Gå til innhold

Halloween

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg anmelder alle unger som prøver seg på knep.

Som mor eller far er det ditt ansvar å fortelle ungene at det er ulovlig å gjøre knep på mennesker som ikke gir bort godteri eller ikke åpner døra. Det er foreldrenes ansvar å lære ungen folkeskikk, klarer man ikke det burde man ikke ha barn.

Tror nok politiet har viktigere ting å ta seg føre enn å prioritere ugangskråker som gjør litt "hyst".

I min barndom gjorde vi masse faenskap uten at det var Halloween engang. Spesielt til de som ble ekstra sure, de var veldig morsomme å irritere. Ringte på døra og stakk av, gnikket isopor på vinduene, kastet snøballkuler på vindene, fylte vann i støvlene som stod ute på trappa, fylte postkassen med snø osv, osv. Men vi kastet aldri egg på husene. En gang ertet vi en suring som til slutt ble så sint at han sprang etter oss bare i underbuksa. Lykkelig barndom. Og det koseligste jeg visste var da mamma fortalte historier fra da hun var liten og gjorde rampestreker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er greit om de ikke gjør knep jeg, det er ikke alle som vet at det er halloween, eller at det forventes at de skal ha snop denne kvelden. Ikke alle som vil feire det heller..

Og at ungene stiller seg opp å synger som "belønning" til de de får snop av, ser jeg heller på som straff..

Her er det inegn som tør prøve seg på verken knep eller synging uansett. Folk er litt redd bikkja:)

Endret av Mamma1
Skrevet

Om ungene deres absolutt MÅ gå halloween, så gå kun til hus der de vet at det er unger som selv går. Og lær dem normal folkeskikk. Og ingen knep er tillatt.

Har hørt nok av historier om voksne som ikke tør være hjemme, får døra full av egg. Låser og slukker lys mens de venter på at kvelden skal gå over. Folk som "sliter psykisk" har det ikke greit denne kvelden.

Skrevet
Tror nok politiet har viktigere ting å ta seg føre enn å prioritere ugangskråker som gjør litt "hyst".

I byen vi bor er det mye kriminalitet, men politiet prioriterte faktisk eggkasting på halloween i fjor. Jeg har bodd her i 14 år og det bor over 60 000 her. I fjor var første gang jeg hørte om noen som hadde bøllet og kastet egg på halloween. Det var på førstesiden i avisa og politiet oppklarte saken. Så jeg tror ikke slike knep er så vanlige. Jeg fraråder det på det sterkeste. Hvis man skal gå halloween får man oppføre seg ordentlig.

Skrevet

I min barndom gjorde vi masse faenskap uten at det var Halloween engang. Spesielt til de som ble ekstra sure, de var veldig morsomme å irritere. Ringte på døra og stakk av, gnikket isopor på vinduene, kastet snøballkuler på vindene, fylte vann i støvlene som stod ute på trappa, fylte postkassen med snø osv, osv. Men vi kastet aldri egg på husene. En gang ertet vi en suring som til slutt ble så sint at han sprang etter oss bare i underbuksa. Lykkelig barndom. Og det koseligste jeg visste var da mamma fortalte historier fra da hun var liten og gjorde rampestreker.

Er det noe å skryte av at man ikke har fått oppdragelse?

Skrevet

Sett grenser for barna, ellers kommer andre til å gjøre det hvis knep tiltar som utpressingsmetode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...