Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg lurer på om det er noen som vet hvor lang tid det tar fra man har eggløsning, til man får mensen? (Om man ikke er blitt befruktet da..) I en "normal" syklus på 28 dager, har man jo el rundt ca dag 14. I denne sammenhengen tar det jo 14 dager før man får mensen. Men hva med en syklus på 40 dager?? Har man el på dag 20? Og tar det da 20 dager til før man får mensen? Eller betyr en slik syklus at eggløsninga er "forsinket", til rundt dag 26 i syklusen? Og at det tar normale 14 dager til mensen kommer.. Grunnen til at jeg lurer er at min siste syklus var på ca 40 dager. Og ca 2 uker før mensen kom, hadde jeg skikkelige mensmurringer.. Jeg undrer meg nå over om det kanskje var el- smerter jeg kjente da..? Noen som vet??
Lissi Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg lurer på om det er noen som vet hvor lang tid det tar fra man har eggløsning, til man får mensen? (Om man ikke er blitt befruktet da..) I en "normal" syklus på 28 dager, har man jo el rundt ca dag 14. I denne sammenhengen tar det jo 14 dager før man får mensen. Men hva med en syklus på 40 dager?? Har man el på dag 20? Og tar det da 20 dager til før man får mensen? Eller betyr en slik syklus at eggløsninga er "forsinket", til rundt dag 26 i syklusen? Og at det tar normale 14 dager til mensen kommer.. Grunnen til at jeg lurer er at min siste syklus var på ca 40 dager. Og ca 2 uker før mensen kom, hadde jeg skikkelige mensmurringer.. Jeg undrer meg nå over om det kanskje var el- smerter jeg kjente da..? Noen som vet?? 12-16 dager før mens har man som regel eggløsning. Håper denne kan hjelpe deg litt: http://www.babyverden.no/templates/Calcula...ion.aspx?id=348 Her kan du taste inn første mensdag, lengden på syklus, så beregn! Da får du dagene du har eggløsning. Om du har 40 dagers syklus så regner du 14 dager tilbake. Men bruk kalkulatoren, det vil gjøre det lettere for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå