Gå til innhold

Program i kirken.

Lisemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Jeg tror det er brudeparet selv som lager det og trykker det opp, ja.

Vanligvis er det en forside med dato og brudeparets navn og kanskje et bilde/en tegning av kirken. Inni finner man som regel teksten til sangene som skal synges. Man kan også velge å ha salmebok i stedet, da trenger man forsåvidt ikke noe kirkeprogram!

Det går sikkert fint an å ha med skriftsteder som leses og evt. soloinnslag, men det mest vanlige er jo sangtekstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig med kirkeprogrammer og ja man lager disse selv. De kan enkelt lages i word og trenger ikke være avansert, men kirkeprogram synes jeg man bør ha. Det er tungvindt med salmebøker og det kan være vanskelig å finne frem salmen raskt nok. Synes også kirkeprogrammer er koselig å ta vare på.

Hvis du tar en titt på linken i min signatur finner du bilde av våre kirkeprogrammer. Ja, du kan få direkte link her:

http://www.home.no/augustbrud02/kirkeprogram/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brudeparet som må trykke/lage dette selv. Det var veldig vanlig før å ha program, men nå varierer det veldig - ihvertfall i de bryllupene jeg har vært i.

Personlig så synes jeg det er unødvendig og hadde ikke kirkeprogram, men det bestemmer jo hver og en hva de vil gjøre.

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup i helga der de ikke hadde kirkeprogram og jeg synes det var tungvindt! Vi hadde jo salmebøker, men presten sa salmenummerene utydelig og et ble mye blaing før vi endelig fant frem til salmen.

Det koster så lite og krever ikke mye til å lage et kirkeprogram, så jeg synes man bør lage dette jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke, men det er jo koselig, da! Og veldig greit å lage på pc.

Jeg holder på å lage til datter og tilkommende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bare salmebøker fordi jeg ikke liker at alle sitter og blafrer med små vite ark under vielsen...synes slike små ark er et irritasjonsmoment i alle kirkelige sammenhenger.

Salmenummerne ble hengt opp på veggen i kirken (som man alltid gjør på søndager ol).

Vi syntes det var deilig med en ting mindre å stresse med, og jeg tror ikke dette var et problem for noen.

Først og fremst er dette en smakssak synes jeg.

Har du lyst og tid til å lage program, så hvorfor ikke? Det kan jo bli veldig stilfullt hvis man tar seg god tid og bruker samme materiale som i innbydelser, bordkort, menyer ol.

Begge deler kan fungere helt fint. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk vite at det ikke var så vanlig der vi skal gifte oss, men kirkeprogrammer skal vi ha... Så de er snart på vei til trykkeriet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha kirkeprogram, med navnet på inngangsmarsj, utgangsmarsj, salmetekster, navn på forlovere osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også fint å ha navnet til organisten og presten med (organistene er litt snurte når de blir utelatt, de er jo svært viktige streng tatt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også fint å ha navnet til organisten og presten med (organistene er litt snurte når de blir utelatt, de er jo svært viktige streng tatt...).

Veldig smart dette. Vi hadde det med og det er jo koselig å deres navn der. Som gjest synes jeg også det kan være artig å vite navnet på presten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparets forlovere: Barbie Jones og Ken Smith

Vielsen forrettes av: sogneprest Jens Jenssen

Organist: cand. spille Hans Hanssen

Preludium: Halvorsen: Nå toger vi inn til vielses-fest

Inntogsmarsj: Grieg: Her kommer bruden

slik er det foreløpige utkastet til 1. oppslagsside her i gården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i bryllup både med og uten kirkeprogram, synes det har gått mest knirkefritt med. I kirkeprogrammet var i tillegg til det som er nevnt, hele salmetekster med, slik at man slipper å bruke salmebøkene i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha med solister! Kjekk info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi kommer også til å inkludere navnene til solistene og hva de skal synge! synes det også må opplyses om!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man lager kirkeprogram... Er det ikke da en selvfølge at navn på prest, organist og evnt. solister står nevnt på baksiden??? :-?

Det tok jeg som en selvfølge i allefall da jeg laget vårt kirkeprogram....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...