Gå til innhold

pus er ikke i form

Anbefalte innlegg

Gjest puseeier
Skrevet

jada her sitter jeg..innelåst i snøen på sommerdekk. og midt opp i alt så er pus ikke helt seg selv. la merke til det i går morres, han virka litt pjusk og han er ikke noe særlig bedre idag han vil ikke spise eller drikke helst bare sove. han beveger seg fint og reagerer på lekene men gidder ikke ta dem. følger med og slikt, men virker litt slapp... er jo sååå hønemor og blir super redd, men prøver å berolige meg med at også katter kan ha noen dårlige dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal vente en dag el to. se an utviklingen. Men du burde uansett få kjøpt en ormekur og gi ham. Det er ikke alltid de hoster osv., så man merker at de har orm, men min katt hadde orm to ganger, ganske tett. Da var han trett og slapp, i tillegg harket han veldig da. Ble bedre med en gang han fikk kuren. God bedring til pus : )

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymra. Det trenger ikke være noe alvorlig, men du burde ta en tlf til dyrlegen... lykke til :)

Skrevet

ja det skal vel gå greit å vente til imorgen?? Han er en innepus så frykter ikke orm eller noe slikt. Vanskelig å få inn noe også. Han er jo kvikk på en måte ved at han følger med, men allikevel vil bare sove. Føler jeg løper ned døra til dyrlegen for den minste ting, men er jo også så redd. håper det går over av seg selv, de kan jo ha dårlige dager de og ville jeg tro.. men han virker litt sint for halen hans går litt frem og tilbake, men an maler også litt når vi koser han.

Skrevet

Det går nok snart over, sikker bare litt vinterslapp : )

Skrevet

Spiser han? Går han på do?

Hvis han da gir en viss grad av respons på det du gjør, så ville jeg sett det an. Katter kan også være syke uten at det feiler dem noe alvorlig :) Men hvis han ikke spiser eller drikker, ikke går på do og virker helt borte, så ville jeg tatt ham til dyrlegen med en gang.

Gjest puseier
Skrevet

vi satt hos veterinæren på drop in og ventet i fire timer..Heeeelt sykt! De så på han i to minutter og fant ikke noe galt. Så skulle bare la han hvile og se an dagen idag og imorgen. og dette kostet meg 1000 kroner! De gjorde absolutt ingenting men på en måte er de ordnende om at han hvertfall ikke er dødssyk verdt hver eneste krone. Så da får vi bare håpe at han er vinterdeprimert!

Skrevet

Hei!

Uff, syntes den "undersøkelsen" hos veterinæren hørtes ganske slett ut jeg altså. Tok de tempen i det minste da?

Du skrev at den verken spiser eller drikker, og det er ganske alvorlig for katter. De kan ikke gå lenge uten mat, før det begynner å tære på nyrene.

Får håpe det bare at den er litt vinterdeprimert da. Hun ligger stort sett langflat i sofaen hun her om dagen også. Men spiser som en hest gjør hun uansett! :jepp:

Du får nok bare se det an en stund, men vær obs. på dette med maten! Hvis den ikke begynner å spise litt i løpet av kvelden eller i morgen tidlig, ville jeg ha tatt en tur nr. 2 til veterinæren (event. gått til en annen)

Klem og lykke til til dere! :)

Skrevet
ja det skal vel gå greit å vente til imorgen?? Han er en innepus så frykter ikke orm eller noe slikt. Vanskelig å få inn noe også. Han er jo kvikk på en måte ved at han følger med, men allikevel vil bare sove. Føler jeg løper ned døra til dyrlegen for den minste ting, men er jo også så redd. håper det går over av seg selv, de kan jo ha dårlige dager de og ville jeg tro.. men han virker litt sint for halen hans går litt frem og tilbake, men an maler også litt når vi koser han.

Min er innekatt, men klarte å få orm likevel. Så jeg ville ikke sett helt bort fra det, nei.

Skrevet

Er spent på hvordan det går med denne pusen her jeg. Har den kommet seg igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...