Gjest Ærta Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Fikk akkurat en mail på nettby! at noen må melde avbud til bryllupet vårt som er i overmorgen... På nettby!!! Ærlig talt da, er dette blitt en erstatter for å snakke med folk face to face eller i allefall høre stemmene til hverandre. Og jeg trodde da ikke at vi hadde bedt noen så fremmede i bryllupet at de ikke skulle tørre sankke med oss. Ja ja, da er vi kanskje ikke så gode bekjente som vi trodde da, det er helt greit at noen må melde avbud altså, full forståelse for den, men på nettby! En plass jeg ikke har noen interesse av å sjekke hver uke, ikke er jeg heller veldig åpen der, dvs. ingen bilder, ingen personlig data etc. Ja ja, sånn er nå livet blitt da... utviklingen går litt fort i svingene for meg!! Hva mener du om å melde avbud i sisteliten på nett!?
mamsemamma Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hva mener du om å melde avbud i sisteliten på nett!? Jeg synes det høres litt spesielt ut... For å melde avbud så sent ligger det sikkert en god grunn bak, håper jeg. Jeg ville definitivt ringt og beklaget, og forklart situasjonen. Spesielt å tro at kommende brud (2 dager før bryllupet) sitter og surfer nettby...
Lilywhite Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg synes ikke det er normal folkeskikk nei... hadde jeg meldt avbud så kort tid i forveien skulle jeg hatt en veldig god grunn, og ville også ringt for å si det... Mener man bør ringe eller si det ansikt til ansikt uansett, men spesielt med så kort varsel, er jo ikke gitt at du ville lest meldingen...
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 det er det frekkeste jeg har hørt! ikke ringe en gang?? er litt nysgjerring på hva årsaken til avbudet var??
eleit Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Hehe.. Merkelig måte å si ifra på..! Altså, folk har jo forskjellige forrhold til det med nett. Jeg var på ferie med venninna mi da hun fylte år. Storesøsteren sendte gratulasjon på Facebook, ingen telefon ,ingen sms.. Og de står hverandre mye nærmere en jeg og mine søsken! Men, altså for en upersonlig måte å gjøre det på. Regner med at det sto kontakt informasjon innbydelsene.. Når du melder avbud så sent er det jo vikig at brudeparet får beskjed så fort som overhode mulig.. Nei, jeg ville reagert akkurat som deg!
angara Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Jeg foretrekker faktisk en kort melding (sms, internett/facebook, e-post) som svar på invitasjon i stedet for at alle de 128 inviterte skulle ringe meg. Det er nok av de som har ringt, og kommet med mange ønsker som gjør planleggingen min vanskeligere ("kan ikke vi få ha med våre barn?" eller "kan vi få overnatte på festlokalet, vær så snill" eller lignende). Av og til er et enkelt "ja takk" eller "nei, dessverre" på sms det beste. MEN i TS sitt tilfelle mener jeg det er uhørt. Her er det snakk om avbestilling i kort tid på forhånd, som vil skape bry for brudeparet, og det minste man da kan gjøre, hvis det er umulig å komme, er å ringe og beklage seg og forklare situasjonen og grunnen. Når det er sagt, har jeg også invitert gjester som reagerer som om bryllupet er en vanlig lørdagsfest, eller noe. Som ikke tar kontakt selv, men vi får høre via andre venner at den og den kommer, eller ikke kan komme. Vel vel. Så lenge vi får vite det på en el annen måte er det vel greit. I dag er forresten siste svarfristdag hos oss... vi har fremdeles en 10-12 stk som vi ikke har hørt fra....... Endret 31. oktober 2008 av angara
Bomull Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Da hadde jeg faktisk latt være å svare og sendt en sms på bryllupsdagen min for å høre hvor de ble av, bare for å være like frekk. Og når svaret kom hadde jeg sagt at jeg da vitterlig ikke har hatt tid til å sitte å surfe på nett den siste uken og at jeg regnet med at det var noe alle forstod
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Greit med korte beskjeder pr mail eller sms, eller andre kanaler man vet den som inviterer bruker, når man svarer innen tidsfristen. Men når man melder avbud et par dager før bryllupet kan man jo ikke regne med at beskjeden blir mottatt en gang, om man legger den på Nettby, Facebook o.l :klø: Det er i hvert fall langt fra alle mine venner som bruker sånne sider daglig. Jeg synes også det skal litt til før en takker nei så rett før, og ville i hvert fall kostet på meg en telefon eller en lengre beskjed for å forklare hvorfor
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Eg synest det verkar veldig praktisk, eg.
Jade Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Hvis man melder avbud to dager i forveien, så bruker man ikke hverken sms, e-post, faks, brev, felles bekjente eller nettsamfunn til å overbringe beskjeden. Da ringer man eller møter opp personlig, slik at man er sikker på at beskjeden er mottatt! Det er faktisk ikke alle som sjekke mail/nettsamfunn hver dag, og SMS kan bli forsinket om operatøren har problemer. Uansett skulle det bare mangle at man tok seg bryet med å ringe eller si det face to face, siden det faktisk er opptil flere grunner til at man har S.U. tidligere enn to dager før bryllupet...
talkmarchine Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 (endret) Hei kunne jo tenke seg at de hadde veldig dårlig råd og ikke hadde råd til gave og kjole til denne dagen.Kanskje de regnet med at de skulle få mer råd jo mer det nærmet seg den store dagen.Men så jeg skjønner henne litt at hun var litt skamfull da og ville gjøre det enkelt for seg selv..Da seder man nemlig beskjed via nett eller sms som er enklest.Er ikke akuratt så moro å ringe å fortelle at man har dårlig råd i disse nedgangs tider.. Endret 1. november 2008 av talkmarchine
Jade Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Men kunne hun ikke sendt en sms (med leveringsrapport) i det minste da? Det er jo hakket bedre enn nettby! Det er mange som ikke sjekker nettsamfunn så ofte. Det kan ofte gå månedsvis i mellom! Faren her er jo nettopp at bruden ikke hadde fått beskjed om avbudet før flere uker etter bryllupet! Dessuten så kunne man spart når man takket ja til bryllupet. En gave trenger ikke koste mer enn 3-500kr. Og å kjøpe ny kjole for å gå i bryllup er bare tull og fjas. Det er ingenting i veien for å bruke kjolen man hadde på julebordet i fjor. Og man blir ikke plutselig lutfattig bare fordi det er nedgangstider (med mindre man får sparken på jobb eller noe).
Phaedra Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Da hadde jeg faktisk latt være å svare og sendt en sms på bryllupsdagen min for å høre hvor de ble av, bare for å være like frekk. Og når svaret kom hadde jeg sagt at jeg da vitterlig ikke har hatt tid til å sitte å surfe på nett den siste uken og at jeg regnet med at det var noe alle forstod Beste ideen! Dette ville jeg også gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå