Cupcake Skrevet 13. juni 2003 #1 Skrevet 13. juni 2003 Trenger en forsikring som dekker sykdom og skade... Hadde vært fint om reiseforsikring var inkludert, men det er ikke noe krav. Noen som kan anbefale noen selskaper? Har ikke så mye peil på slike ting... Takk på forhånd!
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2003 #2 Skrevet 13. juni 2003 Du er ikke forsikret gjennom jobben? Ellers så kan det lønne seg og ha alle forsikringene samlet et sted, får ofte bedre pris på å være totalkunde. Selv bruker vi Gjensidige Nor fordi jeg har medlemsavtale der gjennom NIF. Det lønner seg å ta en ringerunde til flere selskap før du bestemmer deg.
Cupcake Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2003 Nei. Er ikke forsikret gjennom jobben dessverre. Har bare innboforsikring, hos If, men kan ikke se på nettsidene deres at de har en forsikring som dekker både skade og sykdom... Eller har jeg ikke sett godt nok...
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2003 #4 Skrevet 13. juni 2003 If burde jo ha ulykkes- og sykdomsforsikring, litt rart at du ikke finner noe. Mulig du må ha to ulike forsikringer for dette, avhenglig av hvilken dekning du ønsker. Jeg hadde ringt og spurt If først, og så kontaktet et par andre selskap for å sammenligne prisene.
Leo Skrevet 13. juni 2003 #5 Skrevet 13. juni 2003 Tenker du på sykdom og ulykke? En livsforsikring (Selskapene har litt forskjellige navn på produktet, men de dekker omtrent det samme) vil kunne dekke behovet. Ved sykdom/ulykke/død vil du/der da kunne få en engangsutbetaling. Forsikringssummen kan du/dere til en viss grad bestemme selv. Den aller beste dekningen vil du/dere få dersom dere tegner en forsikring som gir en engangsutbetaling (F.eks. invaliditet vil kunne gi store kostnader m.h.t. tilrettelegging av bolig etc.) og en pensjonsforsikring som gir månedlige, faste utbetalinger. Dette er imidlertid en dyr løsning selv om den lønner seg på sikt. (Pensjonsforsikring er også en form for sparing som sikrer alderdommen). Dette kan jeg en god del om, så hvis du har konkrete spørsmål, svarer jeg gjerne. (Bruk PM hvis du ikke ønsker alle detaljer i full offentlighet).
Mrs. B Skrevet 13. juni 2003 #6 Skrevet 13. juni 2003 Vi betaler ca. 900 kr i året for en reiseforsikring som dekker alle familiemedlemmer. Denne gjelder hele tiden - selv om man bare skal til postkassen og hente avisa. Dette er hos Vesta. I tillegg har vi livsforsikring som utbetaler 500.000 ved alvorlig sykdom, og/eller 1.000.000 ved uførhet eller død. Denne forsikringen koster for oss drøyt 7000kr i året og det er hos Nordea Liv.
liv Skrevet 13. juni 2003 #8 Skrevet 13. juni 2003 jeg har forsikring hos if som dekker ulykke/invaliditet/død Ring de da vel så ordner de vel noe!
ringblomst Skrevet 14. juni 2003 #9 Skrevet 14. juni 2003 Jeg tok en telefon til alle de store forsikringsselskapene/bankene, så nå har jeg ulykkesforsikring hos Sparebank 1-gruppen og reiseforsikring i Gjensidige NOR. VISA har visst reiseforsikring inkludert, hvis du betaler reisen med VISA, men dekker da ikke til og fra jobb/studiested som den ordinære reiseforsikringen min gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå