Gjest Mann31 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Del Skrevet 29. oktober 2008 Da jeg ble singel for et par år siden hadde jeg trodd at det skulle bli lett å møte søte og oppegående jenter igjen. Vet ikke om det har noe med alderen jeg er i, men det blir jo selvsagt færre nye bekjentskaper i begynnelsen av 30-årene enn i 20 årene, pga studier osv. Merker at vennene rundt mer er mer satt selv om omtrent halvparten av de er single. For å være helt ærlig synes jeg det er vanskelig å treffe oppegående, søte, interessante, reiseglade osv, jenter. Jeg har sluttet med å gå på byen. Har inntrykk av at de fleste jeg møter på byen er i begynnelsen av 20-årene og at mange av de "sirkulerer" på playertypene. Mao ikke noe for meg ihvertfall. Jeg ser bra ut, har sunne interesser, liker å reise og fungerer bra i sosiale situasjoner men problemet er hvor jeg treffer nye bekjentskaper i min alder. Har prøvd internett men innså fort at det var kvinners marked ( 70% menn) i tillegg til at jeg synes virker som en altfor kynisk måte å velge kjæreste på. Man oppnår ingen kjemi på internett. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 29. oktober 2008 #2 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvor bor du? Kanskje på tide å bytte jaktmark? Hvorfor har du slutta å dra på byen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann31 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sluttet å dra på byen fordi det ikke fører fram til noe. Jeg har flere kamerater av meg som er av samme oppfatning. Og fordi jeg har inntrykk av at det er fleste er mellom 22-26 som er mest og er mest opptatt av ONS. Jeg bor i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 29. oktober 2008 #4 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tror det er mange i byen som er ute etter noe mer. Men hvis du treffer en hyggelig dame på byen så spør om nr hennes (bare vær sikker på at hun husker deg...) (hikk) istedet for å be henne hjem. Det ville gjort inntrykk på meg i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 29. oktober 2008 #5 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tror også absolutt du kan møte slike jenter på byen, det gjelder bare å gå rett sted! Nå er jeg verken i 30-årene eller kjent i Oslo så jeg har ingen konkrete tips da.. Selv er jeg også ute etter noe seriøst, og har merket at ganske mange bare er ute etter ONS. Men jeg går fremdeles på byen, holder meg bare unna de stedene som er helt kjøttmarked! Så du finner oss kanskje på den lille brune puben hvor folk er litt mer avslappa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #6 Del Skrevet 30. oktober 2008 Da jeg ble singel for et par år siden hadde jeg trodd at det skulle bli lett å møte søte og oppegående jenter igjen. Vet ikke om det har noe med alderen jeg er i, men det blir jo selvsagt færre nye bekjentskaper i begynnelsen av 30-årene enn i 20 årene, pga studier osv. Merker at vennene rundt mer er mer satt selv om omtrent halvparten av de er single. For å være helt ærlig synes jeg det er vanskelig å treffe oppegående, søte, interessante, reiseglade osv, jenter. Jeg har sluttet med å gå på byen. Har inntrykk av at de fleste jeg møter på byen er i begynnelsen av 20-årene og at mange av de "sirkulerer" på playertypene. Mao ikke noe for meg ihvertfall. Jeg ser bra ut, har sunne interesser, liker å reise og fungerer bra i sosiale situasjoner men problemet er hvor jeg treffer nye bekjentskaper i min alder. Har prøvd internett men innså fort at det var kvinners marked ( 70% menn) i tillegg til at jeg synes virker som en altfor kynisk måte å velge kjæreste på. Man oppnår ingen kjemi på internett. Noen som har noen tips? Hva med venners venner, eller tidligere flørter..? Gi beskjed til de du kjenner om at du er på utkikk.. Hva liker du å gjøre..? Hva med noen med de samme interessene, i en forening eller noe? Jeg er jente da, men sliter med det samme. Har fått helt stygga på byen, og internettsjekking er bortkasta tid, for jeg vet at to minutter med et menneske i det virkelige liv sier nesten mer enn endeløse meldinger.. Og så har jeg nesten litt fordommer mot sånt - meldte meg inn på ei side en gang, og da jeg begynte å se hvilke personer fra mitt eget hjemsted som også hadde side der, så var det kun de merkelige folka som enten hadde sitti i fengsel eller drevet med alskens ulumskheter osv.osv. Kanskje fordomsfullt av meg, men jeg var rask med å konkludere med at på nettet finnes det kanskje mange av de som har problemer på både den ene og den andre måten i det virkelige liv. Kan hende jeg tar feil, men sånn er det med den saken. Så, jeg går også for det "virkelige liv"..uten at det har hjulpet Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #7 Del Skrevet 30. oktober 2008 Så du finner oss kanskje på den lille brune puben hvor folk er litt mer avslappa? Brune puber? Tror aldri jeg ville gått på en brun pub. Avslappa? Gamle slitne alkiser... Vel, jeg er dødsseriøs og går gjerne på "kjøttmarkeder"...så når JEG finnes hvorfor skulle ikke andre finnes? Man har heller ingen garanti for at de som kun ber om tlf. nr er seriøse. Min erfaring er vel det motsatte. Mens derimot ons kan være seriøse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 30. oktober 2008 #8 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg og alle mine venninner går ofte på steder som betegnes som "kjøttmarkeder", alle oss er seriøse, og alle ønsker seg type. Kan jo ha ONS, men da er det fordi gutten ikke vil noe mer, vi venter nesten alltid på å få en melding eller noe, og blir glad hvis gutten spør om telefonnummer. Det hender jo vi dater noen vi har møtt på byen også, men dessverre er det ofte det ikke funker. Vi er i 20 årene da, men jeg vil tro at damersom er litt eldre også kan være seriøse. Jeg kommer i hvertfall til å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 30. oktober 2008 #9 Del Skrevet 30. oktober 2008 Brune puber? Tror aldri jeg ville gått på en brun pub. Avslappa? Gamle slitne alkiser... Vel, jeg er dødsseriøs og går gjerne på "kjøttmarkeder"...så når JEG finnes hvorfor skulle ikke andre finnes? Hehe, vel OK.. Smak og behag da, jeg liker å sitte i en mer avslappa atmosfære enn å virvle rundt i en sky av hårspray, hormoner og forventninger. Henger ikke på de bruneste pubene på kaia sammen med folk som har rulleblad og tre tenner, men rockebulene og steder som har mer sjarm og mindre disco. Jeg går ikke ut for å sjekke da, jeg går ut bare for å drikke og ha det gøy. Er selvsagt åpen for å bli kjent med folk, men mindre glad i å bli lagt an på. Så typiske kjøttmarked kan fort bli slitsomt i min mening! Men klart du finner folk som er ute etter noe mer der også, jeg skulle kanskje ikke uttrykt meg på vegne av alle seriøse damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_emma_* Skrevet 30. oktober 2008 #10 Del Skrevet 30. oktober 2008 30 år, seriøs og bor i Oslo, men nettopp funnet kjæreste gjennom nettet! Men jeg har fortsatt single, seriøse, fine (men kresene) venninner på min alder her i Oslo... de kan du møte på byen, treningssenteret, trikken, bussen og i butikken. Men var jeg deg så ville jeg testet nettet igjen, kan anbefale sukker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eb Skrevet 30. oktober 2008 #11 Del Skrevet 30. oktober 2008 Som nevnt tidligere i tråden bør du nok se litt bedre etter når du er på byen. Det er seriøse jenter der også, som også er i slutten av 20-årene og i 30-årene. Pluss at noen kan være åpen for noe seriøst og for en ONS. Det ene utelukker jo ikke det andre. Men det er nok lurt å sørge for bare å få telefonnummeret den første kvelden. Da viser du jo at du er åpen for noe seriøst. Og jeg tror det er mange jenter der ute som er ute etter det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 30. oktober 2008 #12 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Apropo nettdating. Jeg synes det er dumt folk har fordommer med sånn ennå. Jeg har en bråte med godt utdannede og oppadgående venner som har fått seg kjærester via nettdating. Man trenger ikke bruke lang tid før man møter dem i det virkelige liv. Hvis det ikke er liv laga, så lar man det være med det møtet.. Det kan ta litt tid, men masse godt er kommet ut av nettet. Ei venninne av meg er nyforlovet, en annen flytter inn til typen i disse dager ogsåvidere.. På løkka (Oslo) finner man også utesteder hvor det er mange folk rundt 30, som f eks Parkteateret og Fru Hagen. Kaos er jo bare masse kaos, men forskjellige aldersgrupper der også. Ellers så har Soria Moria populære dansekvelder en gang i mnd. Har ikke vært der, men det er mange som trives der... Lykke til! Uansett, det viktigste i jakten på kjærligheten er å tross alt ha det godt med seg selv så lenge man er singel. Det er tross alt en tid man ikke får tilbake når man er i et parforhold, så nyt det mens man kan (og en ONS eller to er da ikke verdens undergang!!) sitat fjernet, mrs_bond, mod Endret 2. november 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 30. oktober 2008 #13 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvor damene er? Her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #14 Del Skrevet 30. oktober 2008 Som nevnt tidligere i tråden bør du nok se litt bedre etter når du er på byen. Det er seriøse jenter der også, som også er i slutten av 20-årene og i 30-årene. Pluss at noen kan være åpen for noe seriøst og for en ONS. Det ene utelukker jo ikke det andre. Men det er nok lurt å sørge for bare å få telefonnummeret den første kvelden. Da viser du jo at du er åpen for noe seriøst. Og jeg tror det er mange jenter der ute som er ute etter det samme. Nå er ikke jeg ts og skal ikke svare for ham, men jeg fikk inntrykk av at han var en skikkelig fyr, en som var ute etter et kjæresteemne. Det du beskriver er å ha seriøst lyst på en kjæreste, det er ikke det samme som å være seriøs. Damer som sirkulerer playere med ONS i påvente av en ordentlig kjæreste er ikke seriøse. Hvorfor skulle ts lete etter en sånn når han ikke selv er av den typen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #15 Del Skrevet 30. oktober 2008 So what? Min erfaring med "skikkelige gutter" er at de er noen jævla psykopater. Kritiserer alle andre som de gjerne kaller "løse", viser aldri empati eller bryr seg om partneren, selv om om omverden tror de er verdens snilleste, lyver når det passer seg slik og har ikke respekt for lover og regler. Om det er noen som tror de er perfekte og har høye tanker om seg selv så er det de. Man trenger ikke være løs om man har ons. Det finnes nemlig mennesker som klarer å leve forskjellige liv, og som ikke minst gjør seg forskjellige erfaringer i livet og ikke er helt ensporet. Og ser man de samme damene 4 år etterpå så er man vel av samme sorten selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #16 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg møtte min tilkommende ektemann på byen faktisk Var ute med venniner og ikke i det hele tatt på sjekkern. Snudde meg rundt, og der sto han! Ble forelsket med engang. Han bare smilte hele tiden mot meg, og følte det samme. Vi snakket sammen i 1-2 timer, så ga han meg sitt vissitkort og dro. Jeg var så glad den kvelden. Neste dag sendte jeg melding til han at det var hyggelig å møte han og om han hadde lyst å treffe meg i upåvirket tilstand. Han hadde aldri trodd jeg ville ta kontakt... så søt. Han mente jeg var 2out of his league". Elsker han så mye fortsatt. Så..det går ann å møte noen på byen..men riktig innstilling , he he. Ingen av oss den kvelden var på sjekekrn. begge var deppa og bare ville ut for å ha en pils eller 2 med venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #17 Del Skrevet 31. oktober 2008 So what? Min erfaring med "skikkelige gutter" er at de er noen jævla psykopater. Kritiserer alle andre som de gjerne kaller "løse", viser aldri empati eller bryr seg om partneren, selv om om omverden tror de er verdens snilleste, lyver når det passer seg slik og har ikke respekt for lover og regler. Om det er noen som tror de er perfekte og har høye tanker om seg selv så er det de. Man trenger ikke være løs om man har ons. Det finnes nemlig mennesker som klarer å leve forskjellige liv, og som ikke minst gjør seg forskjellige erfaringer i livet og ikke er helt ensporet. Du tar kanskje litt av her, men jeg er delvis enig. Man kan ha ONS og samtidig se etter noe seriøst, det ene utelukker ikke det andre. Og menn som mener at idealet er at en kvinne skal leve i sølibat når hun er singel er jeg litt redd for. Vil ikke gå så langt som å si at de er psykopater, men er enig i at man blant de "skikkelige guttene" finner flere hyklere, løgnere og respektløse enn blant de beryktede playerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertram Skrevet 31. oktober 2008 #18 Del Skrevet 31. oktober 2008 Du tar kanskje litt av her, men jeg er delvis enig. Man kan ha ONS og samtidig se etter noe seriøst, det ene utelukker ikke det andre. Og menn som mener at idealet er at en kvinne skal leve i sølibat når hun er singel er jeg litt redd for. Vil ikke gå så langt som å si at de er psykopater, men er enig i at man blant de "skikkelige guttene" finner flere hyklere, løgnere og respektløse enn blant de beryktede playerne. Vi har vel ikke akkurat noen problemstilling her; noen gutter som er på utkikk etter en kjæreste vil ikke ha noen jenter som ligger rundt og har ONS. Disse jentene igjen vil ikke ha gutter som ikke ligger rundt og har ONS eller ikke ser etter jenter som gjør det. Så, disse jentene vil ikke ha disse guttene og vice versa. Problem? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #19 Del Skrevet 31. oktober 2008 Da jeg ble singel for et par år siden hadde jeg trodd at det skulle bli lett å møte søte og oppegående jenter igjen. Vet ikke om det har noe med alderen jeg er i, men det blir jo selvsagt færre nye bekjentskaper i begynnelsen av 30-årene enn i 20 årene, pga studier osv. Merker at vennene rundt mer er mer satt selv om omtrent halvparten av de er single. For å være helt ærlig synes jeg det er vanskelig å treffe oppegående, søte, interessante, reiseglade osv, jenter. Jeg har sluttet med å gå på byen. Har inntrykk av at de fleste jeg møter på byen er i begynnelsen av 20-årene og at mange av de "sirkulerer" på playertypene. Mao ikke noe for meg ihvertfall. Jeg ser bra ut, har sunne interesser, liker å reise og fungerer bra i sosiale situasjoner men problemet er hvor jeg treffer nye bekjentskaper i min alder. Har prøvd internett men innså fort at det var kvinners marked ( 70% menn) i tillegg til at jeg synes virker som en altfor kynisk måte å velge kjæreste på. Man oppnår ingen kjemi på internett. Noen som har noen tips? Jeg er representant for gruppen "oppegående, søte, interessante, reiseglade osv." Meg finner du på jobb, eller på styremøter i en eller annen frivillig organisasjon, på faglige møter av et eller annet slag, på flyplasser, på treningssenteret, eller på besøk hos venner. Du kunne også funnet meg ute i skog og mark, men oddsen for faktisk å treffes er liten, siden poenget med natur ofte er å ikke treffe folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 31. oktober 2008 #20 Del Skrevet 31. oktober 2008 Vi har vel ikke akkurat noen problemstilling her; noen gutter som er på utkikk etter en kjæreste vil ikke ha noen jenter som ligger rundt og har ONS. Disse jentene igjen vil ikke ha gutter som ikke ligger rundt og har ONS eller ikke ser etter jenter som gjør det. Så, disse jentene vil ikke ha disse guttene og vice versa. Problem? Nei. Verden er da virkelig ikke så svart-hvit. Legg på litt farger og nyanser så får du kanskje et litt mer nyansert bilde. Det er da ikke antall sexpartnere som bestemmer valg av kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå