mamsemamma Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Er det noen som har bestilt saker og ting herfra..? Jeg har sett litt der, og syns de har mye fint I tillegg er prisen ok, og de sender til Norge Har sett på kaketopp, kake-serveringssett, litt stæsj til meg selv osv... Sitter altså og lurer på om jeg skal hive inn bestillinga. Kanskje jeg egentlig burde vente, mtp dollarkursen.. Men når den tid kommer at jeg SKAL bestille Har noen erfaringer med disse? Evt andre nettbutikker i utlandet? De samme tingene her hjemme koster jo en liten formue i forhold...
angara Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Er det noen som har bestilt saker og ting herfra..? Jeg har sett litt der, og syns de har mye fint I tillegg er prisen ok, og de sender til Norge Har sett på kaketopp, kake-serveringssett, litt stæsj til meg selv osv... Sitter altså og lurer på om jeg skal hive inn bestillinga. Kanskje jeg egentlig burde vente, mtp dollarkursen.. Men når den tid kommer at jeg SKAL bestille Har noen erfaringer med disse? Evt andre nettbutikker i utlandet? De samme tingene her hjemme koster jo en liten formue i forhold... Har aldri handlet der, men har handlet på andre nettbutikker i utlandet. I de fleste tilfellene har ebay vært klart billigst og enklest, og selv om det er mange ebaybutikker i USA som ikke sender til Norge, så er det veldig mange i Asia som er billige (hvis man søker på "worldwide"), og det går kjapt å få varene, og de sender til hele verden. Kjøpte kakestativ hos efavormart.com, tror jeg. Der har de ganske gode tilbud av og til. Skal sjekke ut weddingstar nå, blir aldri lei av slike butikker!
line_thor Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Er det noen som har bestilt saker og ting herfra..? ........ Vel, vi skulle bestilt derfra, men ordren vår ville blitt på ca. 400,- norske kroner... + frakt på 35% = 140,-. Tilsammen blir dette 540,-. I tillegg kommer da norske myndigheter og legger på 25% i moms. Så tilsammen ville varene våre kostet ca. 700,- Og siden jeg har dårlig erfaring med å bestille fra utlandet fra tidligere, fordi varene aldri kommer frem (!) så valgte vi heller å bestille fra Norge. Vi fant de samme varene hos til bryllupet, og i tillegg til at varene ble levert raskt, så kostet det faktisk omtrent det samme Anbefaler deg å holde deg til norge hvis du skal bestille for en sum hvor varens verdi + frakt overstiger en sum på kr. 200,- (mva fritt)
Gjest lillelinn Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 be om at avsender sender dette som gave, så slipper du toll på 25% i de tilfellene jeg har bestilt, har alt blitt sendt som gave, selv om jeg ikke har bedt om det, fra ebay og fra dhgate. tor det er 1000 kr du kan handle for da
Gjest lillelinn Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 på en av tingene fra ebay står verdien til 6 dollar utenfor, slik at det ikke er noen toll, selv om jeg betalte mye mer... tror de er litt fixe på den måten
Kristi Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Jeg bestilte fra Weddingstar, men de sender med TNT og de tar i tillegg til frakten du allerede har betalt til Weddingstar, 100 kr for å sende deg regningen med momsregningen din som de har vært så elskverdig å lagt ut for deg. Så jeg anbefaler bare av den grunn ikke Weddingstar. Da anbefaler jeg mye heller ebay som jeg også har handlet mye stash fra, og du finner det samme der som på Weddingstar.
mamsemamma Skrevet 4. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2008 (endret) Jeg bestilte fra Weddingstar, men de sender med TNT og de tar i tillegg til frakten du allerede har betalt til Weddingstar, 100 kr for å sende deg regningen med momsregningen din som de har vært så elskverdig å lagt ut for deg. Så jeg anbefaler bare av den grunn ikke Weddingstar. Da anbefaler jeg mye heller ebay som jeg også har handlet mye stash fra, og du finner det samme der som på Weddingstar. Ok... Hmm... Så det ble totalt hundre kroner ekstra i tillegg til det som er stipulert på siden deres? (når man titter i handlekurven, og ser på pris med frakt til Norge) Har sett på endel norske nettsider, men jeg må bestille litt her og litt der for å få alt. Finner ingen som har "alt"... Er litt usikker nå Hvilken ebay-butikk har du brukt da? Er greit å finne en som har godt utvalg kanskje, iogmed at man må betale frakt hos hver butikk man finner noe hos... Endret 4. november 2008 av mamsemamma
Gjest Gjest_Reidun_* Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Ok... Hmm... Så det ble totalt hundre kroner ekstra i tillegg til det som er stipulert på siden deres? (når man titter i handlekurven, og ser på pris med frakt til Norge) Har sett på endel norske nettsider, men jeg må bestille litt her og litt der for å få alt. Finner ingen som har "alt"... Er litt usikker nå Hvilken ebay-butikk har du brukt da? Er greit å finne en som har godt utvalg kanskje, iogmed at man må betale frakt hos hver butikk man finner noe hos... At ikke du heller bare gjør som linethor sier, og bestiller fra Norge... må jo være MYE billigere til slutt, sikrere OG bedre service! Skjønner ikke vitsen med å handle fra USA bare for å gjøre det liksom... det koster jo ikke noe mer enn en 100lapp ekstra kanskje, men da er du jo sikker. I tillegg er det jo bryllupet ditt du handler til.. er det da virkelig nødvendig å spare inn på en 100lapp eller to, når du kan få de samme varene fra nettbutikker i Norge? Nå har jeg sammenlignet http://www.weddingstar.com med http://www.tilbryllupet.no, det er ikke mye jeg ikke finner hos tilbryllupet.no, tvert i mot så finner jeg jo nesten mer der! men men, deg om det
mamsemamma Skrevet 4. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2008 At ikke du heller bare gjør som linethor sier, og bestiller fra Norge... må jo være MYE billigere til slutt, sikrere OG bedre service! Skjønner ikke vitsen med å handle fra USA bare for å gjøre det liksom... det koster jo ikke noe mer enn en 100lapp ekstra kanskje, men da er du jo sikker. I tillegg er det jo bryllupet ditt du handler til.. er det da virkelig nødvendig å spare inn på en 100lapp eller to, når du kan få de samme varene fra nettbutikker i Norge? Nå har jeg sammenlignet http://www.weddingstar.com med http://www.tilbryllupet.no, det er ikke mye jeg ikke finner hos tilbryllupet.no, tvert i mot så finner jeg jo nesten mer der! men men, deg om det Jeg skal selvfølgelig ikke handle fra USA bare for å gjøre det... Men jeg hadde syntes det var greit å finne alt jeg skal ha på ett sted. Leter fremdeles etter en norsk side med de tingene jeg vil ha. Og nei, det er ikke så nødvendig å spare en hundrelapp hvis jeg finner de samme tingene hjemme. Har spurt om tips til andre nettsider også i det første innlegget. Takk for et hyggelig innlegg...
Gjest LindaKristin Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Hei! Jeg er ikke kjent med den siden desverre...men jeg har handlet en del fra USA:) Jeg har kun positive erfaringer.. Kjøpte bryllupsskoene mine fra over there:) Hvis du kommer over ting du ønsker som ikke sender til Norge,kan du bruke Jetcarrier.De har jeg brukt mye!Hvis du oppretter en konto hos dem,får du mailboks i New Jersey.Da sender de varene dine videre hit,så får du faktura på toll og frakt:) (Vet ikke om det var til noe hjelp,men ville nevne det siden du ser på produkter fra USA )
mamsemamma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2008 Hehe.. Da har jeg funnet et sted som hadde stortsett alt jeg var på utkikk etter Lisenett Norsk side med mer enn brudekjoler :D Så da dropper vi utlandet med diverse tollavgifter, usikre leveringer osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå