datajente Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg synes at ID Bare Minerals foundations fungerer ganske dårlig når det kommer til dekking av porer og ujevnheter i huden. Protester gjerne! Kan hende jeg kan bruke produktene mine (prep-serium, foundations, veil, warmth, kabuki og concealer-brush) bedre. Er det noen som vet om ID har et produkt for dekking av porer og ujevnheter (altså en form for primer)? Anbefal meg gjerne mineralsminke fra andre merker, også. Nå bruker jeg cliniques primer, og synes den fungerer veldig bra, men vil heller bruke mineralsminke.
Gjest *lucky* Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 ID fremhever mine porer pga at resultatet blir skinnende, derfor liker jeg ikke ID. Min hud trives best med Meow sin foundation.
Gjest Deception Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 De har jo en vanlig silikonbasert primer; jeg har den, og synes ikke den gjør noe som helst hverken fra eller til. Jeg tror nok at dersom du synes ID framhever porene, bør du heller teste et annet merke.
datajente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2008 ID fremhever mine porer pga at resultatet blir skinnende, derfor liker jeg ikke ID. Min hud trives best med Meow sin foundation. Ja, det er akkuratt det jeg føler, også! ID er fint på avstand, men close-up, så synes porene så godt. Nesten så de ser større ut. Rart at de ikke har et godt alternativ til oss med porer. Hva er forskjellen på Meows foundation og IDs? Er den mattere? Flytende eller pudderform?
datajente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) De har jo en vanlig silikonbasert primer; jeg har den, og synes ikke den gjør noe som helst hverken fra eller til. Jeg tror nok at dersom du synes ID framhever porene, bør du heller teste et annet merke. Takk for innspill! Ja, du har nok rett. Sliter du med samme problem? Hva slags merke anbefaler du? Jeg har nettopp kjøpt flytende foundation (Satin II) fra GloMinerals. Den dekker porene fint (spesielt sammen med en primer - jeg bruker Cliniques) og resultatet blir naturlig så lenge jeg er forsiktig med mengden. Endret 30. oktober 2008 av datajente
Gjest *lucky* Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, det er akkuratt det jeg føler, også! ID er fint på avstand, men close-up, så synes porene så godt. Nesten så de ser større ut. Rart at de ikke har et godt alternativ til oss med porer. Hva er forskjellen på Meows foundation og IDs? Er den mattere? Flytende eller pudderform? Jeg synes ID passer veldig godt til folk som har ung og ganske feilfri hud, voksen hud med skavanker derimot får ikke et bra resultat med Id sin foundation.. Meow finner du her http://meowcosmetics.com/ Fåes i pudder form. Jeg bruker den i dekkevnen flawless feline, de to andre dekker ikke noe særlig. Ellers så blir Kissme anbefalt her inne men jeg har ingen erfaring med den.. http://kissme.no/ Meow er veldig bra visst du har en fet/normal hudtype, har lest at folk med tørr hud ikke liker den. Den er mattende og har god holdbarhet!
Gjest Deception Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg sliter ikke med store porer, men generelt synes jeg ID har en tendens til å framheve porer jeg ellers aldri ser noe til. Samtidig liker jeg fargene veldig godt, så jeg bruker foundation derfra innimellom. For meg, som har tørr hud, er Original Glo fra Everyday Minerals et godt valg, eller foundationen fra UgloGirl; disse har en kremaktig finish, og tørker ikke ut like aggressivt. Det du kan forsøke, er å bruke et finishingpudder som base før du påfører foundation. Enten Mineral Veil, hvis du har det, eller tilsvarende fra andre merker. Jeg liker Pearlfection fra Lumiere (basert på knuste perler), eller Translucent Veil fra Signature Minerals. Everyday Minerals har også flere ulike typer finishingpudder.
datajente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2008 Hei igjen! Takk for raske og fyldige svar! Supert å få gode råd fra dere. Jeg var inne og så på http://meowcosmetics.com/Foundation.htm nå, og ble positivt overrasket over prisen. Den har en del å si nå som jeg har brukt så mye penger på å prøve ut ulike merker i det siste. Hehe. Jeg fikk lyst til å prøve "flawless feline". Fargekartet er jo enormt. Hos ID har jeg medium beige (mulig at den er i mørkeste laget for meg), og hos GloMinerals har jeg Golden Light. Huden min er en varm, beige eller nøytral. Synes det er vanskelig å si. Fargeanbefalinger?
Gjest Deception Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har selv en nøytral hudtone, muligens litt oliven, men jeg ser best ut uten for mye gult. Jeg har medium beige i ID (litt for lys, men heller det enn for mørk), og Natural Medium hos Glo (det løse). Da jeg tittet hos Meow, fant jeg ut følgende: Jeg skulle teste følgende fargefamilier: Persian (peach) Chartreux (peach/yellow) Siamese (neutral) Muligens kan Naughty Siamese være litt lik medium beige, men du finner også et fargesammenlikningskart inne på siden. Problemet er at Meow har så mange flere farger, mens ID har noen få som liksom skal passe de aller fleste. (Jeg orker ikke mer fargetesting nå).
Gjest *lucky* Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Bestill prøver fra meow utifra sammenlikningen med ID. Jeg synes naughty er lik medium beige hos ID og frisky er lik fairly light, dette er da kun hvor lys/mørk sminken blir, tonen må også velges. Jeg har testet mange mineralsminkemerker og har fått Meow som en favoritt!! Det er hele 30g i den største boksen så det holder lenge: Du må nesten prøve deg litt frem når det gjelder hvilken tone du må ha. Lykke til:)
datajente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Ved første øyekast tenker jeg at fargefamilien Mau passer meg best. Tonene Sleek og Inquisitive er mest aktuelle. Siamese (Frisky) er heller ikke helt ulikt, men jeg tror den fargefamilien har litt for mye rødt i seg, så da er det vel Mau jeg bør gå for. Dette er morsomt. Tror jeg må bestille i dag, jeg. Blir så ivrig! Er det noen som vet omtrentlig leveringstid fra Meow til Norge? Endret 30. oktober 2008 av datajente
Gjest Deception Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Pass bare på at når det står "warm" betyr det gjerne at fargen har endel røde pigmenter i seg. I hvertfall er det min generelle erfaring.
Gjest *lucky* Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Ved første øyekast tenker jeg at fargefamilien Mau passer meg best. Tonene Sleek og Inquisitive er mest aktuelle. Siamese (Frisky) er heller ikke helt ulikt, men jeg tror den fargefamilien har litt for mye rødt i seg, så da er det vel Mau jeg bør gå for. Dette er morsomt. Tror jeg må bestille i dag, jeg. Blir så ivrig! Er det noen som vet omtrentlig leveringstid fra Meow til Norge? Du bør velge frisky eller naughty visst du bruker medium beige hos ID. Sleek og inquisitive er veldig lyse, nesten hvite! Sleek, frisky, naughty osv beskriver bare hvor lys/mørk foundationen er. Naughty er nærmest medium beige hos ID! Mau naughty/frisky kan kanskje være et godt valg, men prøv gjerne flere samtidig. Når det gjelder leveringstid kan det ta alt fra en til tre uker før du får dem.. Litt håpløst men det er verdt det!
datajente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. oktober 2008 Hei igjen! Takk for tilbakemeldinger ang mine tanker om fargevalg! Hm, hvis jeg skal gå for tonene frisky eller naughty, tror jeg Siamese er nærmest. Utifra de mørkere tonene, ser jeg at Mau har ganske mye rødt i seg, ja, så det kan nok være at Siamese (nøytral) er riktigere for meg. Jeg får bestille flere ulike prøver, ja. De er jo veldig billge! Hvor mye koster frakten, forresten? Det var jo veldig lang leveringstid, da? Jaja... "Den som venter på noe godt..."
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Åh, nå blir jeg innmari nervøs. Har just bestil meg foundation fra ID (Light) + en del andre produkter. Jeg var å prøvde denne på et parfymeri, og så fikk jeg låne et speil slik at jeg kunne gå ut å se i dagslys. Men la ikke merke til noen gultone i den da. Ser man gul ut i tryne med den? fremhever porer og slikt? Noen som har god erfaring med id foundation? Jeg har egentlig ikke spesielt lys hud, men opplever at mørkere foundationer blir gul til meg. Er så dritt å kaste bort masse penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå