Gjest StoreSky Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Rett og slett. Får til stadig opp det varselet om "virtuelt minne er for lite, noen programmer blir slått av... bla bla bla.." Hva er årsaken til dette? Kan jeg gjøre noe med det, maskinen går veldig tregt mens dette pågår og den kommer opp ofte... mvh
feuerstein Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 XP eller Vista? XP: Høyreklikk "Min datamaskin" -> Egenskaper -> Avansert -> Ytelse, Innstillinger -> Avansert -> Virtuelt minne, Endre -> Egendefinert størrelse. På denne maskinen har jeg satt det til 3 GB (3072 MB), sikkert mer enn jeg egentlig trenger, men satte det høyt nok til å være sikker på å ikke gå tom. Har du bortimot full harddisk må du i gang med å gjøre plass før du kan øke størrelsen på det virtuelle minnet.
Gjest StoreSky Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Hmm, hvis jeg husker rett så kommer det opp at harddisk har brukt opp ca 70% eller noe i den duren. Men er XP..tror jeg!
feuerstein Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Hmm, hvis jeg husker rett så kommer det opp at harddisk har brukt opp ca 70% eller noe i den duren. Hvis ikke harddisken er bitteliten er de 30% som er igjen mer enn nok til å øke virtuelt minne til 3-4 GB. Får du fortsatt de samme feilmeldingene etter å ha satt virtuelt minne til 3 GB eller mer er jeg fryktelig interessert i å vite hva du bruker pcen til, for da har du minnebehov som er langt over normalt.
Gjest StoreSky Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 (endret) edti: var ikke det som jeg trodde. Står i MB.. Er ikke det veldig små verdier? (eller hva det heter) Får ikke kopiert direkte så skal prøve å forklare hva som står. Stasjon: C: (HDD) Ledig plass: 50079 MB det er merket av for "systemstyrt størrelse" ikke noe markering på " ingen sidevekslingsfil" Minst tillatte: 2 MB Anbefalt: 286 MB Tildelt nå 335 MB Og det er en boks med "angi" seff. Noen forslag? Ny datamaskin? (vet det er knøttliten, cd/dvd/ funker ikke, bla bla bla...) Endret 2. november 2008 av StoreSky
feuerstein Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Jeg ville begynt med å angi f.eks. 2000 MB og sett om det gjorde noe forskjell. Hvor lite ekte (ikke virtuelt) minne har du egentlig på den maskinen?
Gjest StoreSky Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 hmm...skal vi se, hvor finner jeg det?? samme sted kanskje?? *sjekker* Nei ikke noe der. Må sette minimum bruk og maksimum bruk. what to do o mighty feuerstein? aaarggggghhhh! jeg elsker datamaskiner, men pokker at man må KUNNE så mye.... må vurdere å bytte ut gubben med en datanerd...
feuerstein Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Må sette minimum bruk og maksimum bruk. what to do o mighty feuerstein? Du setter det samme høye tallet i begge felt, altså f.eks. 2000 både som minimum og maksimum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå