Gjest Gjest_Martine_* Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 I disse relativt usikre tider, er det vel galskap å bruke penger på bryllup. Men nå er jo kirka og lokale bestilt, kjolen sydd og gjestene invitert. Og da kjære Kvinneforumbrukere trenger jeg tips til måter å lage en fin feiring på en økonomisk måte. Er det noen av dere som kan anbefale catering i Oslo-området? Helst både billig og med god mat=o) Vi skal lage en god del av maten selv, men har planer om å bestille varmmaten fra andre. Hva med drikkevarer? Noen som har vinanbefaling både rød og hvit, billig billig billig? Blir nok en kjøretur over til nabolandet for å kjøpe med seg noe, samt organisere venner og familie til å ofre kvota når de reiser utenlands. Har noen anbefaling på frisør, noen som kan legge sminke? Det blir nok til at jeg både sminker og fikser håret selv, for jeg synes det blir litt luksus å bruke så mye penger på noe som bare skal være for en dag. Men det er ikke noe jeg gleder meg til, for selvsagt drømmer jeg om at den dagen skal jeg bli ordnet og fikset.... Og er det noen av dere som har et underskjørt til salgs/utleie? Jeg trenger ett med kun en ring nederst. Har smal kjole uten noe stort slep. Finner ikke noe på Finn, ebay osv. Så tar i mot tips til hvor jeg kan finne det!! Ellers, noen gode økonomiske råd??
nipa Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Ellers, noen gode økonomiske råd?? Hei, enig med deg, man får litt hetta når man leser og ser alt som skjer rundt oss med økonomien også skal vi brenne av 100 000,- om under et år, skulle vel hatt bank egentlig.. Jeg synes du har fått i orden de fleste sparetipsene jeg, kjøpe alkohol i utlandet, fikse noe av maten selv. Du kan jo handle litt mat i Sverige også da hvis du først skal over dit, blir en del billigere det. Ellers så må det vel være å få hjelp av kjente til det meste. Når det gjelder hår og sminke så ville jeg tatt kontakt med noen videregående skoler som har frisør/makeup og hørt om det var noen flinke elever som har lyst til å øve seg litt. Mitt este tips er å ikke si ordet "bryllup" når du skal bestille blomster, mat osv. for da får du normale priser Endret 29. oktober 2008 av nipa
Rampolina Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 I disse relativt usikre tider, er det vel galskap å bruke penger på bryllup. Men nå er jo kirka og lokale bestilt, kjolen sydd og gjestene invitert. Og da kjære Kvinneforumbrukere trenger jeg tips til måter å lage en fin feiring på en økonomisk måte. Er det noen av dere som kan anbefale catering i Oslo-området? Helst både billig og med god mat=o) Vi skal lage en god del av maten selv, men har planer om å bestille varmmaten fra andre. Hva med drikkevarer? Noen som har vinanbefaling både rød og hvit, billig billig billig? Blir nok en kjøretur over til nabolandet for å kjøpe med seg noe, samt organisere venner og familie til å ofre kvota når de reiser utenlands. Har noen anbefaling på frisør, noen som kan legge sminke? Det blir nok til at jeg både sminker og fikser håret selv, for jeg synes det blir litt luksus å bruke så mye penger på noe som bare skal være for en dag. Men det er ikke noe jeg gleder meg til, for selvsagt drømmer jeg om at den dagen skal jeg bli ordnet og fikset.... Og er det noen av dere som har et underskjørt til salgs/utleie? Jeg trenger ett med kun en ring nederst. Har smal kjole uten noe stort slep. Finner ikke noe på Finn, ebay osv. Så tar i mot tips til hvor jeg kan finne det!! Ellers, noen gode økonomiske råd?? Hei! Blås i detaljer som servietter, dokurver, superfancy invitasjoner og bordkort, gave til gjestene. Lei DJ istedet for live-musikk. Hør med frisørlinja på en videregående skole i nørheten og noen kan fikse hår og sminke, eller sett inn annonse i lokalavisen og spør etter hobbyfrisør. Skal dere ha fri bar til festen så ha vin, øl, avec og brus. Velg en rimelig brudebuket, som mange har gjort: bestill en flott bukett (IKKE kall det brudebukett). La være ørten brudepiker som skal spanderes kjole og hår på. Bruk forlovelsesringer som gifteringer (send dem til polering og gravering i forkant). Ikke blås 2000,- på undertøy, det skal vel av Velg en rimelig pakke hos fotograf, så kan dere fremkalle flere bilder etterhvert. Evt få noen dere kjenner til å ta bilder. Ingen i fam eller vennekrets som er litt slinke til å bake? Kanskje de kan lage bryllupskaken? Se her for tips. Se på pris på lokalet, her er det mye å spare. Ser du allerede har lokaler, men koster det 10.000 så er det verdt å hørel itt rundt. Idrettslokaler, gredehus, bøndenes hus eller andre forreningslokaler er ofte rimelige. Håper dette får tankene dine i gang:)
angara Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Vi har også budsjettbryllup, og kutter ved følgende grep (sparer MASSE her): -gifter oss i kirka vi sogner til, ingen utgifter der -har forlovelsesringene til gifteringer (de var rimelige, kjøpt på ferie i Asia) -Lager all mat selv, med hjelp av venner og familie. Venninner tar med en kake, etc. (Jeg har også bakt kaker til deres brylluper) -Kjøper all alkohol i Sverige eller på tax free -har ikke fotograf (venner tar bilder, to av dem er amatørhobbyfotografer + engangskamera på bordene) -kjole + nesten alt bryllupsstæsj inkl pynt er kjøpt på ebay (da dollaren var ca 5 kr!). -frisør og sminke: Venninnene kommer før bryllupet, og vi skal ha en girls only-session der vi kler oss om, tar et glass sjampanje, og hjelper hverandre med hår og sminke. -dropper å leie transport/fancy bil til å kjøre oss fra kirken, sitter bare på med noen som har plass -har leid et grendahus til 3000 kr for 3 dager (så vi har goood tid til å pynte og rydde etterpå) -blomster: tar hva de har i blomsterbutikken den dagen/evt dagen før. Så slipper de å spesialbestille, og det er ikke så viktig for meg hva slags blomster jeg har. -Leier anlegg til tusenlappen, har med egen musikk. -jeg bruker litt ekstra tid på å gjøre koselige ting for hver gjest, for eksempel finne morsomme bilder med hver av de inviterte som jeg skal bruke til ettellerannet, klipper og limer og henger ustanselig på nettet for gjør-det-selv-tips. Dette høres kanskje litt nitrist ut, men vi har ikke tenkt å la det bli noen pinglefest likevel, og satser på høy partyfaktor med 120 gjester og god musikk som er OSS, mange musikervenner som bidrar, rikelig med mat og drikke, og uformell atmosfære. Sjampanje og raketter kl. tolv (det er jo nyttårsaften). Så sørger vi for transport for gjestene våre, fram til og tilbake fra feststedet. Det blir nok det som kommer til å koste mest. Det er veldig mye mat som skal lages til 120 mann, men vi velger heller det enn å invitere bare noen få og ha middag på restaurant for samme summen. Det er ikke sikkert jeg ville gjort det samme dersom jeg fikk velge igjen, men det er gull verdt akkurat nå når jeg ser hvor glade folk er for å bli inviterte. Endret 29. oktober 2008 av angara
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Dette høres kanskje litt nitrist ut Nei, det gjør det så absolutt ikke. Det høres ut som et bryllup hvor brudeparet ønsker at alle gjestene skal ha det så bra som mulig. Hadde du derimot valgt at gjestene skulle ha betalt for drikkevarene for at du skulle få en rådyr brudekjole eller fin frisyre - da hadde jeg svart annerledes. Lykke til, gjestene deres er heldige som blir bedt i bryllupet deres.
Jade Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Du tjener mye på å velge fotografer (gjerne flinke venner) hvor du kan få bildefilene etterpå til en billig penge, og forstørre brudebildene i fotolab'er og kopibutikker eller trykkerier som har plottere. Fotografer tar ofte blodpriser for forstørrelser! Spesielt de som har veldig lave fotograferingspriser!
minemor Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har også budsjettbryllup, og kutter ved følgende grep (sparer MASSE her): -gifter oss i kirka vi sogner til, ingen utgifter der -har forlovelsesringene til gifteringer (de var rimelige, kjøpt på ferie i Asia) -Lager all mat selv, med hjelp av venner og familie. Venninner tar med en kake, etc. (Jeg har også bakt kaker til deres brylluper) -Kjøper all alkohol i Sverige eller på tax free -har ikke fotograf (venner tar bilder, to av dem er amatørhobbyfotografer + engangskamera på bordene) -kjole + nesten alt bryllupsstæsj inkl pynt er kjøpt på ebay (da dollaren var ca 5 kr!). -frisør og sminke: Venninnene kommer før bryllupet, og vi skal ha en girls only-session der vi kler oss om, tar et glass sjampanje, og hjelper hverandre med hår og sminke. -dropper å leie transport/fancy bil til å kjøre oss fra kirken, sitter bare på med noen som har plass -har leid et grendahus til 3000 kr for 3 dager (så vi har goood tid til å pynte og rydde etterpå) -blomster: tar hva de har i blomsterbutikken den dagen/evt dagen før. Så slipper de å spesialbestille, og det er ikke så viktig for meg hva slags blomster jeg har. -Leier anlegg til tusenlappen, har med egen musikk. -jeg bruker litt ekstra tid på å gjøre koselige ting for hver gjest, for eksempel finne morsomme bilder med hver av de inviterte som jeg skal bruke til ettellerannet, klipper og limer og henger ustanselig på nettet for gjør-det-selv-tips. Dette høres kanskje litt nitrist ut, men vi har ikke tenkt å la det bli noen pinglefest likevel, og satser på høy partyfaktor med 120 gjester og god musikk som er OSS, mange musikervenner som bidrar, rikelig med mat og drikke, og uformell atmosfære. Sjampanje og raketter kl. tolv (det er jo nyttårsaften). Så sørger vi for transport for gjestene våre, fram til og tilbake fra feststedet. Det blir nok det som kommer til å koste mest. Det er veldig mye mat som skal lages til 120 mann, men vi velger heller det enn å invitere bare noen få og ha middag på restaurant for samme summen. Det er ikke sikkert jeg ville gjort det samme dersom jeg fikk velge igjen, men det er gull verdt akkurat nå når jeg ser hvor glade folk er for å bli inviterte. Høres helt fantastisk ut:) Hadde det vært i mitt område, skulle jeg ha sminket og stæsjet deg for dagen - helt gratis:) HA EN FANTASTISK DAG!!!!
Rosalie Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Vi har også budsjettbryllup, og kutter ved følgende grep (sparer MASSE her): -gifter oss i kirka vi sogner til, ingen utgifter der -har forlovelsesringene til gifteringer (de var rimelige, kjøpt på ferie i Asia) -Lager all mat selv, med hjelp av venner og familie. Venninner tar med en kake, etc. (Jeg har også bakt kaker til deres brylluper) -Kjøper all alkohol i Sverige eller på tax free -har ikke fotograf (venner tar bilder, to av dem er amatørhobbyfotografer + engangskamera på bordene) -kjole + nesten alt bryllupsstæsj inkl pynt er kjøpt på ebay (da dollaren var ca 5 kr!). -frisør og sminke: Venninnene kommer før bryllupet, og vi skal ha en girls only-session der vi kler oss om, tar et glass sjampanje, og hjelper hverandre med hår og sminke. -dropper å leie transport/fancy bil til å kjøre oss fra kirken, sitter bare på med noen som har plass -har leid et grendahus til 3000 kr for 3 dager (så vi har goood tid til å pynte og rydde etterpå) -blomster: tar hva de har i blomsterbutikken den dagen/evt dagen før. Så slipper de å spesialbestille, og det er ikke så viktig for meg hva slags blomster jeg har. -Leier anlegg til tusenlappen, har med egen musikk. -jeg bruker litt ekstra tid på å gjøre koselige ting for hver gjest, for eksempel finne morsomme bilder med hver av de inviterte som jeg skal bruke til ettellerannet, klipper og limer og henger ustanselig på nettet for gjør-det-selv-tips. Dette høres kanskje litt nitrist ut, men vi har ikke tenkt å la det bli noen pinglefest likevel, og satser på høy partyfaktor med 120 gjester og god musikk som er OSS, mange musikervenner som bidrar, rikelig med mat og drikke, og uformell atmosfære. Sjampanje og raketter kl. tolv (det er jo nyttårsaften). Så sørger vi for transport for gjestene våre, fram til og tilbake fra feststedet. Det blir nok det som kommer til å koste mest. Det er veldig mye mat som skal lages til 120 mann, men vi velger heller det enn å invitere bare noen få og ha middag på restaurant for samme summen. Det er ikke sikkert jeg ville gjort det samme dersom jeg fikk velge igjen, men det er gull verdt akkurat nå når jeg ser hvor glade folk er for å bli inviterte. Lykke til med bryllupet, det høres aldeles helt fantastisk ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå