GudrunO Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Aldersrelaterte valker og bilringer...kan man bli kvitt det? Jeg er en middelaldrende dame, 1.58 høy, og egentlig tynn, veier 43kg. Spiser sunt, trener ganske regelmessig på trenings-senter, og sykler eller går hver dag. De siste to årene har det likevel lagt seg en ring rundt midjen og "valker" på ryggsiden. Kan vel egentlig ikke slanke bort dette når jeg er så tynn ellers. Men disse bilringene er uvant for meg, føler meg ikke vel med det. Det eneste jeg kan tenke meg gir fett-tilskudd av det jeg spiser er Biola Yoghurt. Spiser en bra porsjon med det og frokostblanding både morgen og kveld, men jeg inntar ikke for mye kalorier, høyde og vekt tilsier en BMI i underkant av 18 så jeg kan ikke slanke meg. Er disse bilringe-valkene bare noe man må avfinne seg med på grunn av alder? Eller har noen greid å bli kvitt slike? Effektive trenings-øvelser? Tar imot tips med takk, må prøve å "bekjempe" dette. GudrunO
mrs_dude Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hei! Har du prøvd øvelsen som heter nedtrekk og roing? dette trener ryggen, og fette som legger seg på ryggen der bh-en strammer til=) Romaskin som du setter vekter på funker veldig bra synes iallefall jeg. Litt alderforskjell på oss, men tror nok det skal funke for deg også Prøv å ro litt på en ro maskin uten vekter til oppvarming til hver økt, og romaskin som du setter vekter på to ganger i uken ca. Bruk gjerne romaskin uten vekter også som en avslutning på treningsøkten ved jogging eller rask gåing.. Nedtrekken kan du kombinere med roing med vekter, to gange i uken.. Lykke til=) Endret 30. oktober 2008 av mrs_dude
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Enkelt sagt, det er ikke fettet du spiser som legger seg rundt magen, men karbohydrater, spesielt raske. Så det kan være lurt å gjøre en vurdering av kostholdet først.
Fluffie Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Det er helt naturlig og vanlig aa legge paa seg litt naar man blir eldre. Det er en prosess som det ikke er saa veldig mye og gjoere med. Hva med aa akseptere kroppen din som den er? Istedenfor aa styre med slanking og slikt kan du ogsaa gaa til innkjoep av undertoy som holder inn 'valkene' slik at de ikke synes saa lett. Se f.eks denne linken. Jeg har noen liknende greier som jeg bruker under kjoler og kjoert, og i riktig stoerrelse er de rimelig komfortable pluss at de glatter ut valker og slikt.
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Vanskeleg den der. Eg trur eg ville satsa på å auke treningsmengda og då hovudsakleg med styrketrening. Det er nok feitt, men når du likevel veier så lite er det vel kan hende betre at du satsar på trening. Eg er ikkje ekspert, men du kan faktisk ha ein del feitt på kroppen og veie lite, særleg om du har lite musklar. Aukar du muskelmassen blir du tyngre, men det er jo ikkje det som er poenget såsant du ikkje har skrale ledd, og dessutan former musklane kroppen så du ser meir rett proporsjonert ut.
Gjest trening er gøy Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 tren med det formål om stramme deg opp og ikke om å slanke deg, du vil muligens gå opp i vekt når du begynner å trener, fordi muskler veier mer enn fett gode øvelser for bilringer er : ryggløft, rett frem, med vekt som du holder bak nakken ryggløft, begge sider, med vekt som du holder fremme på brystet roterende ryggøvelse, side til side med vekt situps med vekt, før også vekten fra side til side når du setter deg opp samt yoga og pilates :_)
GudrunO Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2008 Takk for mange fine svar...har ikke sett dette før nå, for jeg fikk ingen e-mail-varsling av svar. Men bedre sent enn aldri. Forstår at det ikke er vekten det er noe "galt" med, men treningsmengden, eller heller måten. (Jeg går og sykler mye hver dag), burde vel trent litt mer styrke ja...og raske karbohydrater er nevnt???? Spiser mye kornblanding, yoghurt og banan...kan kanskje bli for mye av det? GudrunO
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Tror du bør spise mer fett. Fett er ikke usunt. Og kanskje du bør legge på deg litt også (da primært muskler, via styrketrening).
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Jeg er nøyaktig like høy som deg, men veier ca 50-51kg. Til tross for det kan jeg ikke se noen utstikkende valker på kroppen. Trener en god del styrke, så det kan absolutt være en ide for deg.
GudrunO Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2009 Jeg er nøyaktig like høy som deg, men veier ca 50-51kg. Til tross for det kan jeg ikke se noen utstikkende valker på kroppen. Trener en god del styrke, så det kan absolutt være en ide for deg. Ja, takk for tips...det er nok trenings-aktiviteten som kan ha noe å si her. (I tillegg til aldersfaktoren da). Jeg går mye hver dag, det varierer fra 6 til 15km daglig. Noen som vet "mål for" vanlig gå-hastighet? Jeg går i "normalt" tempo, tror jeg, det dreier seg om en time på ca 6km. GudrunO
Gjest svanungen Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har opplevd at ryggvalkene har blitt betydelig mindre etter at jeg startet med øvelser som nedtrekk, roing etc. Styrketrening kan absolutt anbefales, man får en mye fastere, smidigere og mer definert kropp! Lykke til
GudrunO Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har opplevd at ryggvalkene har blitt betydelig mindre etter at jeg startet med øvelser som nedtrekk, roing etc. Styrketrening kan absolutt anbefales, man får en mye fastere, smidigere og mer definert kropp! Lykke til Ro-maskinen på trenings-senteret er et godt tips ja, den bør jeg gå for. Takk. GudrunO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå