Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har norton og brannmur men har lastet ned musikk og på en låt med Marianne Faithful er det visst kommet et virus som norton kaller Trojan.Vimad. Det står at viruset ikke kan fjernes? Hva gjør jeg nå? Oppdaterer norton (trodde norton gjorde det automatisk...)? Eller må jeg reinstallere xp?

Jeg får heller ikke fjernet denne låten med M. faithful...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har norton og brannmur men har lastet ned musikk og på en låt med Marianne Faithful er det visst kommet et virus som norton kaller Trojan.Vimad. Det står at viruset ikke kan fjernes? Hva gjør jeg nå? Oppdaterer norton (trodde norton gjorde det automatisk...)? Eller må jeg reinstallere xp?

Jeg får heller ikke fjernet denne låten med M. faithful...

Avinstaller Norton og installer AVG i stedet. AVG finner du på www.avg.com. Du må avinstallere Norton før du installerer AVG, ellers kan du få skikkelig trøbbel. Velg gratisversjonen av AVG inne på siden. Enklere og bedre enn å formatere og installere XP på nytt.

Skrevet (endret)

Sjekk her!

Symantec

Det du kan prøve er å starte pc'en i safe mode (står en link til en side som forklarer hvordan man gjør det langt ned på den siden jeg linket til) og så kjøre virusscan derfra. Gå inn i Norton og sørg for at virusdefinisjonene er oppdatert før du starter i safe mode.

Edit: Og deretter avinstaller Norton og installer AVG ;)

Endret av vesla86
Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk betaler penger for Norton jeg...Det er noe dritt. Bruk tipsene du har fått over her, bruk avg, kast norton så langt du får det.

Skrevet
Forstår ikke hvorfor folk betaler penger for Norton jeg...Det er noe dritt. Bruk tipsene du har fått over her, bruk avg, kast norton så langt du får det.

Kan du gi meg en serriøs kilde som bekrefter at 2008/2009-versjonen av norton er noe drit? Hva hver enkelt person mener om et program, har lite å si.

av-comparatives.org er en av de få testene jeg stoler på, og der kommer det frem i august/september-testen at norton var det raskeste programmet, det hadde få falske positiver, og på en sterk tredjeplass på å finne malware (99,7 prosent).

Har du i det hele tatt prøvd 2008/2009-versjon av norton? De har kommet seg veldig den siste tiden!

Skrevet

Snakker heller ikke om den nyeste versjone, den er det vel de færreste som har. Men Norton har i hvertfall frem til den versjonen vært veldig dårlig, og avg, som er et virusprogram, har utkonkurrert de gang på gang.

Skrevet

Ikke de siste gangene. Poenget mitt er at jeg ser ikke noe poeng i å be en bruker om å bytte antivirusprogram bare fordi han/hun har fått virus på pc-en. Be personen heller om å oppgradere antivirusprogrammet som han/hun alerede har siden det er det programmet h*n er kjent med... Norton er nok blitt bedre enn AVG nå...

Beste måten å fjerne virus på, er nok uansett vha. logger.

Skrevet
Ikke de siste gangene. Poenget mitt er at jeg ser ikke noe poeng i å be en bruker om å bytte antivirusprogram bare fordi han/hun har fått virus på pc-en. Be personen heller om å oppgradere antivirusprogrammet som han/hun alerede har siden det er det programmet h*n er kjent med... Norton er nok blitt bedre enn AVG nå...

Beste måten å fjerne virus på, er nok uansett vha. logger.

Tja, jeg jobber på intern-IT i en bedrift og jeg ser gang på gang at Norton og Symantec ikke fjerner virus, mens avg faktisk gjør det. Med Norton og Symantec må man selv gå inn og fjerne ting, noe som ikke er det enkleste i verden for en som ikke er pc-kyndig og etter over 5 års erfaring med brukerstøtte vil jeg fortsatt ikke la folk som ikke vet hva de gjør nærme seg registry på pc-en, og det er gjerne der man må inn for å fjerne ting manuelt hvis man ikke skal innstallere en masse verktøy på pc-en som kan gjøre like stor skade og rote det til like mye som virus kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...