Gå til innhold

Irreversibel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Var å så denne filmen i går. Fikk helt vondt inni meg. Det har jo vært mye omtale rundt den i media, men jeg har bare tenkt at mediene overdriver nok engang. Denne gangen gjør de ikke det.

Du har ikke sett vold før du har sett denne altså. Under den beryktede voldtektsscenen følte jeg meg så dårlig at jeg nesten gikk fra salen. Tårer rant. Det føltes nærmest som du blir kvalt av den ondskapen filmen utstråler. Vold scenene er så utrolig direkte og naturtro at det er helt forferdelig!

Er det noen andre som har sett den eller?

Jeg tåler vanligvis ganske mye, men denne filmen ble for sterk for meg. Den er bekmørk. Det finnes lyspunkter der man hører litt latter i salen og selv må trekke på smilebåndet av gleden over å se en så nydelig kjærlighet mellom to. Men dette blir egentlig bare ekstra forferdelig da man vet hvordan handlingen utarter seg for disse.. Filmen begynner nemlig på slutten og ender på begynnelsen av historien. Det gjøre den ganske unik og forsterker inntrykket om hvor forferdelig handlingen er..

Jeg gikk ut av kinosalen og følte meg helt tom. Så ja, filmen er utrolig sterk og helt gruusom til tider. Ikke for sarte sjeler. Vet ikke om jeg anbefaler den. Det føles ikke godt etter du har sett den..føler meg ganske tom innvendig enda. Rart at den hadde en så enorm påvirkning på meg..på den måten er filmen sterk. Den får deg til å tenke og se hvor grusomme ting kan være. Hvordan ondskap opptrer gjennom mennesker.

Hvis det er noen som har sett den - hva syns dere om den?

-Tanya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er grunnen til at jeg IKKE vil se Irreversible. Samme hvor mye media overdriver, en NI- 9 minutters voldtekt høres ikke særlig bra ut.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den er sikkert bra, men jeg tror rett og slett ikke at jeg orker å utsette meg for den. Jeg vet at det finnes ondskap i verden uten at jeg trenger å se en film for å minne meg så til de grader om det. Den burde kanskje være en del av straffen for voldtektsforbrytere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet at jeg ihvertfall ikke skal se den igjen! Tok litt tid før jeg fikk den ut av hodet. Altså sånn at jeg slipper å ligge å tenker på den på kvelden.

Kan være det er jeg som er overfølsom, men jeg tålte rett og slett ikke å se en så brutal vold. Man vet liksom ikke hvor jævlig det er før man sitter der å får det rett i trynet. Nei, huff bare tanken gjør at jeg ikke kommer til å se denne filmen igjen.

Ang, det at scenen kunne være en straff for voldtektsforbrytere..tror heller de kune vist scenen om hva som kan skje med voldtektsforbrytere jeg. Den hadde nok gjort de fleste kvalm. Det er ikke hver dag du ser en 5 min lang sekvens hvor et ansikt blir slått inn og totalødelagt.

Hvis dere klarer å holde hodet kaldt og tenke at en film er en film, og at denne bare har svært så realistiske scener, så klarer du deg sikkert igjennom den.

Men det er nærmest umulig å sitte å se på en opp imot 14 min lang voldtektscene, som ikke bare nøyer seg med selve voldtekten, uten å måtte se vekk, eller føle en trang til å forlate salen.

For meg var det ihvertfall sånn. *grøss*

-Tanya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...