Gjest gjestn1 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg bare lurer hva man slanker når man jogger?, vet man får bedre kondis, men ikke noe mer enn det. Slankere og sterkere bein?/lår/mage?! takker for alle svar
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg bare lurer hva man slanker når man jogger?, vet man får bedre kondis, men ikke noe mer enn det. Slankere og sterkere bein?/lår/mage?! takker for alle svar Ok. Skal forsøke, noen får rette meg om jeg tar feil: Det er like bra og jogge som å gå/sykle. Det er oppvarming og Fettforbrennende. Du beveger hele kroppen (?) Selv elsker jeg å jogge på morgenen, når det er stille. Etter 1 uke merket jeg forskjell på kondis og slikt, og det i seg selv sier jo litt. Men du burde trene styrketrening for å få sterkere bein, lår og mage- selvom jogging selvsagt gjør noe. Hva sier andre?? Jogg i vei, sier jeg
Gjest andungen Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg vil si at jogging, på lik linje med mye annet er en fin treningsmetode for å bedre kondisjon og øke forbrenning (og dermed kanskje redusere vekt). Man kan ikke punktslanke enkelte deler av kroppen, derfor vil man kunne bli slankere der kroppen finner det for godt (armer, mage, rygg, bein, you name it). Men sannsynligvis vil ben (legger/lår) primært få økt muskelmasse fordi disse musklene blir mest brukt (spesielt i bakker etc.).
Gjest Jogger Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Man bruker faktisk en del kraft på å svinge armene frem og tilbake, og man får flotte skuldre av det!! I tillegg bruker man magemusklene mye mer enn ved f.eks spinning (jeg merker det fort på bukselinningen om jeg har trent kun spinn i det siste).
roadkiller Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg bare lurer hva man slanker når man jogger?, vet man får bedre kondis, men ikke noe mer enn det. Slankere og sterkere bein?/lår/mage?! takker for alle svar Når man jogger trener man hele kroppen, både overkroppen og underkroppen. Man kan jo si det slik, når det gjelder slanking da, at jo mer og lengere du jogger jo slankere blir du:-P Når du sykler trener du vel mer underkroppen og det er ikke det samme som løping, da skal du drive sykkelen sammen, så det er på en måte jogging med "vekter" på en måte, for når du løper løper du fritt uten noe hjelpemiddel. Ved sykling får man mer muskler.
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Det hjelper mot dårleg humør, fedme og osteoporose.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Det hjelper fedme. Hvis en har fedme er en ganske overvektig og jogging kan gjøre like mye skade da.
Gjest Tigress Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Hvis en har fedme er en ganske overvektig og jogging kan gjøre like mye skade da. Klart, eg tenkte forebyggjande.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå