Gjest den ensomme ulv Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Det er så lenge siden nå , at jeg ble kjent med noen på en slik måte at vi ble ordentlige venner og ikke bare noen man kunne snakke med overflatiske ting med , så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg gjør det ? Har begynt å bli kjent med endel mennesker som jeg treffer på privaten , men føler meg liksom så klossete og vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre lengre . Har egentlig alltid hatt nære venner , men i de siste årene så har jeg ikke hatt en eneste nær venn , så jeg tror jeg har glemt hvordan dette gjøres . Noen tips?
Pokahonta Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Det er så lenge siden nå , at jeg ble kjent med noen på en slik måte at vi ble ordentlige venner og ikke bare noen man kunne snakke med overflatiske ting med , så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg gjør det ? Har begynt å bli kjent med endel mennesker som jeg treffer på privaten , men føler meg liksom så klossete og vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre lengre . Har egentlig alltid hatt nære venner , men i de siste årene så har jeg ikke hatt en eneste nær venn , så jeg tror jeg har glemt hvordan dette gjøres . Noen tips? Hva skjedde siden du mistet dine nære venner?
Gjest ts Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 For det meste flytting . I begynnelsen så er det jo forholdsvis lett å holde kontakt , men ettersom årene går , så blir det mindre og mindre og en dag så våkner man opp og det begynner å bli vanskeligere å ringe til personen .
Pokahonta Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) For det meste flytting . I begynnelsen så er det jo forholdsvis lett å holde kontakt , men ettersom årene går , så blir det mindre og mindre og en dag så våkner man opp og det begynner å bli vanskeligere å ringe til personen . Da har du det i deg, og vet hvordan vennskap fungerer. Jeg tror det er mange flere som trenger venner enn vi tror, men folk er redde for å gi uttrykk for ensomhet og setter opp en vellykket fasade. Jeg tror du kan starte med å ta initiativ, gi av deg selv og vise deg sårbar (men ikke desperat) for mennesker rundt deg. Det tar tid å bygge opp riktig gode vennskap, men det kommer etterhvert naturlig!! Meld deg inn i noen frivillige organisasjoner om du trenger å utvide nettverket ditt også. Du får heller overleve å være litt viggo venneløs de første gangene, det ordner seg som regel etter hvert.. Lykke til! Endret 30. oktober 2008 av Pokahonta
Gjest ts Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er ganske enig i akkurat det du skriver om å sette opp en vellykket fasade , men har også inntrykk av at de fleste har en eller flere venner . Hmm hva mener du med å vise meg sårbar? Mener du å fortelle om negative ting i livet mitt? Jeg er ganske dårlig til det i begynnelsen , for når kjenner man hverandre egentlig godt nok til å fortelle om slike ting ? Man kan jo ikke begynne med sånt første gangen man prater med folk , da får de jo bare feil inntrykk .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå