Gå til innhold

igjen: kan man bruke smuglersprit i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har mange ganger vært diskutert i KG om man kan bruke hjemmelaget sprit, smuglersprit eller lignende i bryllup. Det er ikke bare harry og ulovlig med smuglersprit, men i tillegg farlig! Se her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63498

De stolte helt sikkert 100 % på leverandøren, men man kan jo aldri vite...

Videoannonse
Annonse
Gjest Missuganda
Skrevet

De som bruker smuglersprit i bryllup skulle vært skutt

Skrevet

Bedre med norsk hjemmebrent :D

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er mulig å i det hele tatt tenke tanken på å servere noe annet enn polvarer i noen som helst sammenheng :o

Skrevet
Bedre med norsk hjemmebrent :D

Det har vel vært diskutert her det og...

Skrevet

DET spørsmålet gidder jeg ikke engang å svare på! :wink:

Fikk nok pepper på forrige tråd.... :roll:

Gjest Snuupi
Skrevet

Smuglersprit er helt ypperlig, spesielt om du ønsker å gi gjestene et minne for livet. Som for eksempel; bli blind, død etc. etc.

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops:

Det hadde vært direkte smålig og flaut med noe annet enn polvarer i et bryllup.Da får en heller spare på andre ting.Hjemmebrent eller smuglersprit er discusting!!!!

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Kan vi ikke elgge dette temaet dødt nå??? Alle har vel fått sagt hva de mener opptil flere ganger...

Skrevet

D er vell ingen som merker at du har en god hjemmebrent i velkomstdrinken,det er der vi kommer til å bruke den.

Har hørt mange som har brukt det.

Må vere so god hjemmebrent her i rogaland. :D

Vi må spare på det vi klarer.Bedre å bruke litt hjemmebrent enn å lage buketten hjemme for å spare der.osv.

Gjest Missuganda
Skrevet

Hadde noen servert meg hjemmebrent i et bryllup, så hadde jeg saksøkt dem.

Skrevet
Vi må spare på det vi klarer.Bedre å bruke litt hjemmebrent enn å lage buketten hjemme for å spare der.osv.

:o

Tror nok jeg hadde plukket meg en bukett markblomster i stedet hvis dette hadde vært problemstillingen...

Hadde jeg som gjest blitt forsøkt lurt i hjemmebrent på denne måten, hadde jeg blitt svært fornærmet og opprørt!!!

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med Leo! Hva er galt med markblomster? Det er da vakkert, smuglersprit er ikke vakkert! Tvertimot!!! :evil:

Skrevet

Veldig praktisk er det også. Du setter bare ei 20-liters kanne på barbordet.

Skrevet
Veldig praktisk er det også. Du setter bare ei 20-liters kanne på barbordet.

Har opplevd at det har blitt gjort, og jeg kan fortelle at det gir en stil og en stemning til arrangementet som er helt uslåelig...

Gjest Missuganda
Skrevet

:o

Tror nok jeg hadde plukket meg en bukett markblomster i stedet hvis dette hadde vært problemstillingen...

Hadde jeg som gjest blitt forsøkt lurt i hjemmebrent på denne måten, hadde jeg blitt svært fornærmet og opprørt!!!

Kunne ikke vært mere enig.

Skrevet

Jeg hadde en diskusjon om dette nå i helga med en mann i 50-årene fra Valdres. Der er det svært vanlig med både hjemmebrent og smuglersprit (mindre av det nå etter metanolsakene) i bryllup - og de aller fleste er klar over at sånn er det. Han sa at for ikke så mange år siden ble vertskapet i et bryllup uglesett hvis de serverte kjøpesprit - for da ble det ment at de trodde de var bedre enn sine sambygdinger....

Så jada, jeg kan forstå at dette har røtter langt tilbake i mange områder.

Jeg mener fortsatt at dette ikke er tradisjoner vi på noen helst måte trenger å ta vare på - og ville nok holdt meg rimelig på vannvogna hvis det ikke var noe annet å drikke enn hjemmebrent i et bryllup...

Å bruke hjemmebrent i velkomstdrikken synes jeg er forkastelig - da skal man jo skåle i glede for brudeparet og ikke være nødt til å lete etter nærmeste potteplante å bli kvitt drinken i...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vert i brullup og 30 40 års dager der velkomstdrikken er laget av hb. Alle jestene drakk og likte den+de viste sef.hva den var laget av. Jeg synes det er helt greit.

Skrevet

Synes ingenting om å bruke smuglersprit eller hjemmebrent i bryllup jeg.... Skjønner ikke helt at folk kan velge sånne løsninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...