Gå til innhold

Hva slags giftering har du? Fornøyd?

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi tror vi skal ha 4 mm flat ring. Som denne .

Det finnes så mange forskjellige, og det er vanskelig å velge.

Hva valgte dere, og er dere fornøyde?

Noen som har gravering utenpå? Jeg vurderer det på min ring. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir nok å bruke de samme ringene som vi har nå, forlovelses ringene, ser lik ut som de har valgt. Dato for folrovelse og dato for bryllup da, når tidn kommer.

Fint med gravering utenpå, men har hørt at dette slites fort...

Skrevet (endret)

Vi bestilte gifteringene våre nå på mandag :strix:

Min blir veldig lik denne bare med 7 diamanter... Den er veldig smal og nett og passer supert til forlovelsesringen min. Han skal ha en klassisk smal giftering i hvitt gull som passer til min :) Er veldig fornøyd med valget!

Jeg synes forøvrig de med gravering utenpå er skikkelig fine og spesielle, men de er ofte veldig brede og det ser noe overdimensjonert ut på mine stilkefingre :fnise:

Endret av Solstrålejenta
Skrevet
Jeg synes forøvrig de med gravering utenpå er skikkelig fine og spesielle, men de er ofte veldig brede og det ser noe overdimensjonert ut på mine stilkefingre :fnise:

Vel, jeg har også stilkefingre ... og har en ring med gravering på utsiden. Graveringen er også med gotiske bokstaver. Ringen er faktisk kun bare 4.5mm og den ble råflott! Ser ikke så stor ut på fingeren heller, den syns ja, men ikke dominerende. Har fått så mange flotte kommentarer på ringen. Moro.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg ville ikke hatt ring som er flat på innsiden. Jeg har tildligere hatt en forlovelsesring som var det, og den ga meg skikkelig "plasterfølelse" i tillegg til at jeg syntes at kantene gnagde litt. Mener ringen var 5 mm bred.

Denne gangen blir det en ring som er "rund" inni. Bra man får flere sjanser! :ler:

Skrevet
Vel, jeg har også stilkefingre ... og har en ring med gravering på utsiden. Graveringen er også med gotiske bokstaver. Ringen er faktisk kun bare 4.5mm og den ble råflott! Ser ikke så stor ut på fingeren heller, den syns ja, men ikke dominerende. Har fått så mange flotte kommentarer på ringen. Moro.

Skjønner godt at du har fått mange flotte kommentarer på ringen. Det er jo så fint med noe som er litt annerledes også synes jeg :) Ikke så altfor bredt med 4.5 mm, men jeg ville ikke ha en ring om var bredere enn 3 mm. Skulle jeg hatt en ring som skulle stå alene ville jeg sikkert følt det litt annerledes :)

Skrevet

Vi har ikke ennå bestemt oss for om vi skal bruke forlovelsesringene våre som gifteringer. Men våre er ring C på denne siden Vi er veldig fornøyde med dem, men jeg har litt lyst på en som vi kan sette diamanter for barn inn i. Det som er dumt med å kjøpe nye gifte ringer er at hans forlovelsesring kommer til å bli lagt bort da. Jeg går jo gjerne med to, men han kommer aldri til å gjøre det. Vi vurderer å kjøpe giftering kun til meg, men har heldigvis god til til å tenke på det:)

Skrevet

Jeg har denne er fra Georg Jensen, synes den er utrolig fin :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Oj, det hørtes fint ut! Det er akkurat noe slikt jeg vil ha :jepp: :jepp: Har du brukt den lenge? Blir skriften slitt? Jeg syntes at 4 mm var litt for lite, men 5 mm for bredt. Men 4,5 mm ville vært perfekt. Visste ikke at man kunne få gotiske bokstaver. Har mannen din lik?

Tusen takk for alle svar :klem:

Skrevet

Vi har disse og jeg er veldig fornøyd. Kunne ikke tenke meg noen annen. :)

Skrevet

Vi fikk tips om å kjøpe ringer som er avrundet inni, fordi det blir mindre klamt og generelt mer behagelig. Vi har også 5mm, så da er det muligens ekstra viktig.

Vi har glatte ringer i hvitt gull. Opprinnelig var de matte, men før bryllupet skulle de pusses, og jeg glemte å be om at de skulle være matte fortsatt. Dermed ble de vanlig blanke, og det var også ganske fint. Morsomt å vite at man har valgmuligheter, hvis jeg vil ha matt ring senere. Ulempen med hvitt gull er forøvrig at de egentlig må rodhineres i blant, men jeg syns egentlig bare det er fint at de blir litt gulere i fargen etter hvert, så tviler på at jeg vil gjøre det så ofte som det anbefales.

Skrevet

Vi fant ingen ringer som vi likte, så vi fikk laget egne til oss. Har keltisk flettemønster på utsiden, og gravering på innsiden.

Selv om man har like ringer så trenger de ikke være like brede. Jeg tror min ring er 4,5mm mens mannens er 7mm. Jeg var eldig opptatt av at ringene skulle være like, men er glad for at jeg ble overtalt til forskjellig bredde. De passer nå begge til fingrene våre, og man ser ikke at de er forskjellig bredde, selv når vi holder hender.

Skrevet
Vi har disse og jeg er veldig fornøyd. Kunne ikke tenke meg noen annen. :)

Vi har ganske like disse. Men diamanten min står ikke i spenn, den er nedfelt i ringen. Jeg har muligheten til å få satt inn flere diamanter etterhvert, men synes i grunnen den er passe fin med én sten i.

Veldig fornøyd.

Skrevet

Nå har vi delvis avrundede, glatte i hvitt gull. Kjøpte ikke den dyreste typen, men er veldig fornøyd likevel :) Min er 4 mm og hans er 6 mm.

Når vi gifter oss skal vi ha noen enda rundere i gult gull. Min skal ha 10 zircona steiner i, en for hvert år vi har vært sammen.

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

slettet

Endret av gjesp
Skrevet (endret)

Vi har 6,5mm Saint Morice ringer. Min med diamanter i stjernedryss mønster....

0,5karat. Begge i hvitt gull.

Ringene er rundet av og begge ringene er like store.

De var dyre, men vi er KJEMPE fornøyd!! :D

Endret av VinterBrud09
Skrevet (endret)

Våre er fra Bjørklund (PAN) og minner veldig om N1035 nederst på siden her. Vi valgte ringer med flat innside fordi de runde stikker sånn ut fra hånda og er så massive.

Endret av annamaria8
Gjest Pupsilure
Skrevet

Kanskje jeg ikke har skjønt det med buet/flat helt? :klø: De vi så på var flate på toppen, men jeg vet jo ikke hvordan de var inni. Jeg vil da helst ha flat utenpå, og buet inni. Finnes det?

Gjest lillelinn
Skrevet

min er flat utenpå og buet inni... utrolig deilig å ha på.. flate inni kan gnage litt... funker dårlig med hest som hobby hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...