Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 En venninne tok nylig abort, til tross for at hun ønsket barnet, var hun i en situasjon hun følte passet dårlig økonomisk. Hun er en nær venninne og jeg vil gjerne be henne om å være fadder for mitt barn i dåpen, men kan dette være taktløst eller for mye å be om? Er også litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til henne. spesielt siden jeg nettopp har fått barn selv, er det noe man bare ikke sier eller som kan oppfattes enda mer belastende for noen i den situasjonen?
Gjest Pet Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde ikke hatt problemer med å ta opp dettte med en nær venninne. Du kan jo bare si at du vet at hun har det vanskelig etter aborten, men at du har tenkt på henne som fadder og at hun bare må si i fra hvis hun tror hun ikke klarer det?
Timeglasset Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Nå er vi alle forskjellige.. hvordan hun har opplevd å ta abort er vanskelig å si. Jeg har tatt abort selv og vil i grunn råde deg til å bare late som om ikke du vet det.. lat som om ingenting har skjedd. Med mindre hun selv tar opp tema da. Spør henne om å være fadder, hvis hun syntes det blir litt mye nå så vil hun vel si det til deg? Som nære venninner så må dere jo klare å snakke sammen.
Balooa Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Kan du ikke bare spørre henne? Om hun er en nær venninne?
mmmSjokolade Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Enig med resten. Syns du skal spørre.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ville spurt. Var i en liknende situasjon selv - sa at jeg gjerne ville ha henne som fadder, men at jeg var klar over at det kunne være vanskelig for henne. Jeg ville heller at hun skulle velge selv om det ble for tøft enn at jeg skulle ta valget for henne ved å la være å spørre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå