Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan fjerner man snøspray fra vindu? Prøvde en klut med varmt vann, noe gikk bort, noe er der fortsatt og minner om lim. Prøvde også Jif universal glass og vindu uten hell. Hva gjør jeg? Og hva bruker dere når dere rengjør vinduer til vanlig?
Ciara Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Herregud som jeg jobbet en gang jeg hadde prøvd meg på snøspray. Null snøspray heretter...
Christal Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg bruker å skrape vinduet med en vindusskrape og så vasker jeg vinduet vanlig med nylonvask og varmt vann. Må bytte vann en del da vannet blir veldig raskt grumsete av all "snøen"
TessaRosa Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Dersom det er noe som ligner lim ville jeg prøve å ta litt matolje på litt tørkepapir og gni det løst før du vasker vinduene som normalt. Jeg fjernet klistremerker på den måten.
hufsa! Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan fjerner man snøspray fra vindu? Prøvde en klut med varmt vann, noe gikk bort, noe er der fortsatt og minner om lim. Prøvde også Jif universal glass og vindu uten hell. Hva gjør jeg? Og hva bruker dere når dere rengjør vinduer til vanlig? Heia,må bare spørre..hvorfor har du det på vinduet nå? Trodde det var til jul man brukte sånt eller..
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Heia,må bare spørre..hvorfor har du det på vinduet nå? Trodde det var til jul man brukte sånt eller.. Datteren til broren min ville gjerne prøve en snøspray hun og pappan hadde kjøpt rett før de kom på besøk hos meg her om dagen. Siden jeg har to store vinduer på et av leilighetens rom, sa jeg at hun kunne prøve der... Hun sprayet ikke mye, men nok til å skape hodebry på tante Så vet du det! Andre med snøsprayfjerningserfaring? Hva brukte du, Ciara? Hvor får man kjøpt vindusskrape og nylonvask, Christal? TessaRosas forslag høres merkelig ut, men jeg skal prøve...
hufsa! Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Datteren til broren min ville gjerne prøve en snøspray hun og pappan hadde kjøpt rett før de kom på besøk hos meg her om dagen. Siden jeg har to store vinduer på et av leilighetens rom, sa jeg at hun kunne prøve der... Hun sprayet ikke mye, men nok til å skape hodebry på tante Så vet du det! Andre med snøsprayfjerningserfaring? Hva brukte du, Ciara? Hvor får man kjøpt vindusskrape og nylonvask, Christal? TessaRosas forslag høres merkelig ut, men jeg skal prøve... Ok,må ærlig innrømme at jeg trodde, du ikke hadde vaska vinduene siden ifjor,ha ha.
hufsa! Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Har du prøvd med salmiakk,det tar jo fett.Vindus skrape får du på jernvaren.Da skraper du det nok rett av,de er gode.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Ok,må ærlig innrømme at jeg trodde, du ikke hadde vaska vinduene siden ifjor,ha ha. Hehe.. Vel, jeg har faktisk ikke vasket vindu mange ganger før... Nylig innflyttet i egen leilighet! Når jeg har prøvd meg har jeg bare brukt varmt vann, zalo og nal. Ikke vits i å prøve på det nå tror jeg, snøsprayen sitter som støpt! Vet at andre bruker noe annet til vanlig og, nå vil jeg vite hva. Ammoniakk, salmiakk? Har såklart ingen av de tingene for hånden nå...
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Ok,må ærlig innrømme at jeg trodde, du ikke hadde vaska vinduene siden ifjor,ha ha. Ja det skinte jo gjennom at det var det du trodde, men hva så da, hvis det var tilfellet? None of your business.
hufsa! Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Hehe.. Vel, jeg har faktisk ikke vasket vindu mange ganger før... Nylig innflyttet i egen leilighet! Når jeg har prøvd meg har jeg bare brukt varmt vann, zalo og nal. Ikke vits i å prøve på det nå tror jeg, snøsprayen sitter som støpt! Vet at andre bruker noe annet til vanlig og, nå vil jeg vite hva. Ammoniakk, salmiakk? Har såklart ingen av de tingene for hånden nå... Ok nei det snødrittet kan de ha for meg.Styggeste jeg vet med grelete vinduer men gud ikke lett å få de plettfrie..Jeg vasker mine ofte men sjauer hver gang..Orker ikke sjoller,he he.Og da er jo spørsmålet hver gang:hvordan ser de ut når sola kommer...Så må jeg fram å finpusse..grrr
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg blir massivt oppgitt over folk som jaller om ting som ikke har med saken å gjøre... Sånn som om TS ikke har vaska vinduene sine siden sist jul! Hadde ikke giddi å svare engang jeg! Rart det ikke har blitt en stor diskusjon om hvor ofte man bør vaske vinduer i denne tråden. Til TS: Jeg er ganske sikker på at noens tips om å ta matolje på papir og gni, for så å bruke varmt vann og f.eks zalo er bra! Ellers skader det jo ikke å vente til du får en vindusskrape. De hjelper garantert!
hufsa! Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg blir massivt oppgitt over folk som jaller om ting som ikke har med saken å gjøre... Sånn som om TS ikke har vaska vinduene sine siden sist jul! Hadde ikke giddi å svare engang jeg! Rart det ikke har blitt en stor diskusjon om hvor ofte man bør vaske vinduer i denne tråden. Til TS: Jeg er ganske sikker på at noens tips om å ta matolje på papir og gni, for så å bruke varmt vann og f.eks zalo er bra! Ellers skader det jo ikke å vente til du får en vindusskrape. De hjelper garantert! Skal jeg si noe lurt:hopp over det du ikke gidder å lese ;-)) kjipt for deg om humøret blir dårlig når mi er så dumme å skriver noe utover tråden..Ha en fin dag ;-))
Christal Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor får man kjøpt vindusskrape og nylonvask, Christal? Snill tante du som lot henne få prøve på vinduet ditt Vindusskrape får du der du kjøper maling og annen jernvare. Eks, jernia. Nylonvask kjøper du på vanlig dagligvare - den litt eldre generasjonen bruker dette for å vaske vinduene med. Jeg bruker det fordi min mor og hennes mor brukte det og vinduene blir skinnende blanke og flotte. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Snill tante du som lot henne få prøve på vinduet ditt Vindusskrape får du der du kjøper maling og annen jernvare. Eks, jernia. Nylonvask kjøper du på vanlig dagligvare - den litt eldre generasjonen bruker dette for å vaske vinduene med. Jeg bruker det fordi min mor og hennes mor brukte det og vinduene blir skinnende blanke og flotte. Lykke til! Ja, jeg trodde jo det skulle være lett å få vekk igjen! Takk for tipsene, dere! Skal kjøpe vindusskrape og nylonvask i dag.
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har brukt grønnsåpevann og pusset etterpå. Har funket helt fint!
TessaRosa Skrevet 30. oktober 2008 #17 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Skjønner du synes det, men olje hjelper på så mye :-) Maler du med oljemaling kan du også fjerne malingsflekker med olje. Vasker alltid hendene mine med olivenolje etterpå, i stedet for med whitesprite. Slipper da også tørre hender :-) Fint hvis jeg kan høre hvordan det gikk. Endret 30. oktober 2008 av TessaRosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå