sunshine07 Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Vi har prøvd i snart 17 mnd og enda ikke lykkes :-( Har et spørsmål vedr min manns sædprøve. Han har tatt to stykker og har begge gangene fått beskjed om at den er normal. Det er noe lavt antall raske spermier, men gynekologen har sagt at det ikke skal ha noe å si. Han sa at det var veldig få menn som har 25 % raske....Kan det lave antallet være årsaken til at vi ikke har klart å oppnå graviditet? Sædkvaliteten er vel litt nedsatt når ikke alle verdier er tilnærmet lik normalen? Synes det er rart at legen da har sagt at den er normal....Jeg har tatt EL-tester og tempet så jeg vet at det har klaffet med tidspunkt mange ganger. Jeg har også tatt hormonprøver, UL og lap og alle prøver er fine. Er det noen som har tips til hvordan man kan øke antallet raske? Og hvordan best time samleie i dette tilfellet?
NemoLinn Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Min mann fikk obså tatt sædprøve, og fikk beskjed om at prøven var normal. Men at det var litt få raske svømmere. Så hvis legen har sagt prøven er normal, så er den nok det. Noen sliter bare med å bli gravide. Noen skjer det på første forsøk mens andre strever mer. Men det blir jo bare en mager trøst når man så gjerne vil bli gravid. Vet alt om dette. Vi strevde en stund vi også før vi fikk det til med hjelp av Pergotime. Ta en prat med legen igjen eller gynekologen om hva dere kan gjøre.
sunshine07 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Min mann fikk obså tatt sædprøve, og fikk beskjed om at prøven var normal. Men at det var litt få raske svømmere. Så hvis legen har sagt prøven er normal, så er den nok det. Noen sliter bare med å bli gravide. Noen skjer det på første forsøk mens andre strever mer. Men det blir jo bare en mager trøst når man så gjerne vil bli gravid. Vet alt om dette. Vi strevde en stund vi også før vi fikk det til med hjelp av Pergotime. Ta en prat med legen igjen eller gynekologen om hva dere kan gjøre. Jeg prøvde pergo en måned, men ingen effekt. Gynekologen mente det ikke var vits å prøve det flere ganger siden jeg har EL. Vi har nå sendt søknad på prøverør. Håper jo selvfølgelig at noe skal skje før vi kommer så langt.... Ingen som har noen tips til kosthold/vitaminer for å få enda bedre svømmere? Synes 7 % raske svømmere høres lite ut. Har nemlig lest at det er de raske som må til for å oppnå graviditet. Er det noen som har fått mannen til å prøve akupunktur? :-) Huff! Hadde aldri trodd at det skulle bli så mye pes med dette her :-( Man blir fryktelig utålmodig!! Og veldig lei seg :-(
Strix Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Abbonere på denne tråden. Min mann har ganske redusert sædkvalitet dessverre og vi er henvist til prøverør. Den første gangen påstod gyn. at prøven var normal, selv om jeg fikk tilsendt resultatene og lett så at det var under normalt... Den andre prøven var enda dårligere. Han spiser en del vitaminer, om det er noe som fungerer vet vi ikke. Har kjøpt en bok nå som inneholder tips om det meste. Ellers har jeg lest at kvinner og menn som prøver ikke bør få i seg mer enn 300mg koffein aglig, det betyr 3 kopper kaffi. Men sjokolade inneholder også koffein så en må ha det i bakhodet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå