Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Del Skrevet 29. oktober 2008 hei! er det noen som har oppskrift på sirupstynnkaker? Skulle så gjerne ha hatt det! På forhånd, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 30. oktober 2008 #2 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er og på utkikk etter en oppskrift!! Farmoren min bestiller hos en gammel kone hvert år før jul fra Hedmark, skal høre om jeg kan få nummeret hennes og prøve å få tak i den jeg Ryktet sier at det er fryktelig mye kjevling da, men de er jo så gode!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. oktober 2008 #3 Del Skrevet 30. oktober 2008 Åh!:)Hadde du i såfall giddi å delt oppskrifta med meg da? da hadde jeg blitt glaaad! :) Hørt att det skal væra litt vrient jeg også, men det får gå..! Det er jo så utrolig godt ja! Hadde vært kjempe moro å fått til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 31. oktober 2008 #4 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fant jeg fant!!! Dette er en veldig stor oppskrift da, hun damen farmor bruker, lager jo store menger til salg, så sikkert lurt å lage et slags brøkstykke her Er ikke sikker på om jeg våger å prøve selv enda, men fortell gjerne hvordan de ble om du gjør det Sirupstynnkaker 1,5 kilo margarin 3 liter mjølk 3 kilo kveitemjøl Smøring: 1 kilo sirup 1 liter fløte 2 kopper sukker, kokes godt kardemomme FREMGANGSMÅTE: Dette er store porsjoner. Varm opp melka, ha i margarinen og smult og la det koke godt. Hell det kokede over mjølet og rør godt sammen. Rør deigen av og til før den blir kald. La den stå til neste dag eller til den er kald. Av deigen tar en små emner og baker tynn leiv. Legg på middels varm takke og stek den på den ene sida. Snu og pensle smørning på hele leiven, la den ligge litt, brett sammen og stek den ferdig. Tas av takka og skjæres opp i passe stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 31. oktober 2008 #5 Del Skrevet 31. oktober 2008 Tuuusen takk! Skal prøve å bake i mårra faktisk, så da skal jeg gi tilbakemelding! Men lurer på en sak.. du skriver i fremgangsmåten att smult og margarin skal smeltes. Men er ikke smult i oppsrifta vel? Hmm.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 31. oktober 2008 #6 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hehe, nå måtte jeg ringe farmor og få henne til å ringe damen Hun brukte å bytte noe av margarinen med smult, men dette var ikke nødvendig, visstnok. Om hun gjorde det, gjorde hun det bare på slump, så hun kunne ikke si noe om hvor mye.. men kunne like gjerne bare bruke margarin. Gleder meg til å høre hvordan de blir!! Var visst veldig viktig at leivene ble fryktelig tynne, men det skjønte du kanskje selv Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 2. november 2008 #7 Del Skrevet 2. november 2008 Tusen takk for all hjelpen! ble til att vi bare brukte margarin i deigen! delte forøvrig opp opskriften i 4! Hehe...kan vel ikke akkurat si att de første kakene blei veldig bra, men med litt øving gikk det bedre etterhvert.. vanskelig å få til att det blei tynt nok! men trikset vi brukte, som hjalp ganske mye var å blande inn en del mel når vi skulle bake ut! Gjoerde vi ikke dette, sprakk kaka bare opp i det vi kjevla den ut! Veldig moro å få til, og de smakte jo kjempe godt! men må nok øve litt mer, skal jeg få til mange fine klassiske kvadrat-biter! :gjeiper: Igjen, takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 3. november 2008 #8 Del Skrevet 3. november 2008 Så bra! Og så flink du er Fikk lyst til å prøve meg selv jeg nå, får se om jeg våger meg på det etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå