Gå til innhold

Er det noen erfarne tempere som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg litt.. Forstår meg ikke helt på tempen min denne måneden.. Har skrevet opp syklusdag og temperatur under:

7: 36,51

8: 36,35

9: 36,60

10: 36,80

11: 36,64

12: 36,28

13: 36,48

14: 36,47

15: 36,62

16: 36,61

17: 36,50

18: 36,61

19: 36,38

20: 36,35

21: 36,51

Dag 8-10 hadde jeg til tider fryktelig vondt nede på høyre side av magen. Dette varte i kanskje 5 min av gangen, et par ganger hver dag, og var så vondt at tårene bare spratt og jeg ikke klarte å stå oppreist.. I tillegg fikk jeg en skikkelig hodepine på dag 10.

Kan liksom ikke helt skjønne om EL er overstått eller ikke, siden tempen min hopper opp og ned hele tiden.. Hadde lang syklus forrige gang (39 dager), men har før dette hatt på 28 dager.

Håper noen skjønner litt mer enn meg.. Begynner å bli litt frustrert.. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. For me ser det ikke ut til at du har hatt EL denne syklusen. Det kan gå sykluser uten EL, og dette er helt normalt, eller den kan være kraftig forskjøvet.

Har du alltid så ustabile målinger? Da kan det være grunn til å se på målerutinene. For meg var det VELDIG viktig at jeg målte på samme tidspunkt hver dag. Om jeg målte 1/2 time senere en dag, var temperaturen ofte på bærtur. Mitt strørste problem er at jeg sover dårlig om morgenen og våknet ofte før vekkerklokka. Jeg løste det ved å sette klokken så tidlig at jeg var helt sikker på at jeg ikke ville våkne først. Når jeg våknet før klokken glemte jeg ofte å måle med en gang, da jeg våkner sakte og ikke tenker på det før det har gått et par-tre-fire minutter. Det er nok til at kroppen "setter igang" maskineriet, og jeg fikk ofte høye temperaturer. Det siste problemet kan være om du måler oralt. Jeg brukte litt tid på å få det til rett. Måtte konsentrere meg om å presse tungen godt ned, sånn at hele spissen omsluttes av tungen. It tillegg er det viktig at munnen er lukket 15 min før måling. En løsning kan være å gå over til å måle analt. Jeg vurderte det, men prøvde litt til, og fikk det til etter hvert.

Så:

1. mål til samme tid hver dag

2. Mål med en gang du våkner

3. Vurder å måle analt eller vaginalt

Skrevet

Jeg tenker som flickan, det ser ikke ut som om du har hatt el nei. Ellers vil jeg råe deg til å vbruke fertilityfriend.com, der kan du legge inn temperaturene daglig og da ser du alt så mye enklere.

Jeg har litt ustabile målinger også, mye fordi jeg roter litt i senga på morningen, våkner i 2 sekund og sovner om igjen uten å være klar over det, drømmer så mye før jeg våkner at kroppen er våken og vel så det når jeg måler. Men jeg kan rett og slett ikke stille klokka så tidligi at jeg er garantert å få lik måling hver dag for da får jeg ikke sov igjen og ødelegger hele morningen. Men jeg får stabile nok målinger til å få et tydelig resultat.

Hver gang jeg har el så synker tempen myyye og så stiger den ganske mye igjen dagen derpå så det er ganske gjennomskinnlig. Og etter å ha tempet i 16 av 21 sykluser så begynner jeg å få oversikt over syklusen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...