Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Søker på jobber for tiden, og kommer iblant over slike elektroniske søkeskjema. Der kan man laste opp cv'n sin. Men de vil bare ha den i doc, pdf, eller txt format. Min er skrevet i word, og blir derfor i wps format, right? Hvilket program må jeg bruke for å få den i riktig format? Er ikke så veldig datakyndig, så jeg hadde satt pris på litt hjelp.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Word er .doc-format, så det er ikke noe å bekymre seg for.
feuerstein Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Min er skrevet i word, og blir derfor i wps format, right? Hvilket program må jeg bruke for å få den i riktig format? Nei, normalt vil Word lagre i doc eller docx, avhengig av om det er Word 2007 (docx) eller en eldre versjon (doc). Såvidt jeg husker er det Works som normalt lagrer i wps. Word kan også lagre i wps hvis man ber om det, så hvis din lagrer i wps er det noen som har endret en innstilling, men det er heldigvis ikke vanskelig å endre på. Kontroller hvilket format din Word lagrer i, og hvis det ikke er doc, si fra her hvilken versjon av Word du har, så kan jeg hjelpe deg til å lagre som doc.
Gjest ts Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Klart det er Works!! Sjekket nå.. Er det mulig å vær så susete.. Works, versjon 8.5 faktisk. Men er det samme prinsippet? Kan man velge hvilket format man vil lagre i?
feuerstein Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Works, versjon 8.5 faktisk. Men er det samme prinsippet? Kan man velge hvilket format man vil lagre i? Under tvil, kanskje du klarer å endre til txt, men da forsvinner alt av skriftstørrelser og andre ting du legger inn som avviker fra helt ren tekst (bokstaver, tegnsetting og linjeskift). Du kan bruke http://www.zamzar.com/ for å konvertere wps til doc, men du bør gjerne få noen med ekte Word til å åpne og sjekke at det ser bra ut etterpå.
Gjest ts Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Hmm.. Har to pcer i hus. Mulig det er Word på den andre, det skal jeg sjekke. Uansett så må det da finnes noen med et Wordprogram i nærmeste omkrets.. Så skal jeg prøve linken du ga meg å se om jeg får det til. Som sagt, det er minimalt med datakunnskaper ute og går her. Om det ikke går etter planen kommer jeg nok tibake og maser litt mer. Tusen takk for hjelpen!
mmmSjokolade Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Du kan også laste ned et program som heter cutePDF fra nettet gratis. Veldig nyttig. Det blir som en skriver, men den skriver til en fil istedenfor ut på skriveren. Så får du spørsmål om å lagre denne filen, og du kan lagre den som pdf
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Du kan jo også evt laste ned open office ( http://www.openoffice.org/) som er en gratisversjon av office. Hvis du gjør det er det greit å huske å lagre det som pdf eller tradisjonellt doc-format. ( jeg har iallefall hatt problemer med å åpne oppenoffice-dokument i vanlig word). Selv velger jeg å sende ting i pdf om det er mulig, siden jeg da kan være sikker på at dokumentet ser likt ut hos mottaker.
Gjest Lommerusk Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå