Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hei Det er mye testosteron hjemme hos oss... har to hannhunder som er hanner tvers igjennom. den ene er 1 år, den andre er 3 år. Jeg vurderer kastrering for å roe slossing og måling av krefter.. de braker tidvis hardt sammen. har du noen erfaringer å dele med meg?
Brunhilde Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde en hannhund som ble kastrert da den var rundt 3 år gammel, men adferden har ikke endret seg i det hele tatt. Den er fremdeles rasende på andre hanner og absolutt en fighter som gjerne vil være flokkleder. (Noe den ikke får lov til!). Jeg tror den ble kastrert for sent, rett og slett.
Mdm Mim Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Har du prøvd kjemisk kastrering først? Da vil du få en pekepinn på om det roer seg eller ikke. Ikke bestandig du får samme effekt, men det er ei mulighet. Og som Brunhilde har erfart, så er det ofte for sent å få en endring med å kastrere når hundene blir eldre. Dette for at adferden blir innlært etter hvert, så det kan nok være lurt å kastrere yngstemann i såfall Ta en prat med veterinæren din, så dere går gjennom ditt tilfelle. Kanskje det er andre ting du kan prøve i stede? Ikke at jeg er imot kastrering, så langt derifra, men det er ikke alltid det er løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå