cappocino Skrevet 13. juni 2003 #1 Del Skrevet 13. juni 2003 Hei. Jobber som selger i et større firma, har egen kundeporfølge som kun jeg har ansvaret for. Det jeg lurer på om det er noen andre jenter som også jobber som selgere og skal ut i fødselspermisjon. Hva skjer med kundene dine etc. Har ikke tatt dette opp med min sjef enda, vil først undersøke hvordan det blir gjort andre steder. Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. juni 2003 #2 Del Skrevet 13. juni 2003 Min erfaring er at porteføljen vanligvis fordeles på de andre på avdeligen. Løsningen har både fordeler og ulemper og krever planlegging og samarbeid. I praksis viser det seg ofte at det er vanskelig å komme tilbake til den samme porteføljen som man hadde før permisjonen. (Gode kunder har en tendens til å forbli hos den som overtok ansvaret før permisjonen...). Har sett mye av dette praksis og det er derfor viktig at planleggingen gjøres grundig og i god tid i forveien. Det er nok også lurt å gjøre helt klare avtaler (Gjerne skriftlig) m.h.p. hva som skal skje når du kommer tilbake. Hvis flere går i permisjon samtidig og/eller hvis kapasiteten er sprengt fra før, kan det også bli svært mye å gjøre for de gjenværende. Noe som selvfølgelig ikke er spesielt gunstig for den generelle stemningen. En løsning kan da være å ansette en vikar som ikke er ment å overta din jobb (Vanskelig å lære opp å få noen til å fungere 100% i din jobb i en så vidt kort periode), men kan være en støttefunksjon for de andre selgerne mens du er borte. (F.eks. gjøre enklere rutineoppgaver). Mitt råd er at du snakker med sjefen din så snart som mulig slik at dere kan få til en myk overgang. Som gravid vet man dessuten aldri når det dukker opp ting som gjør at man må sykemeldes helt eller delvis. Lykke til og kos deg med graviditeten! Ikke la jobben stresse deg for mye i denne perioden - så viktig er ingen jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juni 2003 Må bare få denne opp litt igjen.. Takk for svaret Leo, er ikke gravid enda, men det er kjekt å være forberedt Er det noen andre som er eller kjenner noen som har vært i lignende situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå