Papaya84 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan regner man ut fettprosenten...?
hjema Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 det går vel an å gjøre det selv med ulike metoder, men disse er svært ustabile og kan lett gjøres feil og gi feil resultater. Det beste er å sjekke det enten på sykehuset, på et legesenter eller hos en fysioterapeut eller noe. mange steder du kan sjekke, og det koster vel rundt 200kroner;) Det de gjør er at du må stille deg på ei vekt, holde et håndtak i hver hånd. Så blir det sendt elektriske signaler gjennom kroppen din som da registrerer hva som er skjellett, muskler og fett. ser i tillegg vanninnnholdet i kroppen.,....
Fluffie Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ofte tenkt at det tallet oensker jeg ikke aa vite!
Gjest Gjest_Fysio_* Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis man går på fettprosent.no og er litt nøye så kan det gi en veldig god indikasjon. Man bør helst gjøre hele målingen 3 ganger, for så å ta resultatene fra alle, legge sammen, og dele på 3. Da får man ett gjennomsnitt som er bra. Det mest nøyaktige er jo hydrostatisk måling eller hva dem kaller det. At du blir veid i vann. Andre systemer er vekter som måler fettprosent, men de er svært upålitelige, iallefall de billige typene. -Fysio
Gjest Løve66 Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Hvis man går på fettprosent.no og er litt nøye så kan det gi en veldig god indikasjon. Man bør helst gjøre hele målingen 3 ganger, for så å ta resultatene fra alle, legge sammen, og dele på 3. Da får man ett gjennomsnitt som er bra. -Fysio Er det noen som har erfaring med måling av fettprosent på fettprosent.no? Synes det var litt rart at man ikke skulle legge inn høyden, men jeg har jo ikke peiling da... :-S Og hva bør egentlig fettprosenten ligge på for damer?
hjema Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Ingen erfaring med det. Jeg har veid meg på ei sånn vekt hos et legesenter. Den er vel ganske så nøyaktig;) Som lavest hadde jeg en fettprosent på 2% (hadde anoreksi) men den vokste seg sakte men sikkert opp til over 20% som den bør være for kvinner...Ja, tror det er mellom 20-30 prosent som er anbefalt...ikke helt sikker med noe rundt der vertfall...
Chanel.No5 Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Veldig mange treningssentre tilbyr å måle dette for kunder. Vet ikke om du er medlem på ett senter, men du kan evt. høre med de i så tilfelle..
Gjest Ingrid-84 Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Noen treningssentre tilbyr Inbody720 analyse av kroppen, ca 400 kr. Der får du vite mye mer enn fettprosent da, og du får også vite hva som er din idealvekt osv i forhold til din kropp. Jeg fikk mye ut av en sånn analyse les mer på bodyanalyse.no
Chanel.No5 Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Noen treningssentre tilbyr Inbody720 analyse av kroppen, ca 400 kr. Der får du vite mye mer enn fettprosent da, og du får også vite hva som er din idealvekt osv i forhold til din kropp. Jeg fikk mye ut av en sånn analyse les mer på bodyanalyse.no Var dette jeg prøvde si i ett dårlig forsøk i innlegget over.. Hehe..
Gjest Gjest_Fysio_* Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Er det noen som har erfaring med måling av fettprosent på fettprosent.no? Synes det var litt rart at man ikke skulle legge inn høyden, men jeg har jo ikke peiling da... :-S Og hva bør egentlig fettprosenten ligge på for damer? Hei, det er ikke rart at man ikke måler høyde. Vekten du skriver inn har heller ingen betydning for hvor stor fettprosent du har. Kalkulatoren bruker en formel som tar utgangspunkt i noen punkter på kroppen som forblir relativt uforandret uavhengig av fettmengde, og andre punkter som lar seg påvirke av at man har underhudsfett. Forholdet mellom disse punktene kan gi en meget god indikasjon på en persons fettprosent hvis det blir gjort riktig. Andre enklere modeller har måling som består kun av Nakke-Mage forholdene. -Fysio
Annikken Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 (endret) Om fettprosent.no: Jeg skjønte ikke helt den der med hoftene jeg. Om jeg legger båndet rundt hoftene / øvre del av rumpa, får jeg omtrent 30 cm mindre enn om jeg legger det rundt den bredeste delen over rumpa. (Har da booty!!) Og lårene mine er store fordi de har en ganske stor muskel i seg... jeg fikk en fettprosent på 36% når jeg la båndet runt det bredeste over rumpa. Er det virkelig dette de mener med "hofter"? Det er ikke over ræva jeg samler mest fett liksom... nei ble ikke helt klok på det der. Endret: Blondie slår til!!! Jeg hadde ikke brettet ut målestokken skikkelig, så jeg målte rumpa til 145 cm... hallo... nesten en og en halv meter over baken er jeg da ikke!! Så nå er fettprosenten på 24% Endret 7. februar 2009 av Annikken
Gjest Løve66 Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Godt å høre.... Jeg fikk ca 21, men leste om flere som hadde 8-10 så det var derfor jeg lurte på om denne målesaken hadde hold i virkeligheten i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå