Gå til innhold

muligens lurt av selger på finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker om jeg har lagt tråden rett...

I september kjøpte jeg to vesker av en selger på Finn.no som jeg fortsatt ikke har fått.

Jeg har sendt henne sms innimellom og hver gang sier hun at hun skal sjekke eventuelt hva som har skjedd, men hun gjør tydeligvis ikke det.

Jeg sendte henne en ny sms denne uken, hvor jeg fikk noen veldig merkelige smser tilbake. Da jeg to dager etterpå sender mld om hun har tenkt å gjøre opp for seg eller jeg må gå til det drastiske skrittet for å anmelde henne for svindel, sier hun at hun ikke er noen svindler og hun skal sjekke kvittering og hun sier at posten må ta ansvaret...

Hva gjør jeg egentlig? Jeg har gitt henne to og en halv mnd på å fikse opp i det her og jeg er litt skuffet. Er ikke all verdens penger (550 kr) men det irriterer.

Noen som har vært ute for det samme? Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring henne i stedet for å sende sms. Da kan du snakke med henne, eventuelt foreslå at hun tilbakebetaler halve summen (eller noe sånt) hvis du tror på det hun sier. Spør om hvilken adresse hun brukte.

(Men pakker har brukt veldig lang tid i postsystemet i det siste, bare så du vet det.)

Skrevet

Enig med gjest som sier du bør ringe.

Har du fremdeles følelsen av at du blir lurt, bør du så fort som mulig true med å ta saken videre (anmelde e.l.).

Skrevet
Litt usikker om jeg har lagt tråden rett...

I september kjøpte jeg to vesker av en selger på Finn.no som jeg fortsatt ikke har fått.

Jeg har sendt henne sms innimellom og hver gang sier hun at hun skal sjekke eventuelt hva som har skjedd, men hun gjør tydeligvis ikke det.

Jeg sendte henne en ny sms denne uken, hvor jeg fikk noen veldig merkelige smser tilbake. Da jeg to dager etterpå sender mld om hun har tenkt å gjøre opp for seg eller jeg må gå til det drastiske skrittet for å anmelde henne for svindel, sier hun at hun ikke er noen svindler og hun skal sjekke kvittering og hun sier at posten må ta ansvaret...

Hva gjør jeg egentlig? Jeg har gitt henne to og en halv mnd på å fikse opp i det her og jeg er litt skuffet. Er ikke all verdens penger (550 kr) men det irriterer.

Noen som har vært ute for det samme? Hva gjorde dere?

be om å få sendenr så du kan søke på posten sine sider. Siden hun sier hun skal sjekke posten, så har hun sendt de som pakke. Iallefall, så får du varsle FINN:NO om en tvilsom selger(om hun ikke gjør noe)

Skrevet

jeg takker for svar..

jeg vurderer å ringe henne, men det frister lite pga de rare smsene jeg fikk forleden dag da hun latet som venninnen hennes svarte + hun virker litt ustabil.

Så lurer jeg jo litt på om det skal gå utover meg at hun påstår hun har sendt pakken og så skylder hun på posten...

Skrevet
jeg takker for svar..

jeg vurderer å ringe henne, men det frister lite pga de rare smsene jeg fikk forleden dag da hun latet som venninnen hennes svarte + hun virker litt ustabil.

Så lurer jeg jo litt på om det skal gå utover meg at hun påstår hun har sendt pakken og så skylder hun på posten...

Det er jo vanskelig å finne ut av saken om du ikke tar mot til deg og ringer henne, det løser seg jo ikke av seg selv.

Hvem som har risikoen dersom hun har sendt pakken og Posten har rotet den bort, er ikke nødvendigvis så opplagt. Det kommer også an på hva dere har avtalt. Uansett har hun bevisbyrden for at den faktisk er sendt.

Gjest Vokteren
Skrevet (endret)

d

Endret av Vokteren
Skrevet

Jeg ville sendt en mail til finn.no og forklart situasjonen. De vil nok be deg anmelde det, men vis de får nok klager på en person sperrer de denne ute.

Skrevet

Når hun har sendt den som pakke har hun mest sannsynlig en "kopi" av adresselappen. Be om å få se den, og be om å få sendingsnr. Om hun ikke ordner opp i dette synes jeg, som hun over sier, at du skal si fra til Finn slik at hun ikke får lure flere. Og anmeld det.

Skrevet

Og betal i oppkrav neste gang.

Hadde aldri turt å betalt på forskudd selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...