Gå til innhold

I dag er det Operasjon Dagsverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo Operasjon Dagsverk i dag. På vei til jobb så jeg flere barn som har rigget seg opp langs veien med bord og stoler for å selge boller eller nystekte vafler. Husker jeg synes denne dagen var veldig stas da jeg gikk på skolen - fint å gjøre noe for dem som trenger det. Men vi solgte orkideer og fyrstikkesker, og det ser det ut som om de har sluttet med?!

Har du støttet OD i år? Pengene går til en ettårig utdannelse til fattige, ugifte jenter i Bangladesh. som ikke har gått på skole. Godt formål! :) Og ikke minst også hyggelig å kjøpe noe hjemmelaget av de flinke barna som står ute hele dagen i kaldt vær i dag. ;)

http://www.od.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lenge siden det var OD her jeg bor.

18-åringen fikk være vikar for meg den dagen fordi jeg var bortreist og pengene gikk til OD, det var mitt bidrag i år.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg har kjøpt boller idag. Min sønn har OD hjemme idag, fant ikke noe annet i år. Han har fått en lang liste så jeg regner med å komme hjem til blåst hus i ettermiddag. En billig pris for å slippe helgerengjøringen selv. :fnise:

Skrevet

Nei. Det kryr jo av bakende fjortiser i byen, på t-banen etc., og jeg finner ikke sjarmen i å måtte brøyte meg vei mellom de.

Skrevet
Har du støttet OD i år? Pengene går til en ettårig utdannelse til fattige, ugifte jenter i Bangladesh. som ikke har gått på skole. Godt formål! :) Og ikke minst også hyggelig å kjøpe noe hjemmelaget av de flinke barna som står ute hele dagen i kaldt vær i dag. ;)

http://www.od.no/

Syns ikke de er barn men... Kjøpte meg en lunken halvkvalm vaffel idag, den gikk til en uteligger da "hjemmebakst" på gata ikke frister meg nevneverdig.

Men støtter alltid OD - skulle bare mangle ettersom jeg var leder for OD-komiteen ved min gamle videregående i 3år :sjenert:

I tillegg syns jeg formålet var ekstra bra i år!

Skrevet

Å.. var det Operasjon Dagsverk i går?? Har gått meg hus forbi det.. har hverken sett eller hørt noen..

Skrevet

Operasjon ufrivillig tigging. For noe jævla piss.

Målet er greit, middelet er ikke det. Skoleelever som helst vil arbeide med noe annet enn dette (for det ER frivillig i et demokrati med gratisskoleprinsipper) blir sittende tiltaksløse og må skrive bullshit om dagens fortreffelighet, hvor ingen har lov til å være kritiske. BS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...