Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Kjenner en mann i nær familie som vi var ute og spiste med på resturant. Han klaget i etterkant av måltiden da vi skulle betale til den unge servitrisen, at det var ikke måte på hvor dyre drinkene og maten var - og at han ikke ville tipse noe - fordi det var så dyre priser på stedet fra før av - dette skrek han: jeg ble flau... Hva er det med slike menn egentlig?
Gjest pinkbunni Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg takler ikke sånne menn.. Var en gang ute å spiste med en vennegjeng, og kjæresten til den ene venninnen min oppførte seg akkuratt sånn. Hun, jeg og alle andre satt bare og var kjempeflaue, og jeg endte opp med å gi han verdens største skyllebøtte etterpå. For å si det sånn så varte ikke forholdet deres lenge, for han var skikkelig ufin hver gang de beveget seg ut døren eller var med andre folk..
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Er ikke dette veldig uvoksent av ham? Jeg spurte på resturanten om han kanskje kunne dempe seg litt. Da ble han amper og lurte på om det var nabobordet jeg var flau skulle høre, og lurte på om jeg synte de var "finere" enn ham (!) Så ble han snurt og helt stille. Han nektet å samtale rundt bordet. Akkurat som et furtent barn. Denne mannen er over 50... I andre situasjoner: hverdagsliv og dagtid er denne mannen grei nok i humør, men skal vi ut og/eller det er alkohol med i bildet forandrer han væremåte og blir svært kverulerende og noe aggresiv, enten vi er hjemme eller ute. Ikke alltid, men ofte. Slik har det vært i alle år. Hvordan lever man med slike? Jeg synes ikke det er hyggelig. Jeg har fortalt det flere ganger, men i edru tilstand dagen etter vil han ikke snakke om slikt. Presser man på og insisterer på å drøfte det likevel hører han på, men han vil ikke gå med på at det er et problem for andre. Dette er blitt forsøkt mange ganger, gjennom brev, krangler, diskusjoner, prat og episoder gjennom mange år. Nå er vi alle voksne, men ting er som før. Folk forandrer seg ikke, og målet er heller ikke å endre en annen. Tvert i mot, tar jeg det opp med vedkommende snur han det til meg og mener at jeg må tåle andre. Jeg har aldri opplevd liknende med andre, og synes egentlig denne mannen rett og slett mangler noen sosiale antenner og oppfører seg nokså uhøflig. Han bruker forresten heller ikke papir/lommetørklær når han snyter seg i nesen og han legger fra seg brukte tanntråder rundt i huset på alle bord som vi spiser ved (for å bruke de om igjen). Hva kan man gjøre for å holde ut med slike?
Gjest kona Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Hvordan lever man med slike? Hva kan man gjøre for å holde ut med slike? Jeg vet ikke hvordan man lever med slike for det er helt uaktuelt for meg å leve med en sånn mann. Brautende, kjell kjekken menn er ikke noe for meg. Hvorfor ble du sammen med han i utgangspunktet, hva var det som tiltrakk deg da?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vet ikke hvordan man lever med slike for det er helt uaktuelt for meg å leve med en sånn mann. Brautende, kjell kjekken menn er ikke noe for meg. Hvorfor ble du sammen med han i utgangspunktet, hva var det som tiltrakk deg da? Hun sier ingenting om at hun er sammen med han. Kanskje det er datteren? Denne mannen kommer aldri til å forandre seg. Det beste er nok å overse det, men samtidig si at du ikke godtar slik oppførsel ute blant folk.
Gjest kona Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Hun sier ingenting om at hun er sammen med han. Kanskje det er datteren? Denne mannen kommer aldri til å forandre seg. Det beste er nok å overse det, men samtidig si at du ikke godtar slik oppførsel ute blant folk. Ja, det kan godt hende det er datteren, etter å ha lest et par ganger til. Da er det nok bare å ignorere og droppe å bli med på restaurantbesøk flere ganger. Folk endrer seg sjelden.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Det er illle med menn (i familie) som ikke klarer å styre sitt inntak av alkohol, og som blir kverulerende og påståelige, nekter å høre på andre, avbryter osv. Veldig slitsomt. Et tips er å selv finne seg en mann som er helt motsatt, altså å bevisst velge noe annet...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå