NemoLinn Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har den siste tiden merket at jeg er rastløs i beina mine, fra lårene og ned til leggene. eneste som hjelper er vist strekking og tøying. Det er litt plagsomt. Går jo turer annen hver dag på godt over 1 time, så skjønner liksom ikke dette jeg. er det flere som opplever dette? Noen tips og råd?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg fikk også dette de siste par månedene av graviditeten. "Det gir seg når barnet kommer" sa legen min da jeg spurte om dette. Han sa at noen merket bedring hvis de tok jern, men at det ikke var påvist effekt. Det var irriterende, og vanskelig å få sove om natten, men som han sa, så ga det seg så snart barnet kom, så det er nok bare å holde ut en stund til for deg også.
NemoLinn Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2008 Problemet er at hvis jeg må holde ut så må jeg holde ut i 8 måneder!! Startet tidlig for meg tydeligvis, og har prøvd å spise banan men det funker ikke! Hørt om magnesium og kalsium. Noen med erfaring?
Gjest Revenka Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Høres ut som restless legs. Er masse nyttig info på nett om det. Er visst vanlig å få det i svangerskapet. Jeg er plaget på kvelden når jeg skal legge meg. Blir til tider helt gal!
SummerJoy Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Problemet er at hvis jeg må holde ut så må jeg holde ut i 8 måneder!! Startet tidlig for meg tydeligvis, og har prøvd å spise banan men det funker ikke! Hørt om magnesium og kalsium. Noen med erfaring? Det er nettopp derfor bananer skal hjelpe. De inneholder masse magnesium.
Vera Vinge Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg er verken gravid eller har spedbarn, og har sånn sett ikke noe her inne å gjøre, men jeg svarer likevel. Jeg har nemlig også urolige bein av og til, og for meg hjelper det veldig mye å være litt kjølig på beina. Når det kommer, er det alltid om kvelden, og jeg merker at det er verst om jeg blir varm rundt knærne. Høres rart ut, men om jeg tar av meg strømpebuksa hvis jeg sitter i sofaen, eller stikker beina utenfor dyna om jeg ligger i senga, så forsvinner det. Sånn er det hvertfall for meg som ugravid. Endret 29. oktober 2008 av Vera Vinge
lille katt Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har nemlig også urolige bein av og til, og for meg hjelper det veldig mye å være litt kjølig på beina. Når det kommer, er det alltid om kvelden, og jeg merker at det er verst om jeg blir varm rundt knærne. Høres rart ut, men om jeg tar av meg strømpebuksa hvis jeg sitter i sofaen, eller stikker beina utenfor dyna om jeg ligger i senga, så forsvinner det. Sånn er det hvertfall for meg som ugravid. Kjenner meg igjen i dette som gravid for andre gang . Urolige bein/restless legs er noe HERK, men jeg syntes det lindret litt å kjøle beina ned utenfor dyna. Kortvarig lindring, men dog..... Det kan begynne tidlig, men det er også mulig at det roer seg underveis, for å komme sterkere tilbake på slutten!
tingeling Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg hadde det i begynnelsen av svangerskapet og trodde jeg skulle bli gal. Men leste på nettet at det kunne komme av koffein så jeg sluttet å drikke kaffe og cola fullstendig (drakk minimalt av det fra før) og da ga det seg.
Elle Melle Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Kalsium, b-vitaminer og magnesium skal i alle fall hjelpe mot leggkramper, så det er godt mulig det har effekt på rastløse ben også. Det er i alle fall ikke det minste farlig å ta, så hvorfor ikke forsøke i 14 dager og se om det bedrer seg? Det er jo ikke nødvendig å spise hauger av bananer nårt det faktisk finnes alminnelig kosttilskudd. For jeg gjør regning med at man trenger større doser enn det er i bananer når man først har et underskudd på noe som gir symptomer, og skal prøve å komme i balanse igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå