dere selv

ts

desperate anyone _:)

Jammen da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At selverklærte "snille gutter" synes det er fryktelig og ikke evner å se at det er noe helt annet en badguys vi norske kvinner er ute etter (snakker da om kvinner, jenter er kanskje litt annerledes), er bare trist.

men jeg skal ærlig innrømme at det plager meg lite at der finnes norske menn som nekter å hilse, åpne dører for meg eller gjøre andre normalt høflige ting. Det sier for meg mer om vedkommende en om meg, og IKKE på en positiv måte.

Selv synes jeg norske menn (når vi nå absolutt skal generalisere), har blitt initiativløse, overforsiktige dotter som ikke engang klarer å svare på om han ønsker en rolig hjemmekveld eller vill og gal tur på byen, eller noe HELT annet, men lar alt bero på hva kvinnen vil. Det er ikke da snakk om å være snill, det er snakk om å utslette seg selv.

Jeg digger en mann som har egne meninger og står for dem, som kan diskutere uten å være enig med meg dersom han faktisk ikke er det, som kan si rett ut at "jeg ønsker å treffe deg igjen, skal vi xxxxx (hva han nå en har av ideer om gjøremål) i morgen?"

En mann som er trygg på seg selv, stolt av seg selv og likevel nær nok til å tilfeldig la en finger stryke over halsen min bare for å kjenne huden der.

å være både selvsikker, voksen og nær, det er en god kombinasjon det, og mye mer interessant en badboys eller wannebe-badboys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg norske menn (når vi nå absolutt skal generalisere), har blitt initiativløse, overforsiktige dotter som ikke engang klarer å svare på om han ønsker en rolig hjemmekveld eller vill og gal tur på byen, eller noe HELT annet, men lar alt bero på hva kvinnen vil. Det er ikke da snakk om å være snill, det er snakk om å utslette seg selv.

Hvorfor har norske menn blitt slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok flere en ett svar på det spørsmålet, men jeg skal på ingen måte nekte på at kvinnen også er delaktiv der.

men hvorfor er det slik at når kvinner gjør noe, så er det kvinnen som er håpløs, mens når mannen gjør noe, så er det kvinnens feil? Dette er vel også noe av det jeg synes faller innunder dott-beskrivelsen.

Når ts sier at kvinner faller for badguys, kommer det da kvinnfolk og legger skylden for dette over på mannen? har ikke sett det.

men så fort kvinnen mener noe om mannen, så kommer det kjapt tilbake at det er kvinnens feil at mannen er som han er...

ansvarsløse mannfolk. Ta deres del av helheten, så får vi ta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor er det slik at når kvinner gjør noe, så er det kvinnen som er håpløs, mens når mannen gjør noe, så er det kvinnens feil? Dette er vel også noe av det jeg synes faller innunder dott-beskrivelsen.

ansvarsløse mannfolk. Ta deres del av helheten, så får vi ta vår.

Av og til, aline, er du utrolig velformulert! Dette var godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok flere en ett svar på det spørsmålet, men jeg skal på ingen måte nekte på at kvinnen også er delaktiv der.

Du må gjerne ta ett eller noen svar på det spørsmålet. Og du behøver ikke vinkle det som om det er kvinners feil. Interessant å høre fra kvinner om at en har fått menn som kvinner ikke vil ha, mens mennene ikke ser ut til å vite hva de skal gjøre med saken - annet enn å late som at de har det bra med å disse kvinner de ikke kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gjerne ta ett eller noen svar på det spørsmålet. Og du behøver ikke vinkle det som om det er kvinners feil. Interessant å høre fra kvinner om at en har fått menn som kvinner ikke vil ha, mens mennene ikke ser ut til å vite hva de skal gjøre med saken - annet enn å late som at de har det bra med å disse kvinner de ikke kan få.

vel, dette er jo bare ting jeg tror, men f.eks likestillingen tror jeg kan ha stor innvirkning på menns endring.

I den utviklingen som har vært, så har vel kanskje kvinnen endret seg mest, fra å være avhengig av mannen til både økonimi og fysiske ting, til å klare seg selv og finne en selvstendighet som gjør at de ikke lenger trenger mannen på samme grunnlag som tidligere.

Dette kan være med på at kvinner både ser på menn på en annen måte, og at de selv ønsker/krever å bli behandlet annerledes. Vi ønsker ikke mannen kun fordi han kan ta vare på oss, vi trenger ikke finne en mann som kan gi oss en solid familie, men vi ønsker en mann som har noe mer en det. En som kan være en likeverdig partner, og likevel noe annet en en venninde.

Og det er vel færre og færre kvinner som ønsker å bli sett på som svak, som ønsker en mann som forventer at de skal være hjemme og passe hus og heim (gjerne i tillegg til full jobb, for det er jo også forventet, både av mannen og av kvinnen) og barn, passe på at middagen står på bordet og at alt går rundt uten å forvente noe spesiellt tilbake.

slik jeg ser det, har det skjedd mye i denne utviklingen, samtidig som den samme utviklingen kanskje ikke har vært like dominant hos menn? Menn har ikke ønsket å endre seg (?), og har kanskje ikke gjort det i like stor grad heller (og, dette er generaliseringer, da jeg VET det er mange menn som passer glimrende til den norske, selvstendige kvinnen). Det kan da være vanskelig å sitte med ett ønske om den uselvstendige, trengende kvinnen, ønske om å være den sterkeste, den som er den dominante, også se at dette faktisk ikke alltid stemmer lenger. Og ihvertfall ikke er noe man kan ta for gitt.

Dette kan gjøre det vanskelig å forholde seg til hverandre, fordi man ikke lenger er like samkjørte på hva man ønsker og trenger?

I tillegg så blir nok menn, som kvinner, oppdratt annerledes idag en før. Mannen blir oppdratt til å se kvinnen som likestilt, eller forsøkt oppdratt til dette..

Mannen blir redd for å ta initiativ, fordi han ikke vil ødelegge damens plan.. han vil ikke begynne en diskusjon eller mene noe, fordi damen faktisk har utviklet seg til å bli en like sterk diskusjonspartner som i aller høyeste grad mener sterkt om både det ene og det andre.

Også har vi endel kvinner som kanskje, i mitt syn, tar dette hakket for langt, og forlanger å bestemme alt. De skal BLI mannen, de vil være den dominante og "ta igjen" siden mannen bestemte så lenge. Jeg kan bli redd for slike kvinner selv jeg.. hehe.

vel, det var noen av mine tanker om mulige grunner til at jeg mener menn (g igjen, dette er generaliseringer, jeg mener overhode ikke at alle norske menn er slik) har blitt initiativløse og dotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, selvfølgelig er det generaliserenger, men hvis man ikke hadde generalisert i noen grad, hadde det jo blitt umulig å diskutere noe som helst.

Du mener altså at kvinner har forandret seg mye - de har blitt selvbevisste og selvhevdende i betydningen av at de vet hva de vil ha og er ikke avhengig menn. Til forskjell fra tidligere da de inntok en underdanig rolle og betraktet mannen som den som handlet, besluttet og bestemte.

Mens menn ikke har forandret seg ? Men da skulle jo mennene nettopp være i den tro at de skal handle og være besluttsomme og selvhevdende (det var de jo før likestillingen). Du klager jo på at de mangler disse evnene, de klarer ikke å hevde egne meninger og stå for dem, de er initiativløse og dottede. Har de ikke netopp forandret seg mye da - fra å ha påtatt seg en dominerende rolle til å bli underdanige og mangle selvtillit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, selvfølgelig er det generaliserenger, men hvis man ikke hadde generalisert i noen grad, hadde det jo blitt umulig å diskutere noe som helst.

Du mener altså at kvinner har forandret seg mye - de har blitt selvbevisste og selvhevdende i betydningen av at de vet hva de vil ha og er ikke avhengig menn. Til forskjell fra tidligere da de inntok en underdanig rolle og betraktet mannen som den som handlet, besluttet og bestemte.

Mens menn ikke har forandret seg ? Men da skulle jo mennene nettopp være i den tro at de skal handle og være besluttsomme og selvhevdende (det var de jo før likestillingen). Du klager jo på at de mangler disse evnene, de klarer ikke å hevde egne meninger og stå for dem, de er initiativløse og dottede. Har de ikke netopp forandret seg mye da - fra å ha påtatt seg en dominerende rolle til å bli underdanige og mangle selvtillit ?

jeg hevdet aldri at menn IKKE har forandret seg, dersomd du leser det jeg skriver, så skriver jeg at "samtidig som den samme utviklingen kanskje ikke har vært like dominant hos menn? Menn har ikke ønsket å endre seg (?), og har kanskje ikke gjort det i like stor grad heller "

Jeg tror, at dette kan skape en disharmoni mellom kjønnene, som igjen gjør til at mannen endres i en mindre heldig retning? (både for mannen og kvinnen).

For selv om jeg ikke tror mannens endring har vært like bevisst og dominant, så påstår jeg på ingen måte at mannen er dum og ikke legger merke til det som skjer, og ved å legge merke til endringene, så kan man også bli usikker på hva slags rolle man selv nå skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Norske jenter i stor grad har seg med badboys har jeg skjønt, og har sett menn behandle norske jenter som dritt, og de liker det.

Nå har jeg også begynt å behandle dere på samme måte, det vil si den måten dere egentlig vil bli behandlet på, fordi jeg har sett gutter som er slik med 10 jenter rundt seg. Jeg vil ikke være sammen med dere norske jenter, da jeg alt har en kjæreste fra sverige, men hvis det er slik dere vil bli behandlet, så er det kjækomment.

Ikke hilser jeg, ikke åpner jeg opp døren. Jeg behandler dere rett og slett på en verre måte enn guttaboys jeg henger med.

Hva syntes dere om det, at dere får som dere vil?

Trenger ikke å si jeg ikke får fitte, for det får jeg, og ikke vil jeg ha din, men så generelt sett. Dere får som dere vil, kan ikke bli sure da?

Så sier dere sikkert, men det gjelder ikke alle. Problemet i norge er at det faktisk gjelder alle utenom ca 1%. :)

Jeg syns egentlig ikke noe om menn som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hevdet aldri at menn IKKE har forandret seg, dersomd du leser det jeg skriver, så skriver jeg at "samtidig som den samme utviklingen kanskje ikke har vært like dominant hos menn? Menn har ikke ønsket å endre seg (?), og har kanskje ikke gjort det i like stor grad heller "

Jeg tror, at dette kan skape en disharmoni mellom kjønnene, som igjen gjør til at mannen endres i en mindre heldig retning? (både for mannen og kvinnen).

For selv om jeg ikke tror mannens endring har vært like bevisst og dominant, så påstår jeg på ingen måte at mannen er dum og ikke legger merke til det som skjer, og ved å legge merke til endringene, så kan man også bli usikker på hva slags rolle man selv nå skal ha.

Så for å skape harmoni mellom kjønnene må mannen (ha ønske om å) endre seg mer enn han har gjort hittil - men i en annen retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg er eller har vært slik fordi jeg er oppdratt slik, av min mor og kvinnene i skoleverket; og fordi det er svært vanskelig å bryte indoktrinering. "Vær snill med jentene, ha respekt for jentene, ikke tving noen til noe, andre kommer før deg, vis hensyn og omtanke alltid" kombinert med "menns seksualitet er ekkelt og skamfullt".

Jeg behandler strengt tatt ingen dårlig nå heller, men har definitivt oppdaget hvor mye mer draget man har når man kan skru gentlemanstaktene av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å skape harmoni mellom kjønnene må mannen (ha ønske om å) endre seg mer enn han har gjort hittil - men i en annen retning?

Jeg har ikke noen fasit på hvordan man skal finne en harmoni mellom kjønnene, go har aldri sagt at jeg mener mannen må endre seg, tvert imot, jeg er for at menn er seg bevisste.

Jeg etterlyser vel akkurat menn som vet hvem de er, som er trygge på seg selv som de er og som handler utifra hva de mener og vil, ikke bare for å please kvinner.

Slik jeg ser det, vil det vel ihvertfall for de menn som synes det er vanskelig at kvinnen endrer seg, være greit å gjøre seg selv bevisst på hva som skjer med kvinnen, hvem hun er, og hvem han selv er i forhold til henne. Og ikke minst, hvem ØNSKER han å være, både i seg selv og i forhold til kvinner.

Mannen MÅ ingenting for min del, men jeg ville trodd han selv tente på det å bli trygg på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...